P307 - fjernbetjening

Alt i 300 serien, inkl. 300x serien

Peugeot-sektionen er som test ind til videre. Kommer der indlæg, bliver kategorierne for bilerne delt bedre op.
Besvar
SRO
Moderator
Indlæg: 1903
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

P307 - fjernbetjening

Ulæst indlæg af SRO » tirs 16. feb 2021 22:22

For efterhånden nogen tid siden skiftede jeg låse i min 307 fra 2006.

Nøglerne blev kodet til bilen, den starter lystigt og kører så fint.

Det er dog aldrig lykkedes mig, at få fjernbetjeningerne til at fungere - nye, købt originalt.

Har naturligvis forsøg "synkronisering"; Tænding på, inden for 10 stk. trykke på låseknap i 10 sek, tænding af - og fjernbetjeningen burde virker efter kort tid. Det gør den så bare ikke.

Nogen gode ideer til hvad jeg gør forkert eller hvordan proceduren skal være....

Brugeravatar
mikhan
Moderator
Indlæg: 2391
Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
Geografisk sted: Vestlolland 4913
Diagbox: Ja
Version: V.9.125 + andre

Re: P307 - fjernbetjening

Ulæst indlæg af mikhan » ons 17. feb 2021 06:42

Jeg har med held et par gange gjort følgende med en "drillesyg".

Synkronisering som du beskriver. (Med lukket døre)
Derefter låse og oplåse bilen udefra med nøglen.

Måske ??? ;)
mikhan = Mikael Hansen ;)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked ;)
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..

SRO
Moderator
Indlæg: 1903
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: P307 - fjernbetjening

Ulæst indlæg af SRO » ons 17. feb 2021 11:52

Tak - den "vej" må jeg da også lige forsøge.

Jeg har låst bilen op med nøglen INDEN synkronisering, men ikke forsøgt den anden vej rundt. Det skulle dog ikke sidde noget "elektrisk nøglerelateret" i bilendøren ud at man får aktiveret centrallåsen, mig bekendt, men måske en RFID-chip i nøglen, der i kombination med oplåsningen registrerer nøglechippen... hmmmm, det er jeg slet ikke dygtig nok til at gennemskue :) :think: :shifty: :lol:

Brugeravatar
mikhan
Moderator
Indlæg: 2391
Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
Geografisk sted: Vestlolland 4913
Diagbox: Ja
Version: V.9.125 + andre

Re: P307 - fjernbetjening

Ulæst indlæg af mikhan » ons 17. feb 2021 13:06

mikhan = Mikael Hansen ;)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked ;)
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..

SRO
Moderator
Indlæg: 1903
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: P307 - fjernbetjening

Ulæst indlæg af SRO » ons 17. feb 2021 14:57

Mikael; hvis du nu får min adresse, kan du så ikke sende lidt tryllestøv. Jeg tror godt jeg vil aftage et kilo for at være på den sikre side - eller det er måske alt for lidt? :confusion-helpsign:

Jeg synes jeg har prøvet alle kombinationer efterhånden :o Nyt batteri (blot hvis sendesignalet ikke var kraftigt nok), testet at nøglerne sender på frekvensen :handgestures-thumbupright: , kun taget den ene nøgle med hen til bilen :P så en anden nøgle :P så alle tre :P låse/låse op, synkronisere :P låse op/låse/låse op, synkronisere :roll: have åben dør, have lukket dør, knøet mig i nakken mens jeg åbnede og lukkede døre, klikket før og efter der er kommet tænding på, ventet 5 sekunder, ventet 10 sekunder, ventet 15 sekunder, holdt knapper inde i forskellige kombinationer :angry-banghead: osv. osv. - og selvfølgelig er jeg startet med det foreskrevne.... :confusion-helpsos:

Jeg kan ikke finde på mere :crying-yellow: ud over at sætte testeren på igen og så kode nøglerne til bilen på ny.... :confusion-seeingstars:

Tryllestøv Mikael, tryllestøv - hvornår kan du sende det? - kan du sende det ekspres? :greetings-clappingyellow:

Brugeravatar
mikhan
Moderator
Indlæg: 2391
Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
Geografisk sted: Vestlolland 4913
Diagbox: Ja
Version: V.9.125 + andre

Re: P307 - fjernbetjening

Ulæst indlæg af mikhan » ons 17. feb 2021 15:08

Tja Søren.. Har ikke meget tryllestøv tilbage.
Modtageren sidder formentligt i bilens BSI ?? (Det gør den tydeligvis på min gamle Xsara) Så ??

