Engine management system failure
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Engine management system failure
Fik pludselig denne meddelelse: "Engine management system failure" i displayet på min C5.
Udlæste fejl med Lexia og undrede mig over, at PC'en ikke kunne udlæse VIN og RPO automatisk.
Kunne ikke opnå kontakt til ret meget, men fik dog nulstillet fejlkoderne, der bl.a. indbefattede permanent fejl på ratvinkelsensor.... fungerede dog fint under parametermålinger.
Meget mystisk, men alt fungerer og bilen kører perfekt. Fejlene er ikke kommet igen efter nulstilling.
Nogen der kan give en fornuftig forklaring på dette?
Udlæste fejl med Lexia og undrede mig over, at PC'en ikke kunne udlæse VIN og RPO automatisk.
Kunne ikke opnå kontakt til ret meget, men fik dog nulstillet fejlkoderne, der bl.a. indbefattede permanent fejl på ratvinkelsensor.... fungerede dog fint under parametermålinger.
Meget mystisk, men alt fungerer og bilen kører perfekt. Fejlene er ikke kommet igen efter nulstilling.
Nogen der kan give en fornuftig forklaring på dette?
- mikhan
- Moderator
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Diagbox: Ja
- Version: V.9.125 + andre
Re: Engine management system failure
Der kan være flere årsager. Ikke alle Lexia interface virker på en C5 ( Samt på en P 307 )SRO skrev: ↑tirs 3. mar 2020 23:32Fik pludselig denne meddelelse: "Engine management system failure" i displayet på min C5.
Nogen der kan give en fornuftig forklaring på dette?![]()
Som udgangspunkt, så SKAL VIN nummeret automatisk registers, men PR nummeret skal altid tastes manuelt.
(Begge numre SKAL være korrekte, ellers genkendes bilen ikke korrekt, og du får bl.a. nævnte fejl/ Ikke fuld adgang til alt)
HVIS der ligger en fejl/fejlkode i ECU´en (Motorstyreboksen) så får Lexia MULIGVIS heller ikke adgang til VIN nummeret.
I Lexia så har du vel valgt "C5R" ??
Og har du brugt korrekt PR nummer ?? Det kan evt. tjekkes på PSA servicebox via stelnummeret
Software versionen (Diagbox) på computeren kan også spille ind. Ikke alle er lige gode til alle biler.
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl)
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Re: Engine management system failure
Tak!
Jeps, C5R og korrekte numre :-)
Lexia kunne ikke komme i kontakt med ret meget, men jeg må se om den finder på at melde fejl igen - bilen kører perfekt.
Jeps, C5R og korrekte numre :-)
Lexia kunne ikke komme i kontakt med ret meget, men jeg må se om den finder på at melde fejl igen - bilen kører perfekt.