Satans c5 vil stadig ikke starte Emnet er løst
-
jixxel
- Geografisk sted: Næstved
- Diagbox: Ja
- Version: 7.62
- Kontakt:
Satans c5 vil stadig ikke starte
Hej alle
Jeg prøvede opslag på Facebook igpr men vil tillade mig her også .
Hjælp .. c5 driller stadig. Har gennemsøgt alle brændstof slanger skiftet filter . . Mortor tørner fint og den hoster lidt . Stik renset til diverse sensore . Railtryk når vi tørner motor siger 345bar , dysetryk på alle dyser 0.03 . Den eneste fejl i lexia er p0562 computer underspænding . Batteri er godt nok lidt slidt. Vi lader det om natten og så kan vi tørne motor 2 min så det dødt . Så vi køre med startkabler fra en anden bil. Nu tænker jeg ? Kan det hele skyldes et dårligt batteri ? Eller måske dyser? Det er en 2006 c5 1.6hdi.
Mvh
Kim
Jeg prøvede opslag på Facebook igpr men vil tillade mig her også .
Hjælp .. c5 driller stadig. Har gennemsøgt alle brændstof slanger skiftet filter . . Mortor tørner fint og den hoster lidt . Stik renset til diverse sensore . Railtryk når vi tørner motor siger 345bar , dysetryk på alle dyser 0.03 . Den eneste fejl i lexia er p0562 computer underspænding . Batteri er godt nok lidt slidt. Vi lader det om natten og så kan vi tørne motor 2 min så det dødt . Så vi køre med startkabler fra en anden bil. Nu tænker jeg ? Kan det hele skyldes et dårligt batteri ? Eller måske dyser? Det er en 2006 c5 1.6hdi.
Mvh
Kim
mig og min CITROËN C5 II (RC_) - 1.6 HDi (RC9HZB) (109Hk) men med 2010 motor nu med lexia, hvis jeg kan finde det på youtube så kan jeg lave det :-). .... jeg overvejede om den kunne give en lyd når der var nye indlæg... men igen så ville jeres telefon larme hele tiden med alle de spørgsmål jeg har :-)
- mikhan
- Moderator
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Version: V.9.125 + andre
Re: Satans c5 vil stadig ikke starte
Mon ikke at du selv giver svaret ??
Defekt udslidt batteri.
Bilens computere får slet ikke strøm nok til at fungere normalt.
Bilens computere får slet ikke strøm nok til at fungere normalt.
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
-
jixxel
- Kontakt:
Nu har den fået nyt batteri . Vil ikke starte men hoster og er tæt på. Kan det stadig være luft vi har pumpet en halv time. Bold er hård . Eller skal jeg gå armgang i stel og checke bms ? Nogle gode ideer?
Mvh
Kim
Mvh
Kim
mig og min CITROËN C5 II (RC_) - 1.6 HDi (RC9HZB) (109Hk) men med 2010 motor nu med lexia, hvis jeg kan finde det på youtube så kan jeg lave det :-). .... jeg overvejede om den kunne give en lyd når der var nye indlæg... men igen så ville jeres telefon larme hele tiden med alle de spørgsmål jeg har :-)
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
jeg tror jeg ville give den et pust dieselstart og se om ikke den kommer over dødpunktet og får gang i brændstofcirkulationen når den ruller, når den hoster er den jo tæt på, måske er problemet at forvarmerørene er i udu så den lige mangler den sidste hjælp, hvis den springer igeng så lad den køre godt varm for at få brændt al den diesel der er pumpet ind i motoren under alle startforsøgene så vil den nok arte sig bedre fremadrettet
den vil nok hoste og gylpe lidt i starten indtil den er brændt ren
den vil nok hoste og gylpe lidt i starten indtil den er brændt ren
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
-
jixxel
- Kontakt:
dieselstart er prøvet med samme resultat, det der undre mig er at det virker som dyser ikke åbner , den siger railtryk 345bar når jeg tørner motor , men dyser 0.03 på alle, jeg har lige opdaget under livetest , der er et felt der hedder camshaft synkroniceret med knast der siger den nej, nu tænker jeg om en død sensor til camshaft kan gøre den ikke starter ? jeg kan ikke forestille mig den er sprunget et par tænder , tandrem er skiftet på aut værksted for 5000 km siden
mvh kim
mvh kim
-
john_madsen
- Geografisk sted: Struer
- Kontakt:
Gløderørene har ingen indflydelse på start på en hdi. Det eneste de gør er at mindske røg ved kold motor.
