C4 piver Emnet er løst
-
Jsc84
- Kontakt:
Re: C4 piver
Sjovt at det skulle kunne sige en pive lyd. Synes nu mere mit kommer "forfra" et sted. Høres tydligst fra føresiden
- Gribben
- Geografisk sted: Bramming
- Kontakt:
Ja det er underligt, men det kom når selen drejer i den skål som styrer selen. Lidt siliconeolie klarede det.
Men det kan selvfølgelig være alt muligt andet.
Men det kan selvfølgelig være alt muligt andet.
C4 Spacetourer PureTech130 2018
-
Jsc84
- Kontakt:
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Monteringssæt på bagbremser, clips der rammer skiven? Kan konstateres ved at løfte hjulet og dreje.
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
eller der er slidt en kant yderst på skiverne foran, det kan pive ganske højlydt, især hvis klodserne går lidt trægt i styrene
løsning slib kanten væk, eller skift skiver hvis de er blevet lidt tynde, slibning er ganske nemt med vinkelsliberen, og så smør lige gliderne til klodserne
og selve klodsstyrene
løsning slib kanten væk, eller skift skiver hvis de er blevet lidt tynde, slibning er ganske nemt med vinkelsliberen, og så smør lige gliderne til klodserne
og selve klodsstyrene
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
-
Jsc84
- Kontakt:
Et forsigtigt bud fra Citroën kunne være gearet.. lyden kommer nemlig efter den skifter op i gear...
- Flying Wendy
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Uden at være fagligt kvalificeret kan jeg nævne, at min C1 ( godt nok en helt anden biltype ) sagde samme lyd, da min vandpumpe begyndte at snavse til. Lyden tog til i både omfang og interval, indtil vandpumpen blev skilt og renset.
-
Jsc84
- Kontakt:
Min piver slet ikke hver dag og ikke hver gang jeg kører.. lyden bliver ikke højereFlying Wendy skrev: ↑ons 26. aug 2020 15:20Uden at være fagligt kvalificeret kan jeg nævne, at min C1 ( godt nok en helt anden biltype ) sagde samme lyd, da min vandpumpe begyndte at snavse til. Lyden tog til i både omfang og interval, indtil vandpumpen blev skilt og renset.
- posh
- Kontakt:
Du skulle vel ikke have tinitus i mild form, det piver også 
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
-
Jsc84
- Kontakt:
-
Jsc84
- Kontakt:
Har været ved mekaniker uden den store hjælp.. har observeret at det faktisk godt kan passe, at lyden kommer ved ca 2000 omd
-
MartinPalermo
- Kontakt:
Tænker vores biler lider af det samme. Igen, Citroen mener det kan udbedres ved at skifte speedometerhuset. Det er dog en halv dyr affære. Mener jeg fik oplyst en pris på 9200 i indkøb
.
-
Jsc84
- Kontakt:
Jeg har stadig garanti, så det skal bare fikses. Autocentralen er dog ikke de hurtigste dansere på gulvet...MartinPalermo skrev: ↑ons 9. sep 2020 21:29Tænker vores biler lider af det samme. Igen, Citroen mener det kan udbedres ved at skifte speedometerhuset. Det er dog en halv dyr affære. Mener jeg fik oplyst en pris på 9200 i indkøb.
-
MartinPalermo
- Kontakt:
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad de siger, da jeg også har garanti. Vil du give mig et kald, evt i morgen formiddag. /MartinJsc84 skrev: ↑tors 10. sep 2020 06:33Jeg har stadig garanti, så det skal bare fikses. Autocentralen er dog ikke de hurtigste dansere på gulvet...MartinPalermo skrev: ↑ons 9. sep 2020 21:29Tænker vores biler lider af det samme. Igen, Citroen mener det kan udbedres ved at skifte speedometerhuset. Det er dog en halv dyr affære. Mener jeg fik oplyst en pris på 9200 i indkøb.
![]()
-
Jsc84
- Kontakt:
- posh
- Kontakt:
Er der nogen der har kigge/lyttet til ventilerne i servoen hvad skulle næsten kunne pibe i instrumentet det er jo elektronik 
-
MartinPalermo
- Kontakt:
-
Jsc84
- Kontakt:
Ja altså den sagde lyden den dag vi var ude og prøvekøre den i Kolding.. så det er ikke noget jeg selv skal betale kan jeg godt fortælle dig
-
Jsc84
- Kontakt:
Jeg har ingen anelse.. bare betryggende når mekanikeren ikke kan komme med et bud.. Eller noget de tror det kan være
-
Jsc84
- Kontakt:
Men hvorfor har du ikke selv fået kigget på det?MartinPalermo skrev: ↑tirs 4. aug 2020 16:26Jeg har samme lyd som den du har vedhæftet. Har manuelt gear og den kommer ved ca 2000 omdrejninger.
Citroën har oplevet en del siger 2 forskellige forhandlere. Udbedres ved at skifte speedometerhus, og jeg har ladet mig fortælle at det er gjort på garantien på nye biler.