Den KAN muligvis være defekt ?

En anden mulighed KUNNE være, at BSI´en (KAN evt. ligge i ECU´en ?) er "forkert" telekodet vedr. centrallåsen.
Jeg har ingen erfaring med en 307 OM det kan ændres eller ej.. Der er kun at smide testeren på. ;)

En gang oplevede jeg (Husker ikke hvilken PSA bil/model) at det lykkedes ved at sætte centrallåsen/fjernbetjeningen,
(via telekodening) fra "tilstede" til "ikke tilstede" (gemme) og så igen Telekode til "tilstede" (og igen gemme ændringen)
(Men det var med bilens originalnøgle, som tidligere havde fungeret)

Det virkede af en eller anden ukendt grund ;)

Tvivler meget på, at det at genkode nøglen/startspærren med testeren giver gevinst vedr. centrallåsen. ;)

PS!!! Der findes 2 typer systemer til fjernbetjeningen, som jeg husker det. FSK og ASK. Det ER vel den rigtige trods original ??

CITAT fra en tilfældig side:
"Frequency: 433 mhz ASK modulation(before 2010 year is ASK )
Transponder: ID46 - PCF7941

Electronics Board: Yes
Fitment:
For p-e-u-g-e-o-t

ASKmodulation: before 2011

FSKmodulation: After 2011


Tips: 2011 have 2types. please check it carefully
mikhan = Mikael Hansen ;)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked ;)
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..

SRO
Moderator
Indlæg: 1903
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: P307 - fjernbetjening

Ulæst indlæg af SRO » ons 17. feb 2021 16:31

Tja, det er et rigtig godt spørgsmål. Jeg har rodet med det før, men har først afsat lidt tid til det igen nu.

Jeg har gjort sådan her, punkt for punkt:
Synkronisering af fjernbetjening.jpg
Jeg tror heller ikke på, at genkodning skulle hjælpe noget som helst, men har nu alligevel gjort forsøget.

Når jeg har kørt proceduren igennem, kan jeg ved første betjening af fjernbetjeningen høre et klik oppe under rattet - formentlig BSI'en. Efter ca. 15 sekunder kommer der et lille klik igen, dog en anderledes lyd.

Jf. indsatte foto og skrevne procedure får jeg den mistanke, at der låses for nøglescanningen, dog i de 15 sekunder mellem klikkene.

Jeg har været inde med testeren for at se om den modtager noget som helst på nøglescanningen - intet!

Da jeg sidst rodede med det blev den aut. forhandler pludselig meget tavs og besvarede ikke mine mails desangående - og så havde jeg ikke tid og prioriterede det ikke så højt - det er jo kun et i-landsproblem i den lette ende :lol:

Nå, jeg har tidligere købt et par kopinøgler hjem fra mainland China - måske jeg skulle forsøge at kode dem til bilen og så efterfølgende forsøge at synkronisere dem, jf. dit input om ASK eller FSK modulation. Hvis det skulle være årsagen, skulle det dog undre mig, at det fungerer med kodning til bilen - så vidt jeg kan se sidder chippen nemlig på printkortet, uden dog at have dyrket det helt vildt.

Bilen er fra 2006, så det skulle undre mig, at jeg skulle have fået nøgler som er forkerte - hvis det var i "skilleåret" var det måske mere sandsynlig - nå, men tak for input.

