Motorproblem, mulig fejl på indsprøjtningsdyse?

Islin
Geografisk sted: ølstykke
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: Motorproblem, mulig fejl på indsprøjtningsdyse?

Ulæst indlæg af Islin » ons 19. maj 2021 21:36

Som beskrevet, er næste step ifølge min mekaniker, at skille motor ad med henblik på rens/udskiftning af ventiler, da de formodes tilsodet og årsag til problemet. Jeg undrer mig i den sammenhæng blot over, at jeg kun oplever problemet ved varm motor.

Lars4733
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Diagbox: Ja
Version: 8.55 - 7.62
Kontakt:

Ulæst indlæg af Lars4733 » ons 19. maj 2021 21:48

Hvis det er en slem tilsodning kunne et forsøg jo være at give bilen en Hydrive-rens. Det koster vist 7-900 kr

Men bilen står jo varm og med motoren igang under behandlingen, det kan den måske slet ikke?
Hydrive er ikke en mirakelkur, men skulle netop hjælpe med at opløse aflejringer af sod osv

Islin
Kontakt:

Ulæst indlæg af Islin » ons 19. maj 2021 22:10

Ja, det var måske en mulighed. Den kan kan godt holde sig i gang med varm motor, men står meget uroligt, da cylinder 4 jo slår fra.

Islin
Kontakt:

Ulæst indlæg af Islin » ons 19. maj 2021 22:42

En Google søgning fortæller mig, at quickpoint udfører Hydrive behandling, kan også læse mig til, at mange stiller spørgsmål ved, om behandlingen har nogen effekt, men i min situation, er det jo selvfølgelig værd at prøve.

SRO
Moderator
Geografisk sted: København
Kontakt:

Ulæst indlæg af SRO » tors 20. maj 2021 00:21

Jeg har også set nogle af de videoer og læst om de fantastiske rensemetoder med at sprøjte noget ind i indsugningen, mens motoren kører - hvis jeg skal være ærlig, så tro jeg at du spilder dine penge. Man kan jo også spørge sig selv; hvis lidt pust og sprøjt er så fabelagtigt at det kan løsne tingene, når motoren så virkeligt at brænde partiklerne af inden de evt. sætter sig i klemme mellem ventilsæde og udstødningsventil - og hvad med din katalysator.... kan evt. halvforbrændte partikler passere eller risikerer du også at skade katalysatoren?

Hvis du vil gå den vej (adskillelse) mht. videre diagnose, vil mit råd være, at kun indsugningsmanifolden demonteres og der kigges ind, evt. med et endoskop - på den måde vil du bruge færrest penge på adskillelse/diagnose.

Hvis det er helt sodet til, så sørg for at ventilerne bliver helt lukket til og blæs så ind med knuste valnødder, samtidig med at der suges. Det tager soden, men ødelægger ikke ventilstammen. Du kan formentlig se videoer af metoden på Youtube.

Hvis alting er sodet til, vil nummer et, i min optik, være at demontere topstykke, strippe det og rense alt igennem... nok en lidt dyr omgang, hvis ikke du kan gøre det selv.....

Islin
Kontakt:

Ulæst indlæg af Islin » tors 20. maj 2021 08:58

Tak for dit input, Søren. Jeg vil få nogle til, at kigge på indsugningsventiler vha et endoskop.

Besvar