mister trækkraft
-
wadu
mister trækkraft
Min C5 2,0i Benzin fra 2006 er begyndt at melde "depolution system faulty" og "Engine management faulty" og så går den ned og svinger i omdrejninger og mister trækkraft.
Kan stoppe og starte motor og så kører den perfekt indtil jeg når et lyskryds.
Tester siger noget med flask luft.
Fejlen er opstået efter jeg havde demonteret luftfilterkasse for at komme til utæt køleslange, så det med falsk luft er nok ikke helt skævt.
Har kontrolleret slangen mellem indsugning og filterkasse og den ser fin ud.
Nogen bud på hvad der er sket ifmb demontering af filterkasse?
Mvh Carsten
Kan stoppe og starte motor og så kører den perfekt indtil jeg når et lyskryds.
Tester siger noget med flask luft.
Fejlen er opstået efter jeg havde demonteret luftfilterkasse for at komme til utæt køleslange, så det med falsk luft er nok ikke helt skævt.
Har kontrolleret slangen mellem indsugning og filterkasse og den ser fin ud.
Nogen bud på hvad der er sket ifmb demontering af filterkasse?
Mvh Carsten
- Carsten S
- Site Admin
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: mister trækkraft
Slangen til krumtapsudluftningen er ikke knækket? Det er en ca. 20 mm slange der går fra topstykke til slangen på luftfilteret.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
-
wadu
Tak for godt bud Carsten. Men det ser ikke ud til at der går en slange fra krumtappen til luftfiltret på min model.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
- Carsten S
- Site Admin
- Kontakt:
Slangen jeg har markeret på billedet er krumtapsudluftningen. Kontroller den lige for en sikkerheds skyld.
Utætheder før gasspjældet, feks. slangen fra luftfilteret har intet at sige mht. motorgang.
Har du den specifikke fejlkode?
Utætheder før gasspjældet, feks. slangen fra luftfilteret har intet at sige mht. motorgang.
Har du den specifikke fejlkode?
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
-
wadu
Jeg nåede ikke at få den specifikke fejlkode før mekanikeren havde resat fejlen.
Men den stod med 2 fejl, den ene refererede til fartpilot, (den fejl har jeg kun set 2-3 gange ud af 100 i mit display)
Den anden fejl var falsk luft.
Jeg kan godt køre over til mekaniker og få udlæst fejl igen.
Der sidder en Oring der hvor du har markeret, den vil jeg forsøge at udskifte.
Jeg kan ikke lige se hvor den anden ende af slangen ender?
Det skal nævnes at bilen har gjort det en gang før for et par år siden efter udskiftning af luftfilter, dengang manglede der en skrue i låget, og da den blev monteret forsvandt fejlen igen, så det er nok fremprovokeret efter luftfilterkassen har været demonteret.
Men den stod med 2 fejl, den ene refererede til fartpilot, (den fejl har jeg kun set 2-3 gange ud af 100 i mit display)
Den anden fejl var falsk luft.
Jeg kan godt køre over til mekaniker og få udlæst fejl igen.
Der sidder en Oring der hvor du har markeret, den vil jeg forsøge at udskifte.
Jeg kan ikke lige se hvor den anden ende af slangen ender?
Det skal nævnes at bilen har gjort det en gang før for et par år siden efter udskiftning af luftfilter, dengang manglede der en skrue i låget, og da den blev monteret forsvandt fejlen igen, så det er nok fremprovokeret efter luftfilterkassen har været demonteret.
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Det er desværre en helt almindelig fejl på de biler - kommer på de fleste fra tid til anden. Sluk bilen og start igen.... normalt forsvinder det efter kortere tid.
Min C5 med samme motor har gjort det 4-5 gange i de små tre år jeg har kørt i den. Der er ingen fejl på motor eller andet, så tænk dig godt om før du begynder at kaste en masse penge efter en spøgelsesfejl.
Der kan selvfølgelig være en fejl på din bil, men jeg vil også blot fortælle dig, at du ikke er alene om en mystisk anti depulution fejl samt serviceindikator angivelse som fremkommer af uforklarlige årsager fra tid til anden.
Min C5 med samme motor har gjort det 4-5 gange i de små tre år jeg har kørt i den. Der er ingen fejl på motor eller andet, så tænk dig godt om før du begynder at kaste en masse penge efter en spøgelsesfejl.
