Nederste højre motorophæng - skifte det?

Besvar
Lars4733
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Diagbox: Ja
Version: 8.55 - 7.62
Kontakt:

Nederste højre motorophæng - skifte det?

Ulæst indlæg af Lars4733 » tors 2. apr 2020 10:52

Hej

Ja - den gamle dame samler efterhånden på småting..

Findes der en anden vej til at skifte det nederste højre motorophæng end at skulle have hele højre trækaksel ud osv?
Med min erfaring fra da jeg selv sidst rodede med trækaksler og efterfølgende udfordringer med at holde gearkassen tæt mv - så ville jeg gerne undgå for meget af den slags..

Det er denne der skal skiftes.. https://skovgaard-schmidt.dk/produkt/xm ... 0x40x10mm/

Den sidder jo i en "arm" der efter sigende går rundt om trækakslen?

Den gamle dame er så småt begyndt med en "klonk" lyd når man accelrerer - for nyligt var jeg på værkstedet og fik checket alverdens hjulophæng og bøsninger - intet at finde - det eneste vi kunne finde var dette motorophæng hvor gummiet var flækket.

Hvis ikke der er anden vej end at få trækakslen ud, så må jeg finde noget hjælp til det. Men hvis der var andre muligheder var det jo skønt om man kunne få det fikset..

SRO
Moderator
Geografisk sted: København
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: Nederste højre motorophæng - skifte det?

Ulæst indlæg af SRO » fre 3. apr 2020 22:49

Der er ingen genvej, desværre. Ud med trækakslen og af med motorophænget :-)

Hvis du er nervøs for utæthed fra gearkassen, må det være omkring drivakslen du har din bekymring - skift den ved samme lejlighed, koster kr. 50-100.

Lars4733
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Diagbox: Ja
Version: 8.55 - 7.62
Kontakt:

Ulæst indlæg af Lars4733 » lør 4. apr 2020 07:56

Ja, og så er det vel også nødvendigt med en presse for at få den nye bøsning på plads i holderen?

I så fald må det blive en værkstedsopgave for sådan en har jeg jo heller ikke stående :shifty:

SRO
Moderator
Geografisk sted: København
Diagbox: Nej
Kontakt:

Ulæst indlæg af SRO » søn 5. apr 2020 21:39

Den gamle bøsning kan saves ud, hvis ikke du kan få den ud på anden vis.

Jeg vil tro, at du kan presse den i ved anvendelse af en skruestik. Læg mærke til placering af gummiet i motorophænget.

Besvar