C4 Picasso
-
Erciyas
- Kontakt:
C4 Picasso
Hej jeg har c4 picasso fra 14..1,6 hdi.. Har ikke haft den længe og døjer lidt med svigt af nøgler.. Synes også den bruger meget i brændstof hvad kam dette skyldes og kan jeg gøre noget ved det så det bruger mindre??? Har hellere ikke helt tjek på det med additiv, hvad hjælper det på?
- Carsten S
- Site Admin
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: C4 Picasso
Svigt af nøgler, er det centrallåsen/fjernbetjeningen, eller ved start af bilen? Hvad kører du på literen?
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
-
Erciyas
- Kontakt:
Hej.. Det er når jeg skal starte/stoppe og låse.. Den skriver at nøglen ikke indlæses også når jeg venter lidt så kan den igen ca. 3-5min.. Er nede at køre på gennemsnit 10km. Pr. L.. Er det normalt..? Vil det hjælpe at jeg fylder noget additiv i tanken??
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Hvor lange ture kører du? - er det mest 3-4 km til købmanden eller hvordan?
Hvis du udelukkende kører til købmanden i denne periode med frost skal det nok passe, men hvis du pendler 80-100 km hver vej, så er der noget galt.
Hvis det er alle nøgler til bilen, er det måske modtageren i bilen der fejler.
Hvis du udelukkende kører til købmanden i denne periode med frost skal det nok passe, men hvis du pendler 80-100 km hver vej, så er der noget galt.
Hvis det er alle nøgler til bilen, er det måske modtageren i bilen der fejler.
-
Erciyas
- Kontakt:
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Tja, motoren når jo dårligt at blive varm med de korte afstande og i kombination med kulden og ren bykørsel, så tænker jeg ikke at det er specielt usædvanligt/lavt. Der kommer nok nogle input fra andre, der kører tilsvarende biler.
Af ren interesse - hvis det er dit daglige kørselsbehov, hvad er så årsagen til at du valgte en bil med dieselmotor?
Af ren interesse - hvis det er dit daglige kørselsbehov, hvad er så årsagen til at du valgte en bil med dieselmotor?
-
GertH
- Geografisk sted: Sydsjælland 4733 Tappernøje
- Kontakt:
Hej.
Jeg kører i en lille c4 1.6 hdi (motor 9HZ 109 hk.) og har også 17 km. til arbejde. De 8 km er små sogneveje. Den ruller ca. 20 km/l. Jeg kører ikke ret meget ud over til og fra arbejde, da vi har 4 biler i familien. Det er som regel kones gamle A4 2.6 der fortrækkes.
Mvh. Gert
Jeg kører i en lille c4 1.6 hdi (motor 9HZ 109 hk.) og har også 17 km. til arbejde. De 8 km er små sogneveje. Den ruller ca. 20 km/l. Jeg kører ikke ret meget ud over til og fra arbejde, da vi har 4 biler i familien. Det er som regel kones gamle A4 2.6 der fortrækkes.
Mvh. Gert