Der kan selvfølgelig være en fejl på din bil, men jeg vil også blot fortælle dig, at du ikke er alene om en mystisk anti depulution fejl samt serviceindikator angivelse som fremkommer af uforklarlige årsager fra tid til anden.
-
wadu
Hej SRO. Ja jeg har haft bilen siden 2013 og er bekendt med at den skriver lidt i ny og næ, men denne gang er fejlen permanent og motoren går i nødprogram hvergang jeg slipper gassen.
Har lige kørt 2x 30 km på motorvej og der er ingen problem når der er omdrejninger.
Men hver gang jeg holder for rødt og omdrejningerne kommer ned på ca. 1000 går den i fejl og bilen skal stoppes og startes for at kunne køre videre.
Er der noget vakuum spjæld eller noget jeg skal være obs på?
Har lige kørt 2x 30 km på motorvej og der er ingen problem når der er omdrejninger.
Men hver gang jeg holder for rødt og omdrejningerne kommer ned på ca. 1000 går den i fejl og bilen skal stoppes og startes for at kunne køre videre.
Er der noget vakuum spjæld eller noget jeg skal være obs på?
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Ok - ja, det lyder til at være værre end som så :-)
Det vil være rent gætværk at byde ind på det, så få en tester på den - dels vil evt. lagrede fejl kunne udlæses, men i lige så høj grad vil livedata måske afsløre problemstillingen.
Umiddelbart ledes mine tanker hen på en tændingsbro eller tændrør, altså en tændingsfejl, der så betyder ringe/forstyrret forbrænding, der så sætter nævnte fejl. En anden og måske lige så god tanke går på Lambdasonder, nærmere bestemt reguleringssonden (den dyreste :-) ), altså den lambdasonde som sidder før katalysatoren.
Det er som indikeret gætværk og langt fra fejl som falsk luft, men om du så pillede luftfilteret ud, burde den fint kunne køre.
Det vil være rent gætværk at byde ind på det, så få en tester på den - dels vil evt. lagrede fejl kunne udlæses, men i lige så høj grad vil livedata måske afsløre problemstillingen.
Umiddelbart ledes mine tanker hen på en tændingsbro eller tændrør, altså en tændingsfejl, der så betyder ringe/forstyrret forbrænding, der så sætter nævnte fejl. En anden og måske lige så god tanke går på Lambdasonder, nærmere bestemt reguleringssonden (den dyreste :-) ), altså den lambdasonde som sidder før katalysatoren.
Det er som indikeret gætværk og langt fra fejl som falsk luft, men om du så pillede luftfilteret ud, burde den fint kunne køre.
-
Nissen89
- Geografisk sted: Broager
- Version: 9.68
- Kontakt:
Jeg har haft lignende symptomer på min 2,0i. Nye tændrør og tændspole/bro. Det var som en ny bil bagefter.
2004 Citroën C5 2,0 16v - hobby/weekend bil
2022 Hyundai i10 - hverdags bil
2022 Hyundai i10 - hverdags bil
-
wadu
Update: Problemet er løst.
Ved hjælp af en gammel Win7 og en ældre Lexia fik jeg løst problemet ved at køre "Initialisering af selvtilpassende systemer"
Fandt en video på Youtube med samme problem og fik en ledetråd til løsningen.
Se både video med problemet og min video med løsningen :-)
Tak for alle jeres input og gode løsningsforslag.
Tilsvarende fejl:
https://www.youtube.com/watch?v=COBbp_AO8go
Min løsning:
https://1drv.ms/v/s!AmldN_alCowjgpQEnzfSPKGeH2DXSg
Ved hjælp af en gammel Win7 og en ældre Lexia fik jeg løst problemet ved at køre "Initialisering af selvtilpassende systemer"
Fandt en video på Youtube med samme problem og fik en ledetråd til løsningen.
Se både video med problemet og min video med løsningen :-)
Tak for alle jeres input og gode løsningsforslag.
Tilsvarende fejl:
https://www.youtube.com/watch?v=COBbp_AO8go
Min løsning:
https://1drv.ms/v/s!AmldN_alCowjgpQEnzfSPKGeH2DXSg
- Carsten S
- Site Admin
- Kontakt:
Godt bilen kører igen - Jeg vil dog næsten tro, at fejlkoden kommer igen efter noget tid. P1160 relaterer vist til MAP-sensoren.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
-
denelias
- Geografisk sted: Albertslund
- Kontakt:
Fedt! Godt klaret og tillykke
og tak for deling 
C5ll benzin aut 2.0 2005 AU57990