Carplay trådløs virker ikke i ny spacetoure
- Mahogny
- Kontakt:
Carplay trådløs virker ikke i ny spacetoure
Jeg har lige købt en c4 grande spacetoure fra 2019 og forsøger uden helt at koble min iphone se 2020 op med carplay wireless/bluetooth.
Bilens radio/navigations anlæg er opdateret til den nyeste 21-08-87-32_NAC-r1 og Iphone er ios 14.6 ( nyeste)
Carplay virker fint hvis jeg koble iphone til med usb kabel . Men jeg kan ikke fange noget via bluetooth eller wifi.
Den er parret med bluetooth og jeg kan afspille musik fra iphone men carplay ikonet er ikke tændt.
Nogle ideer ?
Bilens radio/navigations anlæg er opdateret til den nyeste 21-08-87-32_NAC-r1 og Iphone er ios 14.6 ( nyeste)
Carplay virker fint hvis jeg koble iphone til med usb kabel . Men jeg kan ikke fange noget via bluetooth eller wifi.
Den er parret med bluetooth og jeg kan afspille musik fra iphone men carplay ikonet er ikke tændt.
Nogle ideer ?
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: Carplay trådløs virker ikke i ny spacetoure
tja sådan er det, brug kablet
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
- Mahogny
- Kontakt:
Men radioen understøtter både wireless og bluetooth og det samme gør apple carplay ??
Det burde jo virke ?
Anyway så er min usb port optaget af en usb med musik.
- posh
- Kontakt:
der tror jeg du tager fejl, du skal jo bruge bluetooth til telefonen, prøv at åbne begge enheder og giv tilladelse til parring sså burde din telefron virke, men du kan ikke ad den vej spille musik, men du kan bruge wifi her skal du opgså parre, holder du uden for din dør burde du kunne finde husets trtådløse internet, men det hjælper jo ikke meget du kan jo ikke holde deer hele tiden, sæt i stedet telefonen til hotpiont i stedet for wifi så kan du bruge telefonen som internetforbindelose men det brugerr jo af dit data abonnement (sådan bruger jeg min til feks. spotify og youtube)
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
-
PRW
- Kontakt:
Uden at vide det 100% så understøtter den bluetooth til telefonen & Musik men Apple car skal være med stik..
https://www.youtube.com/watch?v=_ERQVVkS2Cg
https://www.youtube.com/watch?v=_ERQVVkS2Cg
CITROEN C4 CACTUS PURETECH 82 S&S ETG FEEL. 2015
- Mahogny
- Kontakt:
Efter en del researcharbejde jeg nu læst mig til at Apple CarPlay understøtter wireless men kun i få bilmærker. Det kræver at bilen har et dualband wifi modem.
Og dette kan jeg ikke se nogen steder i manualen. Jeg kan se at bilen har wifi og deling af dette i anlægget men jeg aner ikke hvor jeg montere simkort.
Dog sidder der en sprække ved siden af lygte juster knappen som kunne ligne at man sætter noget ind i dankort str.
Og dette kan jeg ikke se nogen steder i manualen. Jeg kan se at bilen har wifi og deling af dette i anlægget men jeg aner ikke hvor jeg montere simkort.
Dog sidder der en sprække ved siden af lygte juster knappen som kunne ligne at man sætter noget ind i dankort str.
- posh
- Kontakt:
Prøv at åbne hotspot på Din telefon og lad så bilen søge.via WiFi så burde forbindelse være klar, sådan virker det på min, jeg vil ikke ligefrem ofre penge på abonnement til bilen når bilen faktisk kan bruge telefonen som mellem station til hele nettet, men selvfølgelig hvis bilen dit kontor ja så, men så får du jo et ekstra nummer du kan ikke få et som kort med telefonens nummer til bilen 
-
renel
- Kontakt:
Bare som en kommentar og info.
Systemerne er somme tider lidt mærkeligt skruet sammen, min bror har en ny Skoda superb, fin bil med standard Skoda display med indbygget Carplay, den kan endda lade telefonen trådløst! men Carplay er ikke trådløst i denne bil! så han skal alligevelk have et kabel på;-).
I min 2007 Picasso har jeg sat en Kineserradio i, og den har trådløst Carplay;-)....men den skal lades med kabel alligevel da den bliver varm og bruger meget strøm hvis jeg vil bruge Carplay samtidig med Apple Kort navi, og det vil jeg gerne herhjemme, jeg har rigelig data på telefonen.
Hvis jeg skal til Frankrig f.eks. ville jeg nok bruge en anden Navi app der virker offline....men det kan man jo også bare gøre, jeg har 4 som kan bruges i Carplay plus 1 der virker offline i radioens "kineser" mode. Vi ender op med at begge biler skal bruge en ledning....;-)
Systemerne er somme tider lidt mærkeligt skruet sammen, min bror har en ny Skoda superb, fin bil med standard Skoda display med indbygget Carplay, den kan endda lade telefonen trådløst! men Carplay er ikke trådløst i denne bil! så han skal alligevelk have et kabel på;-).
I min 2007 Picasso har jeg sat en Kineserradio i, og den har trådløst Carplay;-)....men den skal lades med kabel alligevel da den bliver varm og bruger meget strøm hvis jeg vil bruge Carplay samtidig med Apple Kort navi, og det vil jeg gerne herhjemme, jeg har rigelig data på telefonen.
Hvis jeg skal til Frankrig f.eks. ville jeg nok bruge en anden Navi app der virker offline....men det kan man jo også bare gøre, jeg har 4 som kan bruges i Carplay plus 1 der virker offline i radioens "kineser" mode. Vi ender op med at begge biler skal bruge en ledning....;-)
René
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København
GC4P 1.6 HDI E6G
Ishøj, København