Hjææælp hvad sker der her
-
- Indlæg: 70
- Tilmeldt: man 11. mar 2019 11:50
- Geografisk sted: Als
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Hjææælp hvad sker der her
Sætter tænding på bil og ser dette juletræ. Jeg tager imod alle gode råd
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
C4 GP 2007 1,6 hdi med 270K på uret.
- Carsten S
- Site Admin
- Indlæg: 1765
- Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: Hjææælp hvad sker der her
Lav batterispænding kunne være en mulighed - Det kan sætte de særeste fejl.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
-
- Indlæg: 70
- Tilmeldt: man 11. mar 2019 11:50
- Geografisk sted: Als
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Re: Hjææælp hvad sker der her
Det var desværre ikke batteriet. Havde ellers været dejligt hvis det bare var så simpelt. Så en tur til mekaniker, hvor computeren viste fejl på stort set alt elektronisk i bilen. Så på mandag må jeg ud og se hvad dommen bliver
C4 GP 2007 1,6 hdi med 270K på uret.
-
- Indlæg: 511
- Tilmeldt: tors 16. mar 2017 09:19
- Geografisk sted: Struer
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Hjææælp hvad sker der her
Det lyder meget som en dårlig stelforbindelse.
Struer - kan montere/afbalancere dæk og presse hydraulikslanger
Har Diagbox 7.02
407SW 1.6HDI 2005
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
Har Diagbox 7.02
407SW 1.6HDI 2005
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
- posh
- Indlæg: 1917
- Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: Hjææælp hvad sker der her
ja den ville jeg også kigge meget alvorligt på,
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
-
- Indlæg: 70
- Tilmeldt: man 11. mar 2019 11:50
- Geografisk sted: Als
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Re: Hjææælp hvad sker der her
Hvordan tager man batteriet ud af sådan en bil???
C4 GP 2007 1,6 hdi med 270K på uret.
-
- Indlæg: 70
- Tilmeldt: man 11. mar 2019 11:50
- Geografisk sted: Als
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Re: Hjææælp hvad sker der her
Nå en lille status.
Fik bilen hjem fra mekanikeren torsdag. Fredag morgen var den gal igen, har nu rodet lidt med sikringer mm. Og fandt 2 defekte (dem ovenpå batteriet) de er skiftet og har nu kun depolution system faulty alarm. Bilen kører som den skal, men den sidste alarm irriterer mig voldsomt meget.
Jeg har tid hos Citroen på torsdag!!!!
Men tager meget gerne imod råd inden da så jeg kan sparer de penge
Fik bilen hjem fra mekanikeren torsdag. Fredag morgen var den gal igen, har nu rodet lidt med sikringer mm. Og fandt 2 defekte (dem ovenpå batteriet) de er skiftet og har nu kun depolution system faulty alarm. Bilen kører som den skal, men den sidste alarm irriterer mig voldsomt meget.
Jeg har tid hos Citroen på torsdag!!!!
Men tager meget gerne imod råd inden da så jeg kan sparer de penge
C4 GP 2007 1,6 hdi med 270K på uret.
- Carsten S
- Site Admin
- Indlæg: 1765
- Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: Hjææælp hvad sker der her
Der er ikke så mange råd at give - Det er en generel fejlmeddelelse.. Det positive er dog, at hvis bilen har en "opvarmingsfase" x-gange, hvor fejlen ikke er til stede, så forsvinder den af sig selv.
Lav spænding kan sagtens sætte alverdens fejlkoder. Og jeg fornemmer du er på rette spor, med den elendige batteri-sikringsboks.
Om det er svagt batteri, sikringsboks, stelledninger, osv. kan den ikke skelne imellem, da resultatet er det samme for styreboksen.
Jeg ville lade fejlmeddelelsen være der, ind til videre. Den forsvinder formentlig af sig selv.
Lav spænding kan sagtens sætte alverdens fejlkoder. Og jeg fornemmer du er på rette spor, med den elendige batteri-sikringsboks.
Om det er svagt batteri, sikringsboks, stelledninger, osv. kan den ikke skelne imellem, da resultatet er det samme for styreboksen.
Jeg ville lade fejlmeddelelsen være der, ind til videre. Den forsvinder formentlig af sig selv.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
-
- Indlæg: 70
- Tilmeldt: man 11. mar 2019 11:50
- Geografisk sted: Als
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Re: Hjææælp hvad sker der her
lav spænding??????Carsten S skrev: ↑søn 25. aug 2019 18:09Der er ikke så mange råd at give - Det er en generel fejlmeddelelse.. Det positive er dog, at hvis bilen har en "opvarmingsfase" x-gange, hvor fejlen ikke er til stede, så forsvinder den af sig selv.
Lav spænding kan sagtens sætte alverdens fejlkoder. Og jeg fornemmer du er på rette spor, med den elendige batteri-sikringsboks.
Om det er svagt batteri, sikringsboks, stelledninger, osv. kan den ikke skelne imellem, da resultatet er det samme for styreboksen.
Jeg ville lade fejlmeddelelsen være der, ind til videre. Den forsvinder formentlig af sig selv.
Har du mulighed for at definere hvornår Citroen mener det er lavt.
Mit battery ligger typisk 12,4 til 12,5 når motor er slukket har ikke prøvet at måle med motor tændt
C4 GP 2007 1,6 hdi med 270K på uret.
- Carsten S
- Site Admin
- Indlæg: 1765
- Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: Hjææælp hvad sker der her
Jeg mener, at fejlmeddelelsen nemt kan være et resultat af at der har været en mulig dårlig forbindelse på sikringspladen/sprungne sikringer. Prøv og afvent, og se om fejlen ikke forsvinder.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
-
- Indlæg: 44
- Tilmeldt: tirs 13. feb 2018 19:50
- Kontakt:
Re: Hjææælp hvad sker der her
Du skal have en batteristester på, batteriet kan godt være helt færdigt selvom du kan måle 12,5v på det, jeg har lige haft samme udfordringer på en Peugeot 308 SW fra 2012, det var lige fra dysefejl til fejl på servoen. Nyt batteri og ingen af fejlene er kommet igen her efter 2000km og halvanden måned. Eneste nitte er at start stop virker igen.