Erfaringer med C4 Grand Picasso
-
didrikdenglade
- Kontakt:
Erfaringer med C4 Grand Picasso
Hejsa,
Vi kigger på at skifte diesel bilen ud med en benzin, da jeg har fået job tæt på hjemmet, og ikke skal pendle så meget mere.
I den forbindelse er vi faldet over Grand Picasso'en, og syntes den virker som en ret fantastisk lækker bil.
Vi har et ret stramt budget, da vi også skal købe nyt hus inden ret længe.
Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre, hvad erfaringer I fantastiske folk har med Grand Picasso'en i det lange løb?
Mange af dem vi har kig på har kørt 150.000km og mere. Der er bl.a. en til salg i hjembyen, hos den lokale Citroen forhandler med 1.6THP motoren og 250.000km på tælleren.
Hvad er jeres oplevelser med de mange km og GP'en? Vil den vælte rundt i værkstedsbesøg, eller hvad tænker I?
På forhånd tak
// Tommy
Vi kigger på at skifte diesel bilen ud med en benzin, da jeg har fået job tæt på hjemmet, og ikke skal pendle så meget mere.
I den forbindelse er vi faldet over Grand Picasso'en, og syntes den virker som en ret fantastisk lækker bil.
Vi har et ret stramt budget, da vi også skal købe nyt hus inden ret længe.
Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre, hvad erfaringer I fantastiske folk har med Grand Picasso'en i det lange løb?
Mange af dem vi har kig på har kørt 150.000km og mere. Der er bl.a. en til salg i hjembyen, hos den lokale Citroen forhandler med 1.6THP motoren og 250.000km på tælleren.
Hvad er jeres oplevelser med de mange km og GP'en? Vil den vælte rundt i værkstedsbesøg, eller hvad tænker I?
På forhånd tak
// Tommy
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: Erfaringer med C4 Grand Picasso
Tja hvad kører du i nu, tænk engang til, det er aldrig billigt at handle bil, og husk nu både den grønne afgift og forsikring i regnestykket, mht. en Picasso så er det en fin fin bil, den er ikke dårligere eller bedre end andre biler, og teknikken er gennemprøvet, den bil findes i et hav af varianter hvor karosseriet stort set er eneste forskel, også i andet end PSA biler.
når det er sagt så se dig rigtig godt for, lyt til din mave, er novice så tage en ven der har forstand på de dele, der kan være og er sket meget på 250.000 km og en 1,6 benzin er en tam sag til den ladeport af en bil, men ingen kan råde dig mht. en så brugt bil, er du habil til gør det selv, så kan du jo tage chancen, skal du på værksted med det hele, så tænk igen
når det er sagt så se dig rigtig godt for, lyt til din mave, er novice så tage en ven der har forstand på de dele, der kan være og er sket meget på 250.000 km og en 1,6 benzin er en tam sag til den ladeport af en bil, men ingen kan råde dig mht. en så brugt bil, er du habil til gør det selv, så kan du jo tage chancen, skal du på værksted med det hele, så tænk igen
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
- tfaerch
- Geografisk sted: 2700
- Kontakt:
En 1,6 THP har 150+ hk, så det burde være tilstrækkeligt.
Men GC4P fik vist først 1,6 THP i 2013, så den skulle have kørt 250.000 km på fire år?
Der findes også en 1,6 VTi, men det er en helt anden historie!
Men GC4P fik vist først 1,6 THP i 2013, så den skulle have kørt 250.000 km på fire år?
Der findes også en 1,6 VTi, men det er en helt anden historie!
