Gearbox fault

Besvar
Towli
Kontakt:

Gearbox fault

Ulæst indlæg af Towli » søn 29. apr 2018 15:15

Hej

Indimellem kommer min C3 med Elektronisk gearkasse med fejlen "Gearbox fault" og nægter, at starte. Jeg har oplevet det ca 10 gange.
Fejlen forsvinder af sig selv - det kan ske efter få minutter eller efter få dage.
Jeg er 99% sikker på, at jeg første gang jeg oplevede det, ringede til min forhandler (Helge Andersen), som beskrev hvordan jeg nulstillede gearkassen hvilket afhjalp problemet.
Efterfølgende nægter værkstedet dog, at kende noget til en en løsning på problemet. Det er muligt jeg ved en fejl har fået ringet til Andersen biler, som jeg også har været kunde hos. Er der nogen i nærværende forum, der kender til problemet og til en løsning. - Jeg mener, at det var et eller andet med, at trykke på gearstangen, når de står i en bestemt position.

Jeg vil blive urimeligt glad for en løsning.

/Towli

Brugeravatar
Carsten S
Site Admin
Geografisk sted: 8653 Them
Diagbox: Ja
Version: 8.xx
Kontakt:

Re: Gearbox fault

Ulæst indlæg af Carsten S » man 30. apr 2018 07:50

Velkommen til :handgestures-thumbupright:

Lad mig starte med at sige, jeg har ingen erfaring med den gearkasse overhovedet. Der er beskrevet lidt om den her; https://frenchcarforum.co.uk/forum/view ... hp?t=50125

Umiddelbart ville jeg nok få læst fejlen ud, og se hvad den siger.
Ud fra hvad jeg lige kan læse mig til, vil jeg tro at "grundindstillingen" den laver, når en dør åbnes eller tænding tilsluttes svigter. Det kan bla. ske ved for lav batterispænding, hvis jeg ellers læser og tolker beskrivelsen rigtigt.

Jeg har vedhæftet et par PDF-filer der beskriver gearkassens funktioner. (Der er et par oversættelsesfejl. Termisk motor = forbrændingsmotor)
Elektronisk_styret_MA_1.pdf
Elektronisk_styret_MA_2.pdf
Elektronisk_styret_MA_3.pdf
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.

Towli
Kontakt:

Re: Gearbox fault

Ulæst indlæg af Towli » ons 11. aug 2021 18:30

Jeg fik aldrig sagt pænt tak for svaret.
Pænt tak for svaret!!!
Såvidt jeg husker, er løsningen (til at resette gearbox), at sætte gearstangen i manuel mode (til venstre) og trykke ned, samtidig med man sætter tænding på.

/Towli

Besvar