Struer - kan montere/afbalancere dæk og presse hydraulikslanger
Har Diagbox 7.02
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
Mercedes S212
C3 1.4hdi (svigermors)
Har Diagbox 7.02
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
Mercedes S212
C3 1.4hdi (svigermors)
-
jixxel
- Kontakt:
i morgen vil jeg prøve at teste krumtapføler og knast føler da lexia i live paremeter test skriver nej til de er syncroniceret, men burde lexia ikke melde direkte fejl på følere ?, ellers kan jeg snart ikke komme på mere jeg kan teste , andet en måske bmsboks, er der en måde at teste det på ? jeg læste i et tidligt indlæg fra mikan at man kunne måle fra stel til en sikring i boksen om den får 12v men det var en bensin til bensinpumpe , er der en lignene måde at teste det på til min 1.6hdi fra 2006 uden fødepumpe ?
mvh
kim
mvh
kim
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Lexia burde melde fejl på såvel følere som bsm boks, hvis der er fejl at registrere. Er railtrykket ikke for lavt?
Jeg er lidt på usikkert grund, så vi skal nok lige have Carsten S eller anden kyndig udi diesel ind over her mht. de forskellige parametre.
Satte du blot bilen fra dig og så kunne den ikke starte igen - eller havde du noget adskilt forinden?
Jeg er lidt på usikkert grund, så vi skal nok lige have Carsten S eller anden kyndig udi diesel ind over her mht. de forskellige parametre.
Satte du blot bilen fra dig og så kunne den ikke starte igen - eller havde du noget adskilt forinden?
-
jixxel
- Kontakt:
Den kørte 100 meter så døde den bare . Har snart prøvet alt
-
jixxel
- Kontakt:
Det skal lige sige der er en del nye fejl på lexia .men det er på en nasse til radio. Og så på en lygtespulekontakt der ikke findes men ingen fejl ellers . Motorlampe lyser
- JensNo
- Geografisk sted: Hønefoss
- Version: V5.29
- Kontakt:
Jeg finder 2 forklaringer på P0562
P0562 OBD-II Trouble Code The battery supplies electricity to the Engine Control Module
P0562 OBD-II Engine Trouble Code is Fuel Composition Sensor Circuit Malfunction.
P0562 OBD-II Trouble Code The battery supplies electricity to the Engine Control Module
P0562 OBD-II Engine Trouble Code is Fuel Composition Sensor Circuit Malfunction.
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith
Some men see things as they are and ask, ""Why?"" I dream things that never were and ask, ""Why not?""
Hyundai Tucson 1.6 CRDI 48V 4WD
Lexia V5.29 og Foxwell i50 pro
- Victor Lewis-Smith
Some men see things as they are and ask, ""Why?"" I dream things that never were and ask, ""Why not?""
-
SRO
- Moderator
- Kontakt:
Du nævnte, at batteriet var dårligt og at du har udskiftet det.
For at eliminere "falske fejl" som følge af for lav batterispænding, vil jeg anbefale, at du sletter alle fejl, tager batteripolerne af og venter lidt - og så starter alt op på ny. Lav så en fejludlæsning INDEN du starter bilen og prøv så at starte, hvis ikke du får fejl på sensorer som bevirker, at den ikke vil starte.
Sådan ville jeg nok "angribe" den videre fejlsøgning.
Sørg for at batteriet er ladet helt op, inden du sætter i gang.
- JensNo
- Kontakt:
Jeg kobler altid lade-apparatet til bilen inden jeg sætter testeren påSRO skrev: ↑lør 4. jul 2020 21:02Du nævnte, at batteriet var dårligt og at du har udskiftet det.
For at eliminere "falske fejl" som følge af for lav batterispænding, vil jeg anbefale, at du sletter alle fejl, tager batteripolerne af og venter lidt - og så starter alt op på ny. Lav så en fejludlæsning INDEN du starter bilen og prøv så at starte, hvis ikke du får fejl på sensorer som bevirker, at den ikke vil starte.
Sådan ville jeg nok "angribe" den videre fejlsøgning.
Sørg for at batteriet er ladet helt op, inden du sætter i gang.