Hvis du får mere tryllestøv hjem, så gem lige lidt :)

EDIT: Fjernbetjeningen virkede i bilen indtil den blev præsenteret for nye låse og nøgler - altså er den gamle fjernbetjening udskiftet med to nye.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Brugeravatar
mikhan
Moderator
Indlæg: 2391
Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
Geografisk sted: Vestlolland 4913
Diagbox: Ja
Version: V.9.125 + andre

Re: P307 - fjernbetjening

Ulæst indlæg af mikhan » ons 17. feb 2021 18:14

Den viste proces vedr. kodning" af fjernbetjeningen er den samme, som jeg selv anvender.
Bortset for den advarsel i sidste linje. Den vises IKKE så vidt jeg husker, når jeg anvender "Lexia" (Altså ikke Diag som du gør)
Anvendt til bilens originalnøgle efter et batteriskift i fjernbetjeningen

Dog er det aldrig lykkedes mig at kode fjernbetjeningen fra et "Kina indkøb" (Flere fra forskellige sælgere)
KUN startspærre kodning med testeren har virket på dem alle.

M.h.t. "klik" fra BSI´en (eller andet sted) så har jeg ikke bidt mærke i det. Men noget klikker jo altid et sted ;)

PS!!! Prøv at google: fjernbetjening ask fsk psa 307
Der kommer en masse frem. Mindst til en hel aftens læsning inkl. billeder m.m.
Inkl. alverdens problemer med PSA fjernbetjeninger. OG IKKE MANGE LØSNINGER ;)
mikhan = Mikael Hansen ;)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked ;)
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..

Brugeravatar
mikhan
Moderator
Indlæg: 2391
Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
Geografisk sted: Vestlolland 4913
Diagbox: Ja
Version: V.9.125 + andre

Re: P307 - fjernbetjening

Ulæst indlæg af mikhan » ons 17. feb 2021 19:48

Nu er der jo også positive ting ved at fjernbetjeningen ikke virker.
Man TVINGES til at anvende nøglen i dørlåsen = den virker så altid i modsætning til dørlåse, som ALDRIG anvendes.

Mange flere end kun en enkelt, har prøvet et fladt batteri på bilen (eller i fjernbetjeningen)
Så er man nærmest på røven, HVIS dørlåsen/låsene er gået døde af manglende jævnligt brug ;)
mikhan = Mikael Hansen ;)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked ;)
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..

SRO
Moderator
Indlæg: 1903
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: P307 - fjernbetjening

Ulæst indlæg af SRO » ons 17. feb 2021 23:06

Ja, du har nok ret mht. dørlåse, idet mange jo ikke bruger dem - og ikke smører låse og lister til vinteren :-)

Nu var det et komplet låsesæt jeg købte da tændingslåsen blev defekt - og jeg orker ikke at rende rundt som en anden vægter med forskellige nøgler, hvis nu fjernbetjeningen skulle strejke en dag.

Først og fremmest vil jeg takke for tryllestøvet! - det ankom med ekspresposten her til aften, fedt 8-)

Jeg besluttede at genbruge den gamle fjernbetjening (der jo virkede) og derfor bestod opgaven så i at flytte det nye nøgleblad over i den gamle fjernbetjening - ja, husene er jo selvfølgelig ikke ens. På de nye sidder batteriet på printet, på den gamle sad batteriet i "bundhuset".

Det er jo mildelst talt noget snot at adskille de flipnøgler med fjeder og to halvdele af et sindrigt låsearrangement, der skal selvfølgelig vendes korrekt,hvilket man ikke ser første gang man adskiller og det hele springer fra hinanden som i "SPOOOOIIIING" - øhhhhh :doh: :doh: :doh: nåe, der sad en fjeder som nu ligger et eller andet sted på gulvet - og hvor meget mon den var spændt osv. :doh: :twisted: Det har krævet en særdeles krøllet hjerne at udtænke det system!!! :shifty:

