Stop/start virker ikke?
-
prebsi
- Kontakt:
Stop/start virker ikke?
Havde min C4 diesel til service før jul, og efterfølgende virkede stop/start funktionen ikke, dvs. motoren slukkede ikke ved korte stop. Jeg spurgte værkstedet, og fik forklaringen at det havde med årstid, temperatur, fugtighed osv at gøre. Nu er det imidlertid blevet forår - og både temperatur, fugtighed m.m har ændret sig i forhold til dengang...og problemet eksisterer uændret. Så hvad kan være galt?
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: Stop/start virker ikke?
det kan skyldes at dit batteri ikke er helt på toppen, hvis du feks. kører mange korte ture, har du bemærket om der er nogen ændring når du har kørt meget langt på feks. motorvejen, ellers må du retur til værkstedet og spørge om hvornår de regner med at systemet igen kobler ind,, du har jo fat i den lange ende da du allerede har påtalt problemet ved service.
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
-
KimJustice
- Kontakt:
Jeg har lige købt en brugt Cactus benzin 110HK og har samme problem og fik samme svar.. altså at stop/start har sit eget liv alt efter vejret. Jeg undre mig lidt og tænker at med en driftsvarm motor burde det virke.
Hvad er jeres erfaringer med stop/start ?
Virker det eller har Citroen ret ?
- mikhan
- Moderator
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Diagbox: Ja
- Version: V.9.125 + andre
De har klart ret.. Dårligt batteri. Stort forbrug og ringe opladning = korte ture slår start/stop fra. (Meget fornuftigt)KimJustice skrev: ↑man 16. mar 2020 11:27Jeg har lige købt en brugt Cactus benzin 110HK og har samme problem og fik samme svar.. altså at stop/start har sit eget liv alt efter vejret. Jeg undre mig lidt og tænker at med en driftsvarm motor burde det virke.
VISSE af de nyere PSA biler med start/stop skal/bør have en tester på, hvis/når batteriet udskiftes med et nyt.
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
-
KimJustice
- Kontakt:
Mikael gider du skære det ud i pap for mig ? batteriet fejler ikke noget - og selv på lange ture hvor driftstemperaturen er/brude være oppe virker det ikke. SKAL vejret være varmt og tørt ? nævnte ikke at det er en cactus fra 2014, men det ændre vel ikke noget. Jeg har kun prøvet start/stop i nyere biler og der virker det jo efter ganske kort tid... tænker, hvis det kun virker om sommeren i Frankrig ved +25 grader - så er det mere slags gas end effektivt.
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
nej vejret skal ikke være varmt og tørt eller du skal bo i frankrig, men start/stop systemet reagerer på dit specifikke kørselsmønster og slår i visse tilfælde fra og der vil så gå en periode før det igen træder ind, eller du har måske selv slået det fra ved et tilfælde
se side 95 96 og 97 i din instruktionsbog der er der en grundig vejledning i brugen af stystemet....................
se side 95 96 og 97 i din instruktionsbog der er der en grundig vejledning i brugen af stystemet....................
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
-
pug407aut
- Geografisk sted: Aalborg
- Kontakt:
Selvom bilen starter uden problemer og spændingen er fin nok, så kan batteriet nemt have mistet 75 % af kapaciteten uden at det giver start problemer.KimJustice skrev: ↑man 16. mar 2020 12:47Mikael gider du skære det ud i pap for mig ? batteriet fejler ikke noget - og selv på lange ture hvor driftstemperaturen er/brude være oppe virker det ikke. SKAL vejret være varmt og tørt ? nævnte ikke at det er en cactus fra 2014, men det ændre vel ikke noget. Jeg har kun prøvet start/stop i nyere biler og der virker det jo efter ganske kort tid... tænker, hvis det kun virker om sommeren i Frankrig ved +25 grader - så er det mere slags gas end effektivt.
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 732.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig
- mikhan
- Moderator
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Version: V.9.125 + andre
Helt enig i ovenstående.. Få det testet professionelt 
Eventuelle lagret andre fejl på bilen, kan også sætte start/stop ud af "drift"
Eventuelle lagret andre fejl på bilen, kan også sætte start/stop ud af "drift"
mikhan = Mikael Hansen
-
KimJustice
- Kontakt:
-
KimJustice
- Kontakt:
ved i om det er mulig at slå Stop/start fra i bilens computer... ikke på skærmen, men sådan permanent ?
Jeg har opladt mit batteri og stadig ingen stop/start - selv ikke under de sommerlignende forhold i uge 17.
Jeg tænker at det kan være et almindeligt batteri uden stop/start teknologi eller en permanent slukning der er årsag..
Batteriet er ikke lige sådan at komme til - der sidder noget elektronik ovenpå med en alu-køleblok eller lignende som IKKE er i manualen.
SÅ jeg har 3 spørgsmål:
1. hvad er "det der sidder oven på batteriet" - og
2. kan man slå stop/start fra permanent - og endelig..
3. er der nogle gode ideer til hvordan jeg får batteriet ud så jeg kan se om det ER et stop/start batteri.
Min plan er at gå til sælger som er Citroen men jeg vil gerne have lidt mere ammunition med end bare - "det virker ikke".
Jeg har det bedst med at kunne påvise bare lidt eller have bare en smule teoretisk viden om fejlen så jeg kan tale lidt med når/hvis de begynder på forklaringer ala dem jeg fik sidst... (mit første indslag)
Jeg har opladt mit batteri og stadig ingen stop/start - selv ikke under de sommerlignende forhold i uge 17.
Jeg tænker at det kan være et almindeligt batteri uden stop/start teknologi eller en permanent slukning der er årsag..
Batteriet er ikke lige sådan at komme til - der sidder noget elektronik ovenpå med en alu-køleblok eller lignende som IKKE er i manualen.
SÅ jeg har 3 spørgsmål:
1. hvad er "det der sidder oven på batteriet" - og
2. kan man slå stop/start fra permanent - og endelig..
3. er der nogle gode ideer til hvordan jeg får batteriet ud så jeg kan se om det ER et stop/start batteri.
Min plan er at gå til sælger som er Citroen men jeg vil gerne have lidt mere ammunition med end bare - "det virker ikke".
Jeg har det bedst med at kunne påvise bare lidt eller have bare en smule teoretisk viden om fejlen så jeg kan tale lidt med når/hvis de begynder på forklaringer ala dem jeg fik sidst... (mit første indslag)
-
Psdnmk
- Kontakt:
Check dine indstillinger på dit klimaanlæg. Hvis du leder luften op på din frontrude, kobler den start/stop fra...
-
KimJustice
- Kontakt:
tilføjer lige... når jeg kører frem mod rødt lys, motorbremser jeg til næsten stop, træder herefter koblingen HELT ned og bremser, sætter i frigear og slipper koblingen... ECO instrumentbrættet blinker 3-4 gange... og det er alt hvad der sker.
-
KimJustice
- Kontakt:
-
KimJustice
- Kontakt:
kørte bilen på værksted og fik skiftet batteri på garantien så nu virker S/S som det skal.
-
Lars4733
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Så de bud du fik ind på problemet viste sig at være rigtige..
Man bliver overrasket over hvor stor betydning det har for den funktion
Men godt det nu virker efter hensigten..
Man bliver overrasket over hvor stor betydning det har for den funktion
Men godt det nu virker efter hensigten..
-
pep
- Kontakt:
Husk at slå det fra når du kører i bilen.
https://www.youtube.com/watch?v=L7524u5w4ZE
https://www.youtube.com/watch?v=L7524u5w4ZE