-
DS-Reval
- Kontakt:
Hej, jeg har en C4 Grand Picasso, som jeg her i sommer var på Nordkap med, den rundede undervejs 240000 km, så jeg er stærkt på vej mod de 250000km, eneste fejl der opstod på turen var en pære til positionslys der gik :-) Det er dog en diesel (2.0Hdi) Jeg købte den med ca. 215000 km på tælleren og har haft en lidt dyr reparation på den for et par år siden, hvor dyserne i motoren blev skiftet og også pumpen + "puderne" til luftaffjedringen. Men de fleste af dem har jo ikke luftaffjedring. Men bortset fra disse reparationer har der stort set ikke været noget i løbet af 4 år. Bremselyskontakten er blevet udskiftet, fordi den har en tendens til at give kontaktprel, som resulterer i en fejlmeddelse om at håndbremsen ikke virker, hvilket ikke passer. Den fejlmeddelse er på det seneste begyndt at komme igen indimellem, nu når vejret begynder at blive koldere, trods den ret nye kontakt, men det tager jeg mig ikke af, da jeg ved at det er en falsk fejlmeddelse.
-
didrikdenglade
- Kontakt:
Tak for svar.
Det skulle godt nok være en 2010'er med 1.6thp motoren, så 35000km om året er jo egentlig ikke så overdrevet.
// Tommy
Det skulle godt nok være en 2010'er med 1.6thp motoren, så 35000km om året er jo egentlig ikke så overdrevet.
// Tommy
- posh
- Kontakt:
Tja såmænd, men den bil er nu rigtig glad for en dieselmotor, den passer ligesom til den, jeg fik for leden udbedret en Bilka skramme og lånte i den forbindelse en C4 med benzin motor (1,6 THP) og hvor den dog larmede den kunne godt bestille noget, men min HDI er under alle forhold lige så kvik (om ikke kvikkere) og væsentlig mere støjsvag foruden den render ikke lidt længere på hver liter saft
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
- tfaerch
- Geografisk sted: 2700
- Kontakt:
Sorry - my bad.didrikdenglade skrev: ↑ons 20. sep 2017 12:03Tak for svar.
// Tommy
Stadig synes jeg 150 hk og 240 nm burde være nok til en Grand C4 Picasso.
Jeg har kørt den med 1,6 HDi, det er 110 hk og omkring samme drejningsmoment som 1,6 THP.
-
Psdnmk
- Kontakt:
- Citronen
- Kontakt:
Jeg har en Grand C4 med benzinmotor. Valgt bla. pga. kørselsbehov, og fordi der er nogle diesel modeller, som de ikke har været så heldige med hos Citroen / PSA.
Bilen er vel overordnet set fin nok, men jeg tror bare, man skal forvente nogle dyre værkstedsregninger når de kommer over de 150K. De regnestykker på økonomi man ser, går vist ikke så langt.
Du kan prøve, om du kan finde priser på f.eks skift af katalysator (benzin her) og tandremme. Det er dyrt, fordi det er besværligt (og lidt "fransk" - sjovt nok). Når jeg ser nærmere på min bil, bliver jeg lidt svedt ved tanken.
MEN - som sagt også dejlige biler. Trods forskellige problemer, som du kan læse om mange andre steder.
Bilen er vel overordnet set fin nok, men jeg tror bare, man skal forvente nogle dyre værkstedsregninger når de kommer over de 150K. De regnestykker på økonomi man ser, går vist ikke så langt.
Du kan prøve, om du kan finde priser på f.eks skift af katalysator (benzin her) og tandremme. Det er dyrt, fordi det er besværligt (og lidt "fransk" - sjovt nok). Når jeg ser nærmere på min bil, bliver jeg lidt svedt ved tanken.
MEN - som sagt også dejlige biler. Trods forskellige problemer, som du kan læse om mange andre steder.
- posh
- Kontakt:
Tjoe, men hvad er det du mener med uheldige dieselmotorer ?? det er vist et stærkt overdrevet problem som især blev sparket igang af DR. og så er den motor slet ikke en PSA/Citroen men den er et joint venture med Ford hvor den helt store motorfabrik ligger i England (Ford)Citronen skrev: ↑søn 8. okt 2017 00:13Jeg har en Grand C4 med benzinmotor. Valgt bla. pga. kørselsbehov, og fordi der er nogle diesel modeller, som de ikke har været så heldige med hos Citroen / PSA.