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith
- Victor Lewis-Smith
-
SRO
- Moderator
- Kontakt:
- dernæst; får den brændstof frem til dyserne og åbner de?
Bør railtrykket ikke ligge omkring de 1800 bar?
Bør railtrykket ikke ligge omkring de 1800 bar?
-
SRO
- Moderator
- Kontakt:
-
jixxel
- Kontakt:
Efter hvad jeg kunne læse skal railtryk inden start ligge på over 300 når motor tørner og den ligger på 345 og efter start meget højere ? Jeg tror ikke dyser åbner da dysetryk uder livemåling ligger på 0.03 på alle dyser . Det er derfor jeg tror noget føler eller bms ikke åbner. Men jeg ved ikke ret meget om det
- JensNo
- Kontakt:
Jo, ved belastning, ved tomgang vel mellem 200-350 bar
- Victor Lewis-Smith
- Victor Lewis-Smith
-
SRO
- Moderator
- Kontakt:
Ok, tak. Så skulle der jo være rigeligt tryk på railen.
Hvis tryksensor på railen/pumpen virker, burde der være brændstof frem til dyserne, men hvorfor er dysetryk anført til 0,03? - enhed mangler!
- hvor får ECU'en den trykmelding fra?
Der er spænding til ECU mv. - og motoren kan tørnes.
Tandrem er næsten ny og vi må formode, at det er ok i første omgang.
Så MÅ årsagen være at dyserne ikke åbner.... og hvorfor åbner dyserne så ikke? - for lavt tryk jf. parametermåling???, men trykket i railen er jo 345 bar, så det er modstridende. Dette skal afklares.
Er alle dyser pludselig blevet utætte, så der ingen diesel kommer ind i motoren? - næppe sandsynligt.
Hvilke betingelser skal være opfyldt før ECU'en sender åbningssignal til dyserne?
Som trådstarter er inde på - knastakselsensor... eller krumtapsensor.
Kan man se det under parametermålinger i Lexia?
Kan der være registrerede fejl, der beskytter mod start af motor?
Fik du slettet alle fejl og udlæst på ny?
Hvis tryksensor på railen/pumpen virker, burde der være brændstof frem til dyserne, men hvorfor er dysetryk anført til 0,03? - enhed mangler!
- hvor får ECU'en den trykmelding fra?
Der er spænding til ECU mv. - og motoren kan tørnes.
Tandrem er næsten ny og vi må formode, at det er ok i første omgang.
Så MÅ årsagen være at dyserne ikke åbner.... og hvorfor åbner dyserne så ikke? - for lavt tryk jf. parametermåling???, men trykket i railen er jo 345 bar, så det er modstridende. Dette skal afklares.
Er alle dyser pludselig blevet utætte, så der ingen diesel kommer ind i motoren? - næppe sandsynligt.
Hvilke betingelser skal være opfyldt før ECU'en sender åbningssignal til dyserne?
Som trådstarter er inde på - knastakselsensor... eller krumtapsensor.
Kan man se det under parametermålinger i Lexia?
Kan der være registrerede fejl, der beskytter mod start af motor?
Fik du slettet alle fejl og udlæst på ny?
-
jixxel
- Kontakt:
Tak for svar, jeg melder tilbage senere Idag om hvordan det går :-)
- mikhan
- Moderator
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Version: V.9.125 + andre
Du skriver at tandremmen er skiftet for ca 5000 km siden..
Derfor
Jeg ville nok tjekke op på krumtapsføleren/ledning.
Den sidder delvist gemt bag nederste remskive.
Og det er en kendt sag på den motor, at ledningen kan knække (måske skjult) fordi den ved føleren laver et "180 graders U", inden den løber op langs tandremsdækslet.
PS!!! Du skriver i din signatur at motorkoden er 8hz ?? Er det ikke en 9HZ ?? (8HZ er da vist en 1,4 motor ??)
Derfor
Jeg ville nok tjekke op på krumtapsføleren/ledning.
Den sidder delvist gemt bag nederste remskive.
Og det er en kendt sag på den motor, at ledningen kan knække (måske skjult) fordi den ved føleren laver et "180 graders U", inden den løber op langs tandremsdækslet.
PS!!! Du skriver i din signatur at motorkoden er 8hz ?? Er det ikke en 9HZ ?? (8HZ er da vist en 1,4 motor ??)
mikhan = Mikael Hansen