motor rens
-
- Indlæg: 115
- Tilmeldt: ons 26. jul 2017 00:18
- Geografisk sted: Fredericia
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
motor rens
er der nogen der kender til det her , har en diesel bil
HYDRIVE INDVENDIG BRINT-RENS AF DIN MOTOR
Alle biler soder til over tid. Der dannes sodaflejringer i bilens motor, hvor nyere bilmotorer tilsoder meget hurtigere end ældre. Det gør at din bil, med tiden, vil bruge mere brændstof og forurene mere.
Der er flere årsager hertil; korte køreture gør, at motoren sjældent opnår tilstrækkelig høj temperatur, samt stadig stigende lovkrav til bilproducenterne om en renere udstødningsgas. Begge dele er noget der bevirker, at motorens komponenter soder til.
Med HYDRIVE kan du får renset din motor uden brug af kemiske produkter, da der benyttes en patenteret brintmetode.
En HYDRIVE-rens hjælper til
• Bedre brændstof-økonomi
• Mere miljøvenlige udstødningsgasser
• Bedre acceleration
• Roligere motorgang
• Rengøring motorens vitale dele
• Forebyggelse af tilstoppet partikelfilter
• Renere katalysator
• Forlænget levetid på din motor
HYDRIVE INDVENDIG BRINT-RENS AF DIN MOTOR
Alle biler soder til over tid. Der dannes sodaflejringer i bilens motor, hvor nyere bilmotorer tilsoder meget hurtigere end ældre. Det gør at din bil, med tiden, vil bruge mere brændstof og forurene mere.
Der er flere årsager hertil; korte køreture gør, at motoren sjældent opnår tilstrækkelig høj temperatur, samt stadig stigende lovkrav til bilproducenterne om en renere udstødningsgas. Begge dele er noget der bevirker, at motorens komponenter soder til.
Med HYDRIVE kan du får renset din motor uden brug af kemiske produkter, da der benyttes en patenteret brintmetode.
En HYDRIVE-rens hjælper til
• Bedre brændstof-økonomi
• Mere miljøvenlige udstødningsgasser
• Bedre acceleration
• Roligere motorgang
• Rengøring motorens vitale dele
• Forebyggelse af tilstoppet partikelfilter
• Renere katalysator
• Forlænget levetid på din motor
Citroen C5 140 HDI 2012 168000 km
-
- Moderator
- Indlæg: 1922
- Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: motor rens
Ja, det lovprises jo på virksomhedens hjemmeside, hvilket vel ikke er så underligt.
Hvis jeg skal være helt ærligt, tror jeg nu mest at det er varm luft på dåse. Der står blot, at (nyere diesel)motorer renses, men ikke rigtig for hvad og hvor i motoren. Rensning "indvendigt" i motoren er jo et meget vidt begreb.
Nuvel reagerer brint (H) med de fleste stoffer og således danner kemiske forbindelser, men der oplyses intet om hvad rensningen/indblæsning af brinten reelt gør.
Hvis din motor er sodet til, vil det jo typisk være i indsugningsdelen pga. recirkulation af udstødningsgassen - og der vil en mekanisk rensning jo formentlig være eneste metode der virkelig batter frem for indblæsning af brint. Hvis man går på YouTube vil man kunne se hvor voldsom en tilsodning en indsugningsmanifold kan blive - og hånden på hjertet tror jeg ikke det er noget brintrensningen vil tage sig af - og hvordan får man liiiige blæst brinten ind med slukket motor og lukkede ventiler?
På udstødningssiden har du et partikelfilter, hvor soden jo burde blive forbrændt når filteret regenererer sig selv. Hvis ikke, er der jo noget andet galt.
Så kender og kender - hvis det var noget havde investeret i, efter at have læst på hjemmesiden, herunder deres annoncering af EY (Ernst & Young) prisen for iværksætteri, så ville jeg ærligt føle mig så dum, så dum :-)
Hvis du eller andre prøver det, må I da meget gerne dele jeres erfaringer, men jeg ville nok hellere bruge pengene på en cafetur, hvis ellers bilens forskellige systemer fungerer som de skal.
Hvis jeg skal være helt ærligt, tror jeg nu mest at det er varm luft på dåse. Der står blot, at (nyere diesel)motorer renses, men ikke rigtig for hvad og hvor i motoren. Rensning "indvendigt" i motoren er jo et meget vidt begreb.
Nuvel reagerer brint (H) med de fleste stoffer og således danner kemiske forbindelser, men der oplyses intet om hvad rensningen/indblæsning af brinten reelt gør.
Hvis din motor er sodet til, vil det jo typisk være i indsugningsdelen pga. recirkulation af udstødningsgassen - og der vil en mekanisk rensning jo formentlig være eneste metode der virkelig batter frem for indblæsning af brint. Hvis man går på YouTube vil man kunne se hvor voldsom en tilsodning en indsugningsmanifold kan blive - og hånden på hjertet tror jeg ikke det er noget brintrensningen vil tage sig af - og hvordan får man liiiige blæst brinten ind med slukket motor og lukkede ventiler?