det er rigtigt der var nogle problemer med deres 1,6 HDI-16V men det er længst overstået, i dag (siden 2009/2010) er motorerne ændret til 8V med det resultat at bundtrækket og økonomien er noget forbedret, og den motor er en sand perle som vi ikke hører noget om problemer med (den bruges i øvrigt ud over af Ford Citroen/peugeot af bla. BMW Mitshubishi Mini Volvo Fiat mfl.) med hensyn til udskiftning af sliddele så som tandrem mm. er den hverken sværere eller nemmere end andre motorer herunder benzinmotorer (den er faktisk enklere da de fleste benzin motorer er 16V)
men når det så er nævnt ved jeg da godt at der florerer en række vandrehistorier, men af egen praktisk erfaring kan jeg kun sige at den 1,6 HDI er lidt af en perle, men det er nok lidt som med humlebien, den får hele tiden at vide at den ikke kan flyve, og hvad gør den så, den flyver væk
du har helt ret det er dejlige biler, men de er altså ikke plaget af specielle tekniske problemer i hver fald ikke mere end alle andre.
- Citronen
- Kontakt:
Posh - mht dieselbiler mener jo det du også har hørt om. Særligt den med smøring af turbolader (vores genbo fik en slem regning på den bekostning - motoren sad dog i en Peugeot). Jeg er ikke i tvivl om, de nyere er meget fine.
Men tråden her blev oprettet fordi der blev overvejet benzinbil, og min bemærkning i dieselbilerne var derfor en sidebemærkning som kun ville være relevant, hvis der blev kigget efter en brugt bil fra den tid.
MEN - mht benzinbilerne skylder jeg også at sige, der er stor forskel på om det er en 2.0 eller f.eks. en 1.6'er (bare det, at katalysatoren sidder bagest på 2.0 gør det ret besværligt). Men der er jo andet end det jeg har nævnt tidligere (lige nu synes jeg f.eks min bil skal have nye tårnlejer som det hedder - de ligger gemt lidt mere af vejen en på de gængse biler).
Men tråden her blev oprettet fordi der blev overvejet benzinbil, og min bemærkning i dieselbilerne var derfor en sidebemærkning som kun ville være relevant, hvis der blev kigget efter en brugt bil fra den tid.
MEN - mht benzinbilerne skylder jeg også at sige, der er stor forskel på om det er en 2.0 eller f.eks. en 1.6'er (bare det, at katalysatoren sidder bagest på 2.0 gør det ret besværligt). Men der er jo andet end det jeg har nævnt tidligere (lige nu synes jeg f.eks min bil skal have nye tårnlejer som det hedder - de ligger gemt lidt mere af vejen en på de gængse biler).
- posh
- Kontakt:
ja det er rigtig nok at støddæmpertårnene tilsyneladende er lidt svære at tilgå, men piller du viskerne og den afdækning der sidder under forruden af ( det er genske nemt) så er der nem adgang til toppen.
og ja det er rigtigt det med turboerne, men men mange er blevet godt snydt (tillader jeg mig at kalde det) og har fået en regning der koster mere end spidsen på en jetjager, og det især set i lyset af at en komplet ny indmad til turboen kun koster720,-kr + fragt fra England og kan skiftes af en habil amatør på et par timer ( sig det ikke til genboen nu)
vær også opmærksom på at mange af de defekter der viste sig dengang i nullerne skyldtes at masser af værksteder påfyldte forkert motorolie som gav en voldsom slaggedannelse der blokerede olieforsyningen
god fornøjelse med tårnlejerne, det er nemt, husk at have et par fjederstrammere
og ja det er rigtigt det med turboerne, men men mange er blevet godt snydt (tillader jeg mig at kalde det) og har fået en regning der koster mere end spidsen på en jetjager, og det især set i lyset af at en komplet ny indmad til turboen kun koster720,-kr + fragt fra England og kan skiftes af en habil amatør på et par timer ( sig det ikke til genboen nu)
vær også opmærksom på at mange af de defekter der viste sig dengang i nullerne skyldtes at masser af værksteder påfyldte forkert motorolie som gav en voldsom slaggedannelse der blokerede olieforsyningen
god fornøjelse med tårnlejerne, det er nemt, husk at have et par fjederstrammere