Brændstofforbrug C4 1,6 HDi E6G
-
PA68
- Kontakt:
Brændstofforbrug C4 1,6 HDi E6G
Jeg har købt mig en "ny" 2008'er C4'er. Den game samme type men 2006'er tjente mig godt og kørte fra 243.000 til 321.000 i min besiddelse. Den nye har gået mindre og jeg har givet den en ny kobling og svinghjul. Da jeg havde monteret næsten ny turbo på den anden, holdt den flyttedag fra den gamle til den nye.
Der er en del forskelle mellem den gamle og den nye. Den gamle havde helt generelt et meget bedre moment og kørte meget længere på literen. Målt på tælleren og liter hældt i tanken kan jeg se den gamle kørte ca 22 på en liter. Den nye kan jeg ikke klemme over 16 i gennemsnit. Begge tal er verificerede. Hvad kan gøre den store forskel? Det skal siges at den falder til 5-6 km/liter når jeg sætter i gang, og sjældent kan rammer den 23-24 stykker på motorvej. Jeg har lige skiftet job og kører nu 130 km pr dag, så det ville rart at kunne klemme lidt flere kilometer ud af den
Der er lidt tøven når jeg giver gas, ca et sekund før bilen sætter i gang, men kun fra stillestående. Jeg ahr oplevet et par gange at det kan blive lige spændende nok i eksempelvis i en rundkørsel eller et T-kryds. Det virker som om den skal opbygge noget tryk først?
Har haft Diagbox på den uden fejl der kan relateres til dette. Der er dog en enkelt fejl jeg ikke kan finde noget brugbart om.
Der står i Diagbox. F52A BSI-boksens fejl: definitivt spærrede udgange (se parametermålingen Stand af effektudgange) Aner ikke hvad det er??
Ethvert svar vil være meget velkomment :-)
God aften til jer alle
Peter
Der er en del forskelle mellem den gamle og den nye. Den gamle havde helt generelt et meget bedre moment og kørte meget længere på literen. Målt på tælleren og liter hældt i tanken kan jeg se den gamle kørte ca 22 på en liter. Den nye kan jeg ikke klemme over 16 i gennemsnit. Begge tal er verificerede. Hvad kan gøre den store forskel? Det skal siges at den falder til 5-6 km/liter når jeg sætter i gang, og sjældent kan rammer den 23-24 stykker på motorvej. Jeg har lige skiftet job og kører nu 130 km pr dag, så det ville rart at kunne klemme lidt flere kilometer ud af den
Der er lidt tøven når jeg giver gas, ca et sekund før bilen sætter i gang, men kun fra stillestående. Jeg ahr oplevet et par gange at det kan blive lige spændende nok i eksempelvis i en rundkørsel eller et T-kryds. Det virker som om den skal opbygge noget tryk først?
Har haft Diagbox på den uden fejl der kan relateres til dette. Der er dog en enkelt fejl jeg ikke kan finde noget brugbart om.
Der står i Diagbox. F52A BSI-boksens fejl: definitivt spærrede udgange (se parametermålingen Stand af effektudgange) Aner ikke hvad det er??
Ethvert svar vil være meget velkomment :-)
God aften til jer alle
Peter
-
john_madsen
- Geografisk sted: Struer
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Brændstofforbrug C4 1,6 HDi E6G
Mit bedste bud på forbruget og tøven ved igangsætning er at den gamle var chippet og den nye ikke er. Jeg har selv oplevet det i to ellers identiske 1.4hdi C3'ere. Den chippede reagerede langt hurtigere på gassen og den kørte 24km/l. Den ikke-chippede kørte ikke mere end 19-20km/l og var ulideligt sløv og uoplagt at køre i.
edit: -og jeg har kørt mere end 100.000km i den sløve og omkring 20.000km i den chippede, da den stadig er i familien, så sammenligningsgrundlaget er godt.
edit: -og jeg har kørt mere end 100.000km i den sløve og omkring 20.000km i den chippede, da den stadig er i familien, så sammenligningsgrundlaget er godt.
Struer - kan montere/afbalancere dæk og presse hydraulikslanger
Har Diagbox 7.02
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
Mercedes S212
C3 1.4hdi (svigermors)
Har Diagbox 7.02
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
Mercedes S212
C3 1.4hdi (svigermors)
-
PA68
- Kontakt:
Tak for hurtigt svar :-) Jeg tror du har ret i det med at den gamle var chippet. En kammerat sagde til mig på et tidspunkt at der var mere træk i den en han var vant til med en tilsvarende Peugeot. Har du selv fået den chippet? vis ja, er der noget sted der er mere anbefalelsesværdigt end andre?
-Peter
-Peter
- Virketoften
- Geografisk sted: Odense
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Hej har selv en c4 med 1.6 hdi og vil da også gerne vide det ved chiptuning , da nogle ekstre km/l altid er en fin ting
hvad vil det give ? og hvad med røggastest i synhal ? evt pris?
VH Ole ps blandet kørsel er nu ca 16km/l
hvad vil det give ? og hvad med røggastest i synhal ? evt pris?
VH Ole ps blandet kørsel er nu ca 16km/l
Citroen C4 Grand Picasso 1.6 BlueHdi AUT 2016