Flammeskive defekt pris
-
Sjoerslev91
- Kontakt:
Flammeskive defekt pris
Hej med jer,
Jeg fik pludselig en lugt af dieselos inde i kabinen, kørte på værksted, hvor de konstaterede at den ene flammeskive var defekt.
Nu er det lavet, men jeg fik en regning på 4000, ink. et olieskift (som er nødvendigt if. citroen)
Jeg skal være ærlig og sige, at jeg ikke har den store ekspertise indenfor området, men jeg kan se at flammeskiven er en kobberpakning til 5-10 kr der sidder på dysen, og kan i den forbindelse ikke forstå regningen blev så stor. Hvis nogle kan berige mig med informationer om hvorfor det er så dyrt, ville det være rart.
Derudover sagde mekanikeren at de andre 3 flammeskiver var rustet fast, og kunne forstå på ham, at det var godt, for så kom de aldrig til at skulle skiftes? hvordan hænger det sammen?
Mvh
Henrik
Jeg fik pludselig en lugt af dieselos inde i kabinen, kørte på værksted, hvor de konstaterede at den ene flammeskive var defekt.
Nu er det lavet, men jeg fik en regning på 4000, ink. et olieskift (som er nødvendigt if. citroen)
Jeg skal være ærlig og sige, at jeg ikke har den store ekspertise indenfor området, men jeg kan se at flammeskiven er en kobberpakning til 5-10 kr der sidder på dysen, og kan i den forbindelse ikke forstå regningen blev så stor. Hvis nogle kan berige mig med informationer om hvorfor det er så dyrt, ville det være rart.
Derudover sagde mekanikeren at de andre 3 flammeskiver var rustet fast, og kunne forstå på ham, at det var godt, for så kom de aldrig til at skulle skiftes? hvordan hænger det sammen?
Mvh
Henrik
-
pug407aut
- Geografisk sted: Aalborg
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Flammeskive defekt pris
Hvis du har kørt forholdsvis lang tid med defekt flammeskive eller i nogle tilfælde, så kan en dyse side fast som ind i helvede, og man kan bruge både 2 og 4 timer på en dyse.
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 732.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig
- Carsten S
- Site Admin
- Geografisk sted: 8653 Them
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Jeg synes godtnok den pris lyder i den dyre ende - Jeg er klar over, at dyser kan sidde fast, meeen..
Flammeskiver ruster ikke fast. Hvor kommer det fra?
Flammeskiver ruster ikke fast. Hvor kommer det fra?
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
-
Orla Pedersen
- Geografisk sted: Himmerland
- Kontakt:
Det er altid værd at huske, at de første 1000,00 kr. går direkte til Lille Lars fra Græsted, og så har du fået et oliskift med i købet, hvad giver du normalt for det?
Som jeg har forstået det, jeg tager sikkert fejl, så er konstruktionen sådan at dysen tætner mellem forbrændingskammer og det indvendige af topdækslet med flammeskiven/kobberpakningen, og der er så yderligere en o-ring? som tætner mellem dyse og topdæksel ? Det betyder at når dysen har været utæt mod forbrændingskammeret, så ender sod inde i topstykket omkring knastaksler og ventiler. Derfor olieskift, men jeg formoder at der bruges tid på at rense det værste sod ud inden. Og tiden går.....
Som jeg har forstået det, jeg tager sikkert fejl, så er konstruktionen sådan at dysen tætner mellem forbrændingskammer og det indvendige af topdækslet med flammeskiven/kobberpakningen, og der er så yderligere en o-ring? som tætner mellem dyse og topdæksel ? Det betyder at når dysen har været utæt mod forbrændingskammeret, så ender sod inde i topstykket omkring knastaksler og ventiler. Derfor olieskift, men jeg formoder at der bruges tid på at rense det værste sod ud inden. Og tiden går.....
--
O. Pedersen
O. Pedersen
-
pug407aut
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Jeg har selv været der med min 2.0 hdi, hvor jeg fik 4 andre dyser i, hvor den ene tog 3 timer at få moslet ud og de 3 andre gik som smør, så 4 timer total blev det til.
Men normalt så tager det ikke mere end en smøgs tid at skifte en dyse/flammeskive.
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 732.000 km