gløde rør og partikle filter
-
baksi1
- Geografisk sted: Fredericia
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
gløde rør og partikle filter
jeg har fået at vide at mine gløde rør er defekte , og det går ud over partikel filter, det regenerer ikke , hænger det samme ?
synes ikke det lyder rigtig
og min bil starter hver gang uden problemer , er det ikke gløde rør , der er med at , tænde diesel i motoren
og at regenerer filter, kræver mere varme fra motor , altså flere omdrejninger ved høj hastighed ish
men hænger de 2 ting samme gløde rør og partikel filter
synes ikke det lyder rigtig
og min bil starter hver gang uden problemer , er det ikke gløde rør , der er med at , tænde diesel i motoren
og at regenerer filter, kræver mere varme fra motor , altså flere omdrejninger ved høj hastighed ish
men hænger de 2 ting samme gløde rør og partikel filter
Citroen C5 140 HDI 2012 168000 km
- JensNo
- Geografisk sted: Hønefoss
- Version: V5.29
- Kontakt:
Re: gløde rør og partikle filter
Selve motoren er nok så højt komprimeret at den starter stort set udanset gløderør eller ej. Samtidig hæver gløderørene temperaturen ved regenereringen og det er sikkert af det onde hvis de ikke fungerer, da der under regenereringen tilsættes mere diesel og der kan der komme mere sod også, så ja der er en sammenhæng.
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith
Some men see things as they are and ask, ""Why?"" I dream things that never were and ask, ""Why not?""
Hyundai Tucson 1.6 CRDI 48V 4WD
Lexia V5.29 og Foxwell i50 pro
- Victor Lewis-Smith
Some men see things as they are and ask, ""Why?"" I dream things that never were and ask, ""Why not?""
Hyundai Tucson 1.6 CRDI 48V 4WD
Lexia V5.29 og Foxwell i50 pro
-
baksi1
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
ok tak for svar , bare ikke det som mekaniker siger eller den ene anden siger noget 3 så ja 
Citroen C5 140 HDI 2012 168000 km
- posh
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
gløderørene er vigtige, ikke kun for at motoren skal starte pronto, men især pga. forurening, er gløderørene ikke i orden vil motoren sende en hulens bunke mere sod ind i partikkelfilteret som så skal opfange den ekstra forurening vi ikke bryder os om
så ja det hele hænger sammen, er der et led i kæden der svigter så kommer der fejl et andet...
så ja det hele hænger sammen, er der et led i kæden der svigter så kommer der fejl et andet...
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
-
john_madsen
- Geografisk sted: Struer
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Det er rigtigt at gløderørene aktiveres under regenerering og at det er et krav at gløderør alle virker for at man kan tvinge den til at regenerere manuelt (via Lexia).
I det daglige er gløderørene ikke vigtige i en driftmæssig henseende. Den ryger lidt hvidt, når den er kold (som gamle dieseler), men hvis bare den jævnligt bliver driftvarm (og får lidt tæsk) når man kan høre/mærke den regenererer, så sker der intet ved at gløderørene ikke virker.
Hvis det fryser meget (-10grader og mere) så starter den væsentlig bedre når gløderørene virker.
-og ja, jeg taler af erfaring ;-) Har kørt over 100.000km med to gløderør der knækkede i toppen, da jeg ville skifte dem. (de knækker ofte på 1.6HDI'erne, når man vil skrue dem ud)
I det daglige er gløderørene ikke vigtige i en driftmæssig henseende. Den ryger lidt hvidt, når den er kold (som gamle dieseler), men hvis bare den jævnligt bliver driftvarm (og får lidt tæsk) når man kan høre/mærke den regenererer, så sker der intet ved at gløderørene ikke virker.
Hvis det fryser meget (-10grader og mere) så starter den væsentlig bedre når gløderørene virker.
-og ja, jeg taler af erfaring ;-) Har kørt over 100.000km med to gløderør der knækkede i toppen, da jeg ville skifte dem. (de knækker ofte på 1.6HDI'erne, når man vil skrue dem ud)
Struer - kan montere/afbalancere dæk og presse hydraulikslanger
Har Diagbox 7.02
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
Mercedes S212
C3 1.4hdi (svigermors)
Har Diagbox 7.02
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
Mercedes S212
C3 1.4hdi (svigermors)
- mikhan
- Moderator
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Diagbox: Ja
- Version: V.9.125 + andre
Er helt enig i at "tvungen regerering" KAN forhindres af defekte gløderør/gløderørsrelæ.
Automatisk periode regenerering under kørsel, forhindres NORMALT ikke af defekte gløderør.
En diagbox tester kan fortælle meget mere om partikelfilteret her og nu
Automatisk periode regenerering under kørsel, forhindres NORMALT ikke af defekte gløderør.
En diagbox tester kan fortælle meget mere om partikelfilteret her og nu
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl)