Eolys
-
hedeholm
- Kontakt:
Eolys
Hej
Min C4 1,6 HDi 110 6G fra 2011 er begyndt at skrive den mangler eolysvæske i display (værkstedet snakkede om det ved sidste service). Jeg kører normalt til Citroën, Harrislee og får lavet service men det kan jo pt ikke lade sig gøre med græsen lukket
Hvor længe (antal tankninger) kan jeg køre og mangle væske?. Alternativt hvor i DK kunne det evt skiftes uden at koste en bondegård - bor omkring Aarhus.
vh Morten
Min C4 1,6 HDi 110 6G fra 2011 er begyndt at skrive den mangler eolysvæske i display (værkstedet snakkede om det ved sidste service). Jeg kører normalt til Citroën, Harrislee og får lavet service men det kan jo pt ikke lade sig gøre med græsen lukket
Hvor længe (antal tankninger) kan jeg køre og mangle væske?. Alternativt hvor i DK kunne det evt skiftes uden at koste en bondegård - bor omkring Aarhus.
vh Morten
- Carsten S
- Site Admin
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: Eolys
Du skal få kontrolleret standen meget snart, ellers lukker filteret - Det tager ikke mange kilometer.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
-
hedeholm
- Kontakt:
Hej Carsten
Standen er lav eller "low particular filter fluied" som min C4 skriver. Jeg har fået pris i Aarhus til 2.200,- så det vil have booket. Igår lavede den regerering så det virker stadigvæk som normalt og det er vel som med reservetank du kan køre lidt inden du løber tom.
God weekend
vh Morten
Standen er lav eller "low particular filter fluied" som min C4 skriver. Jeg har fået pris i Aarhus til 2.200,- så det vil have booket. Igår lavede den regerering så det virker stadigvæk som normalt og det er vel som med reservetank du kan køre lidt inden du løber tom.
God weekend
vh Morten
- Carsten S
- Site Admin
- Kontakt:
Der er ingen tankmåler i den beholder - Bilen beregner hvornår den bør være tom. Den kan sagtens være genfyldt med væske, uden det er kodet, så ved bilen det ikke.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
- Warfundk
- Kontakt:
Hej med jer jeg har også en citroen C4 HDI 110 som også kommer med fejl mit spørgsmål er kan det virkelig passe at min bil på c.a 6 måneder kan have brugt den væske og skal lige siges at der er fyldt det væske på 3 gange inden for de 6 måneder ??? Jeg mener og have kørt c.a 56000 km siden jeg købte den
- Carsten S
- Site Admin
- Kontakt:
Nej, det kan ikke passe - En opfyldning rækker til 120.000-180.000 km. Nulstillingen er formentlig lavet forkert.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
- Warfundk
- Kontakt:
-
Søren H
- Geografisk sted: København K
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Hej.
Jeg har en C4GP, 1,6hdi, årg. 2011, hvor displayet melder, at der er for lavt niveau af dieseladditiv. Jeg har læst en del af indlæggene herinde, men jeg er fortsat i tvivl om min bil har en pose, der skal udskiftes, eller en tank der skal fyldes. Så jeg har et par spørgsmål, som jeg håber, at I kan hjælpe med:
Hvor mange liter skal der hældes på, hvis det er en tank, der skal fyldes?? Og hvilken væske bør jeg vælge??
Jeg har ingen diagboks eller andet apparatur til nulstilling af fejlkoden, men jeg har set, at man hos thansen kan købe en Mobilscan OBD, som via Bluetooth kan kobles til min telefon. Kan den bruges??
Bilen skal synes nu. Kan den synsgodkendes med sådan en fejl-meddelelse i displayet??
På forhånd tak
Mvh
Søren
Jeg har en C4GP, 1,6hdi, årg. 2011, hvor displayet melder, at der er for lavt niveau af dieseladditiv. Jeg har læst en del af indlæggene herinde, men jeg er fortsat i tvivl om min bil har en pose, der skal udskiftes, eller en tank der skal fyldes. Så jeg har et par spørgsmål, som jeg håber, at I kan hjælpe med:
Hvor mange liter skal der hældes på, hvis det er en tank, der skal fyldes?? Og hvilken væske bør jeg vælge??
Jeg har ingen diagboks eller andet apparatur til nulstilling af fejlkoden, men jeg har set, at man hos thansen kan købe en Mobilscan OBD, som via Bluetooth kan kobles til min telefon. Kan den bruges??
Bilen skal synes nu. Kan den synsgodkendes med sådan en fejl-meddelelse i displayet??
På forhånd tak
Mvh
Søren
-
Lars4733
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Mig bekendt skal du bruge Diagbox for at nulstille/fortælle bilen at der er fyldt på, det kan din OBD scanner næppe
Jeg er ikke sikker på mængden, men mener det er 3-5 ltr der kan være
Jeg mener ikke den kan synes med den fejl da det er en miljømæssig fejl
Jeg er ikke sikker på mængden, men mener det er 3-5 ltr der kan være
Jeg mener ikke den kan synes med den fejl da det er en miljømæssig fejl
-
Søren H
- Kontakt:
-
Lars4733
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Hvis din bil kører med eolys væske skal du være opmærksom på at det er en ret giftig væske - så hvis du selv går i kast med at opfylde anbefales det på det groveste at få fat i handsker og sikkerhedsbriller, det er et ret kraftigt middel
Jeg har selv fyldt på 2 af mine biler gennem tiden, begge har været med beholder siddende nede sammen med dieseltanken - du kan ofte se den inde foran venstre baghjul - sådan har det været på både min Peugeot 407 og en tidligere 307’er.. tænker det nok kan ligne på en C4
Jeg benyttede uoriginal eolys væske til dem, men rådfør dig med evt reservedelsforhandler om hvilken der er lige til din bil, bare for en sikkerheds skyld.
Jeg har selv fyldt på 2 af mine biler gennem tiden, begge har været med beholder siddende nede sammen med dieseltanken - du kan ofte se den inde foran venstre baghjul - sådan har det været på både min Peugeot 407 og en tidligere 307’er.. tænker det nok kan ligne på en C4
Jeg benyttede uoriginal eolys væske til dem, men rådfør dig med evt reservedelsforhandler om hvilken der er lige til din bil, bare for en sikkerheds skyld.
- Carsten S
- Site Admin
- Kontakt:
Sørg for at få væske på den hurtigst muligt, og kontroller ved samme lejlighed om pumpen kan køre. Partikelfilteret lukker på ganske få tusinde kilometer, hvis man ikke reagerer på manglende additiv. Om den er med pose eller beholder kan kun ses ud fra nummerplade/stelnummer.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
-
Søren H
- Kontakt: