Ny STC 2011,163 stc
-
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: tirs 10. sep 2019 21:29
- Geografisk sted: Holstebro
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Ny STC 2011,163 stc
Hej... gode råd modtages :-)
En pæl i mørke gjorde desværre min 2009 138 Stc comfort måtte lade livet hos pladesmeden.
Derfor har jeg kigget på en 2011 163 med fast undervogn, bilen skal selvfølgelig gennemgå APLUS brugtbilstest inden handlen osv..
Har gået 163000 km
Er der noget som denne bil har af børnesygdomme jeg skal være opmærksom på ?
Venlig hilsen
Jan Sørensen
Holstebro
En pæl i mørke gjorde desværre min 2009 138 Stc comfort måtte lade livet hos pladesmeden.
Derfor har jeg kigget på en 2011 163 med fast undervogn, bilen skal selvfølgelig gennemgå APLUS brugtbilstest inden handlen osv..
Har gået 163000 km
Er der noget som denne bil har af børnesygdomme jeg skal være opmærksom på ?
Venlig hilsen
Jan Sørensen
Holstebro
- Thomas-R
- Indlæg: 65
- Tilmeldt: ons 29. mar 2017 07:08
- Kontakt:
Re: Ny STC 2011,163 stc
Hej, min er godt nok er berline, og med olie undervogn, prøver at holde mig fra det der jern der er bukket rund lidt endnu
Men jeg har kørt godt 130.000km i den, og den har haft 2 utætte bagben, og en trækakselmanchet der har været revnet. en baksensor, og en simmering bag svinghjulet og en kobling. Koblingen/svinghjulet holder ca 200.000km lige som på alle de andre 2,0hdi motore. 140+163hk
Dog skal det lige nævnes at jeg har knækket spidsen af 2 oliepinde, lortet bliver sprødt i plast enden og knækker. Så køb en ny (200kr ved citroen), læg den i bagagerummet til når du skal bruge den og klip så pinden af den gamle og brug kun toppen.
Ellers kører den bare super godt, jeg skifter dog olie for hver 15.000km frem for den fra fabrikken anviste 30.000km
Men jeg har kørt godt 130.000km i den, og den har haft 2 utætte bagben, og en trækakselmanchet der har været revnet. en baksensor, og en simmering bag svinghjulet og en kobling. Koblingen/svinghjulet holder ca 200.000km lige som på alle de andre 2,0hdi motore. 140+163hk
Dog skal det lige nævnes at jeg har knækket spidsen af 2 oliepinde, lortet bliver sprødt i plast enden og knækker. Så køb en ny (200kr ved citroen), læg den i bagagerummet til når du skal bruge den og klip så pinden af den gamle og brug kun toppen.
Ellers kører den bare super godt, jeg skifter dog olie for hver 15.000km frem for den fra fabrikken anviste 30.000km
C5 2.0HDi 163 Berline 2011
- posh
- Indlæg: 1917
- Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: Ny STC 2011,163 stc
den kan du roligt købe det er en endog meget fin bil, og lad dig ikke skræmme af at nogle mener den skal have hydraulik undervogn, den kører rigtig godt på stålfjedre, og så er det sikkert en bil der har startet livet som leasing bil det gjorde de fleste af den årgang nda var den utrolig populær
den har ikke nogen særlig svage punkter (det er jo ret beset peugeot affjedring den kører med, og de kører dælme også godt)
jeg har selv haft flere hydraulik citroener men kører nu på stål og vil ikke bytte tibage
den har ikke nogen særlig svage punkter (det er jo ret beset peugeot affjedring den kører med, og de kører dælme også godt)
jeg har selv haft flere hydraulik citroener men kører nu på stål og vil ikke bytte tibage
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
-
- Indlæg: 472
- Tilmeldt: lør 3. jun 2017 17:51
- Geografisk sted: Aalborg
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Ny STC 2011,163 stc
Er i bund og grund mage ved 407eren, men har ikke double wishbone ophænget som 407eren har, men er nedgraderet til macpherson ophænget hvis jeg ikke husker forkert.JanS skrev: ↑lør 11. jan 2020 19:31Hej... gode råd modtages :-)
En pæl i mørke gjorde desværre min 2009 138 Stc comfort måtte lade livet hos pladesmeden.
Derfor har jeg kigget på en 2011 163 med fast undervogn, bilen skal selvfølgelig gennemgå APLUS brugtbilstest inden handlen osv..
Har gået 163000 km
Er der noget som denne bil har af børnesygdomme jeg skal være opmærksom på ?
Venlig hilsen
Jan Sørensen
Holstebro
160.000km er ikke noget at snakke om, de kan nemt køre 3 gange så meget.
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 725.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig
- Mads t
- Indlæg: 63
- Tilmeldt: man 27. feb 2017 21:42
- Geografisk sted: 6990 Ulfborg
- Kontakt:
Re: Ny STC 2011,163 stc
Tjek koblingen, hvis den har én, om den glider ved hård acceleration i 4-5-6 gear. Det er et svagt punkt.
Tjek om køleblæseren kører, når aircon er slået til. Hvis ikke er den måske død. Også et svagt punkt og lidt halvpebret.
Tjek om køleblæseren kører, når aircon er slået til. Hvis ikke er den måske død. Også et svagt punkt og lidt halvpebret.
C6 2,2 HDi 2009, C5 Tourer 2011 2,0 hdi, XM V6 170 1993 og XM 2,1 td aut 1999