Tank måler

Besvar
Kjoeng
Indlæg: 2
Tilmeldt: fre 24. jul 2020 22:35
Kontakt:

Tank måler

Ulæst indlæg af Kjoeng » fre 24. jul 2020 23:00

Har en Berlingo 2.0 hdi fra 05. Jeg var inde og tanke diesel i dag. I det jeg kører ind på tanken ringer min søster, min tlf havde 1%, så satte min tlf i laderen gennem USB i radioen. Sætter så hoved nøglen i tændingen så der strøm i bilen, ikke så moteren kører. Men bare så min tlf kunne lade, og tager så ekstra nøglen og åbner tankdæksel og tanker diesel. Da jeg sætter mig ind i bilen igen har viseren på tankmåleren ikke rykket sig det mindste selvom jeg fyldte 15ltr på. Kan det at der sidder nøgle i tændingen gøre at tankmåleren bliver defekt når man tanker ? Eller er det bare et meget spøjst tidspunkt den holder op med at virke, lige når jeg tanker på en måde jeg ellers aldrig ville gøre, den bævegede sig dog en lille smule ned efter 40km, da jeg tankede stod den på den sidste vide streg over det røde, der hvor den begynder at lyse. Og hvordan løser jeg dette problem ? Det er jo ikke ligefrem godt at køre tom i en diesel 😅

SRO
Moderator
Indlæg: 1923
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Tank måler

Ulæst indlæg af SRO » lør 25. jul 2020 08:07

Prøv at demontere batteriet i 10 min. og tilslut det så igen.

Brugeravatar
Carsten S
Site Admin
Indlæg: 1765
Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
Geografisk sted: 8653 Them
Diagbox: Ja
Version: 8.xx
Kontakt:

Re: Tank måler

Ulæst indlæg af Carsten S » lør 25. jul 2020 08:13

Tankmåleren stiger meget langsomt, hvis der er tænding på når man tanker. Ellers plejer tænding af og på være nok.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.

Besvar