Nå, jeg fik banket splitten ud (ved godt at jeg ikke behøver det med fjederen, men har ikke hænder/fingre nok), byttet rundt, samlet og så skulle den gamle nøgle jo kodes til bilen igen.
Frem med dampapparatet og vente 145 min. på Windows fik startet op... ind i Diagbox :D

Da jeg skulle vælge enten PPS eller Diagbox dukkede du, Mikael, op i mine tanker.... ( :pray: fri mig for det onde) og ja, jeg har før oplevet at kunne noget i de gamle programmer som jeg ikke har kunne finde i Diagbox. Sku' man :think: nej, Diagbox.... :think: Nej, PPS :dance: Nej, Diagbox :doh:.... PPS!!! Nu er jeg absolut ikke Peugeot Planet nørd eller for den sags skyld en mester udi Diagbox, men inde i PPS.... "Hvad mon jeg kan trykke på!" - der MÅ være noget jeg kan pille ved, så jeg bagefter skal prøve at memorere hvilke 25 parameter jeg bare for sjov fik ændret :whistle: Ahhhh, der står noget med nøgleprogrammering eller noget i den stil - den vej skal jeg nok.... nå, der kunne man så vælge "Coupe/Cabriolet" eller "Alle andre" - den stod til "Alle andre".... ud igen - vent, jeg går lige tilbage, hmmmmm, mon ikke jeg kan pille lidt, baaare lidt :whistle: :whistle: :naughty: :naughty: :pray: :pray: Der stod så så noget med "High frequency transponder supplier" eller sådan noget.... ind og læse "Johnson" eller "Texton", den stod til "Johnson" :doh: Trump eller Johnson - ja, amerikansk westen slog mig lige..... Hmmmmm, ingen kigger og man skal jo ikke være kedelig på en onsdag :whistle: HOV, nu stod der så "Texton" :whistle: Jeg havde ikke rørt noget :whistle:

Ud af programmet, på med tændingen, trykke på låseknappen i fem sekunder, afbryde tændingen, vente 30 sekunder.............................. :greetings-clappingyellow: :greetings-clappingyellow: :greetings-clappingyellow: :greetings-clappingyellow: :greetings-clappingyellow: :greetings-clappingyellow: :greetings-clappingyellow: :obscene-drinkingcheers: :obscene-drinkingcheers:

:text-goodpost: :text-yeahthat:
I al beskedenhed: Jeg er genial! :auto-driving: Nu er der tre velfungerende nøgler til bilen, heraf to med spritnye fjernbetjeninger.

Hvad mangler der så? - tjoe, en der kan fortælle mig, hvordan i hede hule h...... man spænder fjederen op på den nye type fjernbetjening, hvor man har udskiftet det "geniale" opspændingsarrangement i stål som har kostet lidt tid at gennemskue med noget ubrugeligt lort i plast, hvor man ikke kan komme ind til fjederen, som i absolut slet ikke, når det er samlet. Den er lidt slap, som man siger :oops: Nå, det er vist et rigtig I-landsproblem!

Nå, jeg ville lige dele mine erfaringer, så andre måske kan få glæde af dem, hvis og såfremt man er så sindssyg at sætte et helt nyt nøglesystem i en bil fra det forrige årtusinde.... men den kører jo såååå fint :-)

Brugeravatar
mikhan
Moderator
Indlæg: 2391
Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
Geografisk sted: Vestlolland 4913
Diagbox: Ja
Version: V.9.125 + andre

Re: P307 - fjernbetjening

Ulæst indlæg af mikhan » tors 18. feb 2021 09:16

Ja men Søren dog. Fristes til at ønske dig tillykke ;)

Nu er en P307 fra 2006 (evt "født" i 2005) i den grad noget ged.
I kalenderåret 2005 var der ikke mindre end 3 udgaver. En VAN, en VANCAN og gudhjælpe mig også en "ren" CAN. (FULLCAN)
(En VANCAN er så vidt jeg har forstået, en "overgangs dyt" som kun delvist blev faceliftet ca midt i 2005 ??)

