Højre forreste fjederben er stift
-
Citroen
- Geografisk sted: Aarhus
- Diagbox: Ja
- Version: ?
- Kontakt:
Højre forreste fjederben er stift
Er der nogle der har oplevet at det ene fjederben pludselig bliver stift ( det er måske noget der er kommet over tid, men jeg har først opdaget det i dag)
Model C5 2.0 HDi 2006
Model C5 2.0 HDi 2006
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: Højre forreste fjederben er stift
død gaskugle, skift nu i begge sider så fjedrer den som ny
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
-
Citroen
- Kontakt:
- posh
- Kontakt:
og hvad så, derfor kan de godt være døde. i hvert fald den ene men skift begge
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
De koster ikke alverden: https://skovgaard-schmidt.dk/gaskugler-c5/
Trykket skal tages af først, hvilket dog kræver en tester. Hvis ikke du selv har en sådan, er der måske en venlig sjæl i nærheden, hvis du oplyser hvor i landet du bor.
Trykket skal tages af først, hvilket dog kræver en tester. Hvis ikke du selv har en sådan, er der måske en venlig sjæl i nærheden, hvis du oplyser hvor i landet du bor.
-
Citroen
- Kontakt:
Ja jeg må nok hellere købe et nyt sæt. Det bliver dog ikke ved Skovgaard og Schmidt, de vil ikke svare på mail ang om det kan passe at deres kugler ikke virker efter 5 år, men foreslå i stedet at jeg køber 4 nye fordi en ikke virker 

- posh
- Kontakt:
Skru nu ned for vreden, masser af ting på en bil har.kortere levetid end 5 år og hvor du køber bestemmer du, men kuglerne kommer fra samme producent uanset 
Bare husk parvis udskiftning, rådet fra Skovgaard er ikke så ringe endda
Bare husk parvis udskiftning, rådet fra Skovgaard er ikke så ringe endda
-
SRO
- Moderator
- Kontakt:
Nu producerer S&S jo ikke selv varerne og de plejer ikke at forhandle noget skrammel.
Betjeningen kan måske godt virke lidt "introvert", men det er et af de firmaer i DK, hvor grådigheden ikke er gået totalt amok som hos de fleste andre forhandlere i DK.
Fem år lyder da sådan set ok - du skriver godt noget ikke noget om km, så hvis du har kørt 16 km på fem år, kan din harme måske godt være berettiget ;-)
Det lyder som et fint råd at udskifte til alle "ben" - så får du optimale køreegenskaber igen, men som minimum bør de udskiftes parvis.
Betjeningen kan måske godt virke lidt "introvert", men det er et af de firmaer i DK, hvor grådigheden ikke er gået totalt amok som hos de fleste andre forhandlere i DK.
Fem år lyder da sådan set ok - du skriver godt noget ikke noget om km, så hvis du har kørt 16 km på fem år, kan din harme måske godt være berettiget ;-)
Det lyder som et fint råd at udskifte til alle "ben" - så får du optimale køreegenskaber igen, men som minimum bør de udskiftes parvis.
-
Citroen
- Kontakt:
Så er der bestilt 2 nye gaskugler.
Jeg har aldrig fået svar fra S&S mht om de gaskugler de sælger kun har en levetid på ca 5 år. Jeg ved at de originale holder ca. 10
Jeg forstår ikke at flere af jer syntes jeg skal skifte alle 4, jeg er med på at man skifter vandpumpe når man skifter tandrem, men den sidder også et sted der er svært at komme til, de to bagerste kan let skiftes når de ikke virker mere
Jeg har aldrig fået svar fra S&S mht om de gaskugler de sælger kun har en levetid på ca 5 år. Jeg ved at de originale holder ca. 10
Jeg forstår ikke at flere af jer syntes jeg skal skifte alle 4, jeg er med på at man skifter vandpumpe når man skifter tandrem, men den sidder også et sted der er svært at komme til, de to bagerste kan let skiftes når de ikke virker mere
-
SRO
- Moderator
- Kontakt:
Det er jo primært en smagssag og de mister trods alt trykket over tid og noget af komforten forsvinder dermed.
Fem eller ti år - det afhænger vel også af hvor meget man anvender bilen.
Fem eller ti år - det afhænger vel også af hvor meget man anvender bilen.