På udstødningssiden har du et partikelfilter, hvor soden jo burde blive forbrændt når filteret regenererer sig selv. Hvis ikke, er der jo noget andet galt.
Så kender og kender - hvis det var noget havde investeret i, efter at have læst på hjemmesiden, herunder deres annoncering af EY (Ernst & Young) prisen for iværksætteri, så ville jeg ærligt føle mig så dum, så dum :-)
Hvis du eller andre prøver det, må I da meget gerne dele jeres erfaringer, men jeg ville nok hellere bruge pengene på en cafetur, hvis ellers bilens forskellige systemer fungerer som de skal.
-
- Indlæg: 115
- Tilmeldt: ons 26. jul 2017 00:18
- Geografisk sted: Fredericia
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Re: motor rens
ja var nu også bare for at høre , jo vores har partikel filtet
men mit problem er vi køre ikke så langt og ja korte ture , så den bliver ikke blæst igennem , ved godt at jeg ikke skulle have købt diesel , men den køre så pokkers godt
så ja måske der var en genvej
men tak for svar
men mit problem er vi køre ikke så langt og ja korte ture , så den bliver ikke blæst igennem , ved godt at jeg ikke skulle have købt diesel , men den køre så pokkers godt
så ja måske der var en genvej
men tak for svar
Citroen C5 140 HDI 2012 168000 km
- JensNo
- Indlæg: 354
- Tilmeldt: ons 23. maj 2018 14:41
- Geografisk sted: Hønefoss
- Diagbox: Ja
- Version: V5.29
- Kontakt:
Re: motor rens
Skift olie for hver 10.000 km, få installeret oliefyr eller elektrisk motorvarmer til de kolde tider, være sikker på at gløderørene er funktionelle og ellers køre fornuftigt på kold motor og da 2.0 motoren ikke er den værste kontra lillebroren 1.6 er du kommet langt for at være god ved din motor, bruger selv samme forholdsregler på Audien.
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith
Hyundai Tucson
1.6 CRDI Hybrid 48V 4WD
Lexia V5.29 og VCDS NEtech
- Victor Lewis-Smith
Hyundai Tucson
1.6 CRDI Hybrid 48V 4WD
Lexia V5.29 og VCDS NEtech
-
- Indlæg: 115
- Tilmeldt: ons 26. jul 2017 00:18
- Geografisk sted: Fredericia
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Re: motor rens
ok skifter olie hver 6 mdr , ved ikke om det er over kill sikkert , men ja gammel vane dør ikke :O=
el motorvarmer har jeg overvejet , men bor i lejlighed , og der er ingen stik på p lads , og ja oliefyr er også en kostelig affære
så jeg tænker , at jeg må på motorvej engang imellem , for at blæse den igennem
el motorvarmer har jeg overvejet , men bor i lejlighed , og der er ingen stik på p lads , og ja oliefyr er også en kostelig affære
så jeg tænker , at jeg må på motorvej engang imellem , for at blæse den igennem
Citroen C5 140 HDI 2012 168000 km
- posh
- Indlæg: 1917
- Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: motor rens
ro på, min c4-1,6 hdi haqr kørt små 80,000km siden januar 2012, og næsten kun korte ture, og den har aldrig tændt en lampe, eller gjort noget forkert, den starter proto hver gang, alt fungerer selv om den gamle overtro siger at sådan kan en diesel ikke køres, men det ved bilen bare ikke så´den kører bare, den eneste hjælp den får er et årligt olie og filterskift, og en slat belladd hver 2-3 tankning og altid fuldtankningt fra ca. kvarrt fuld, for at sparre lidt på eolysen, den giver jo et strint i tanken hver gang låget åbnesbaksi1 skrev: ↑tors 21. maj 2020 12:29ja var nu også bare for at høre , jo vores har partikel filtet
men mit problem er vi køre ikke så langt og ja korte ture , så den bliver ikke blæst igennem , ved godt at jeg ikke skulle have købt diesel , men den køre så pokkers godt
så ja måske der var en genvej
men tak for svar
så sov roligt og glem ammestuehistorierne mht diesel, der er troda alt sket et og andet siden diesel var et svovlfuldt urent brændstof deer osede sig frem...........
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
-
- Indlæg: 115
- Tilmeldt: ons 26. jul 2017 00:18
- Geografisk sted: Fredericia
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Re: motor rens
g altid fuldtankningt fra ca. kvarrt fuld, for at sparre lidt på eolysen, den giver jo et strint i tanken hver gang låget åbnes ??
hvad er det eolyse ?, synes ikke der er noget der sprøjtes ind hos vores bil ?
hvad er det eolyse ?, synes ikke der er noget der sprøjtes ind hos vores bil ?
Citroen C5 140 HDI 2012 168000 km