Det betyder bl.a. at alt efter hvilken, så skal/kan "nogen" anvende pp2000 (PPS) Andre kan BÅDE pp2000 OG Diagbox. Den "nyeste" KUN diagbox.

Udover ovenstående så googlede jeg, som tidligere beskrevet, en del vedr. 307 og fjernbetjening/centrallås.
Fx. hvornår (årgang) fjernbetjeningen skiftede fra ASK til FSK.

Jeg læste også et sted at i 3 md/2005 var der også en anden ændring, som ikke var nærmere beskrevet ??

Tænker så efterfølgende, om den ændring i 3 md/2005 omfattede dine nævnte 2 muligheder du kunne telekode.
Altså enten Johnson eller Texton "system" ??

Hverken Johnson eller Texton siger mig en dyt vedr. den specifikke forskel ;)
mikhan = Mikael Hansen ;)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked ;)
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..

SRO
Moderator
Indlæg: 1903
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: P307 - fjernbetjening

Ulæst indlæg af SRO » tors 18. feb 2021 11:44

Sikke dog et glædesudbrud Mikael, mon du har rødder i Nordjylland :D No offense :handgestures-thumbupright:

Nu går jeg ikke og bilder mig selv ind, at andre synes mine udfordringer med fjernbetjeninger til en bil fra det forrige årtusinde kan sætte sindene i kog i det små hjem. Derfor kan man jo godt forsøge at skabe lidt glæde :lol:

Nå, det der gjorde det ekstra krydret er, at det aut. værksted solgte mig en anden type fjernbetjening end den bilen er født med - og så "krøb væk" da der var problemer :-) Nå, det var så en erfaring.

ASK, FSK, PSK modulation kan man få lidt mere viden om ved at læse her: https://www.ni.com/da-dk/innovations/wh ... hift-.html

I bagklogskabens klare lys, mindes jeg noget med at frekvensen ved udlæsning var lidt "urolig" og det var den anden type ikke - om det så var den gamle eller nye, der var hvad husker jeg ikke. Jeg er ikke uddannet el-ingeniør eller -tekniker, så det rækker lidt ud over mine spidskompetencer :)
Nu ved jeg så - og har delt med jer andre - at dette måske kan indikere, at man står med to fjernbetjeninger som sender forskelligt og hvordan man, måske, kan blive ledt på sporet.
Jeg købte på et tidspunkt sådan en kinadims, der kan teste/modtage signalet fra fjernbetjeninger og de ligger jo sikkert i de flestes værktøjskasse :lol:

Det bliver jo lidt op ad bakke, hvis man går til den aut. dealer med stelnummeret i hånden og i dyre domme køber et sæt låse med to nye fjernbetjeninger - for så at erfare, at man reelt ikke kan bruge skidtet uden at skulle ændre i bilens opsætning til, at man nu kører i coupe/cabriolet, når der reelt er tale om en standard familiecontainer. Ja, det var ikke lige i den retning jeg først tænkte i fejlsøgningen - og som indikeret mere var et tilfælde at jeg opdagede det.

Budskabet var sådan set også blot, at jeg ville dele, at dette åbenbart også kan være en option, hvis man skulle stå med problem med sin fjernbetjening og køber en ny hos den aut. pusher ELLER køber en brugt hos en hugger... så er der en "fejlkilde" eller en indstilling som man skal være obs på.

Håber at det kan bruges af andre... :handgestures-thumbupright:

Brugeravatar
mikhan
Moderator
Indlæg: 2391
Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
Geografisk sted: Vestlolland 4913
Diagbox: Ja
Version: V.9.125 + andre

Re: P307 - fjernbetjening

Ulæst indlæg af mikhan » tors 18. feb 2021 12:00

Nu anbefaler jeg normalt IKKE, at man "leger" med telekodning, HVIS man er i tvivl.
(Som jeg læser det Søren, så "legede" du jo heller ikke bevist. Det skete bare ubevist, helt uden dine pilfingre hjalp til ??) ;)

På den anden side, så KAN man opnå "gode resultater" med lidt mod/pilfingre ;)
mikhan = Mikael Hansen ;)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked ;)
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..

