Is/vand ved bremselys

Besvar
Brugeravatar
christian.nielsen
Kontakt:

Is/vand ved bremselys

Ulæst indlæg af christian.nielsen » tirs 26. jan 2021 16:38

Har en c1 fra 2019 og har her til vinter begyndt at høre en raslelyd når jeg svingede fra side til side. Troede først det var noget der lå i begge rummet. Men det viste sig at være is der kører frem og tilbage. Kan bare ikke helt se hvordan vandet skal komme der ind? Kan kun få noget af det ud ved at forsøge at åbne plastik låget ind til bremselyset

SRO
Moderator
Geografisk sted: København
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: Is/vand ved bremselys

Ulæst indlæg af SRO » tirs 26. jan 2021 20:41

Er der ikke fortsat reklamationsret på den? - i så fald er det bare med at svinge ind til forhandleren.

Brugeravatar
christian.nielsen
Kontakt:

Ulæst indlæg af christian.nielsen » tirs 26. jan 2021 23:14

Er desværre lige kommet over de 2 år.. (et par uger)...
Men er det normalt der kan komme vand der op? Tænker at den eneste åbning jeg kan se er nedaf langs med ruden

Brugeravatar
posh
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Ulæst indlæg af posh » ons 27. jan 2021 11:16

christian.nielsen skrev:
tirs 26. jan 2021 23:14
Er desværre lige kommet over de 2 år.. (et par uger)...
Men er det normalt der kan komme vand der op? Tænker at den eneste åbning jeg kan se er nedaf langs med ruden
kør alligevel forbi citroen et par uger vil normalt ikke gøre nogen forskel hvis du er venlig og imødekommende
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D

de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

SRO
Moderator
Kontakt:

Ulæst indlæg af SRO » ons 27. jan 2021 12:48

Normalt? - der er intet ved vand der er normalt, ud over at det er normalt at drikke det for at overleve :-)
Vand kan komme ind alle steder, der skal ingenting til før det finder vej til de mest usandsynlige steder, bolig, bil etc.

Jeg kender ikke udforming af lygten, men hvis det var min bil, ville jeg nok demontere lygten, give den silikonefuge langs kanterne (en der ikke gulner), hvor den må være limet sammen - presses ind, altså en usynlig rep./tætning.
På listerne mod karrossen ville jeg give listerne silikonefedt efter at have tjekket dem for evt. skader.

Lygterne er vist ikke såååå dyre til sådan en dyt, men når den ikke er ældre burde de jo være fine i glasset osv.- og så ville jeg nok selv forsøge at redde dem.

Demonter dem en fredag, tøm dem for vand så godt du kan, læg dem på en klud på varmeapparatet til lørdag med pærerne demonteret, så vandet kan fordampe - udfør rep. - og monter igen søndag :-)

PRW
Kontakt:

Ulæst indlæg af PRW » ons 27. jan 2021 14:54

Har du ikke service på den ? Hvis ja så bare kør forbi og få det fikset gratis..
Hvis ikke så ville jeg ringe til forhandleren og "klage" min nød ;)
For det meste vil forhandler gerne være lidt søde da de øjner en salg mere i fremtiden haha...
CITROEN C4 CACTUS PURETECH 82 S&S ETG FEEL. 2015

Brugeravatar
Flying Wendy
Kontakt:

Ulæst indlæg af Flying Wendy » ons 27. jan 2021 15:56

Hvis den er gal allerede nu, så hold også godt øje med bremselys for oven. Der kan den også være p.... utæt. Jeg har tilføjet en fil - et foto fra min C1. Har forsøgt at standse det flere gange, men det fortsætter bare med at sprede sig. download/file.php?mode=view&id=2393
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

SRO
Moderator
Kontakt:

Ulæst indlæg af SRO » ons 27. jan 2021 22:31

Hold da op - det ser da ikke for godt ud med den bremselygte.... eller måske rettere; omkring den.
Hvor gammel er den?

Brugeravatar
christian.nielsen
Kontakt:

Ulæst indlæg af christian.nielsen » tors 28. jan 2021 06:16

Kan se at der stort set ikke er nogen pakning omkring min lygte så vil se om jeg ikke selv kan afmontere den og tætne den. Fik relativt nemt drænet vandet via den sorte plade på indersiden.

Brugeravatar
christian.nielsen
Kontakt:

Ulæst indlæg af christian.nielsen » tors 28. jan 2021 13:37

Bonus info
Citroën mener det er ude for garantien da den udløb den 2/1-21 😪😪

Brugeravatar
posh
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Ulæst indlæg af posh » tors 28. jan 2021 13:47

christian.nielsen skrev:
tors 28. jan 2021 13:37
Bonus info
Citroën mener det er ude for garantien da den udløb den 2/1-21 😪😪
har du spurgt dem om hvordan du skulle have opdaget fejlen før det blev koldt, nå skaden er ikke så stor, pil lygten af og giv den en tynd stribe silikone over samlingen mellem for og bagside så oplever du aldreig problemer derfra igen
jeg har engang haft samme fejl, jeg brugte vinyltape til at tætne med, det er rigtoig netr at arbejde med hvis du tager lygten med ind, lægger den et stykke tid på radiatoren sa den er godt varm, så kan du trække/forme tapen så den ligesom svejser samlingerne og de bliver helt tætte
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D

de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Brugeravatar
Flying Wendy
Kontakt:

Ulæst indlæg af Flying Wendy » tors 28. jan 2021 15:00

SRO skrev:
ons 27. jan 2021 22:31
Hold da op - det ser da ikke for godt ud med den bremselygte.... eller måske rettere; omkring den.
Hvor gammel er den?
12 år. Problem allerede efter to år. Citroen mente, fejlagtigt, at jeg havde skiftet pære og ikke genmonteret plastil og pakning korrekt. (den var nem for dem)

Besvar