SRO
Moderator
Indlæg: 1903
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: P307 - fjernbetjening

Ulæst indlæg af SRO » tors 18. feb 2021 12:26

Ja, jo, historien blev nok pebbet op og pyntet lidt - det behøver jo ikke altid være så kedeligt.

Jeg er helt enig, man skal selvfølgelig ikke ændre på en masse parametre med bind for øjnene - og generelt; er man i tvivl, så lad være med at ændre noget før man har rådført sig - eller lav kun én ændring ad gangen, så man kan vurdere konsekvensen.

Bevidst eller ubevidst. Det er jo det der er så fedt ved et forum som dette Carsten stiller til rådighed - at man kan blive inspireret til at søge en ny vej, når man et par gange er gået ned af en blindgyde og står og klør sig i nakken.
ASK eller FSK, nogle måskeer og nogle datoer er jo ikke videre konkret, men gode input til at sætte nogle overvejelser i gang om at der kan være noget omkring de signaler som udveksles mellem fjernbetjening og bil.

Dine input gav mig nogle ideer til at søge andre veje og i kombination med genkodning af nøglerne som et forsøg, måske lidt desperat, krydret med lidt logisk tænkning (det var en af de gode dage og jeg HAR sat kryds i kalenderen :lol: ) så jeg, at man kunne ændre på opsætningen af fjernbetjeningerne.... og kiggede nærmere på det. Det viste sig så, at det var den rigtige vej.

De mange timer som jeg har brugt på at søge dette frem, vil jeg da gerne spare andre for. Hvis jeg nu havde været på Diagbox kursus og arbejdet med netop fjernbetjeninger i en længere årrække, så var dette nok basisviden, men det er ikke tilfældet - og åbenbart heller ikke hos det autoriserede værksted, hvor jeg købte fjernbetjeningerne... eller måske de har stået og grinet af mig (og så kan jeg jo kun grine med).

Brugeravatar
mikhan
Moderator
Indlæg: 2391
Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
Geografisk sted: Vestlolland 4913
Diagbox: Ja
Version: V.9.125 + andre

Re: P307 - fjernbetjening

Ulæst indlæg af mikhan » fre 19. feb 2021 16:41

Faldt over denne. Ca. 5 min inde vises samlingen af flipnøglen ;)
Ved ikke om den nøgle er magen til din nye Søren ??

Men se selv: https://www.youtube.com/watch?v=JhlFOtn7d2Y
mikhan = Mikael Hansen ;)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked ;)
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..

SRO
Moderator
Indlæg: 1903
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: P307 - fjernbetjening

Ulæst indlæg af SRO » fre 19. feb 2021 16:51

Tak skal du ha', men det er desværre ikke den nøgle - det er sådan en her: https://www.ebay.co.uk/itm/For-Peugeot- ... Sw831b6p-W

- de har dog ændret på nøglens opbygning ved fjederfunktionen.

Jeg har bestilt et nyt hus og flytter så bare bladet over på et tidspunkt, hvis ellers det der kommer hjem fra Kina er kompatibelt.

Brugeravatar
mikhan
Moderator
Indlæg: 2391
Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
Geografisk sted: Vestlolland 4913
Diagbox: Ja
Version: V.9.125 + andre

Re: P307 - fjernbetjening

Ulæst indlæg af mikhan » fre 19. feb 2021 16:54

Okay.. Men en fjeder var der da på "filmen" ;)
mikhan = Mikael Hansen ;)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked ;)
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..

SRO
Moderator
Indlæg: 1903
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: P307 - fjernbetjening

Ulæst indlæg af SRO » fre 19. feb 2021 19:46

Ja - og meget fint at du sende linket.
Jeg så en gang en anden video, hvor man havde fremstillet et snedigt værktøj til at spænde/afspænde fjederen med, men en tang kan nu godt gøre det næsten lige så fint.

Besvar