Motoren hugger

Besvar
Steen
Indlæg: 23
Tilmeldt: tors 11. jul 2019 07:31
Geografisk sted: 9640 Farsø
Diagbox: Nej
Kontakt:

Motoren hugger

Ulæst indlæg af Steen » tirs 23. jul 2019 18:52

Jeg var ude for at motoren pludselig huggede. Altså kortvarigt stoppede, Jeg nåede lige at se motorlampen lyste da motoren startede igen. noget senere da jeg lå fast på 110 på motorvejen skete det igen to gange. Bare et øjeblik. de resterende 100 km var der ingenting. Jeg er klar over at jeg skal have udlæst koderne når jeg finder en der kan. Men er der nogle bud på hvad det kan være?
Det er en 1,4 tdi 16 v

RasmusBuchwald
Indlæg: 1
Tilmeldt: lør 25. jan 2020 10:30
Kontakt:

Re: Motoren hugger

Ulæst indlæg af RasmusBuchwald » lør 25. jan 2020 10:40

Jeg ved godt at det er lidt sent at svare - men jeg så indlægget ifbm. en søgning på en fejl på min C3.

Jeg har haft præcis samme problem på min C3 Picasso 1.6 HDI,
Bilen ligepludselig gik ud man kunne bare starte den igen og køre videre, det var helt tilfældigt om den kørte 3 km eller 3000 km før det skete næste gang.
Nogle gange kom dem med fejl på "anti pollution system" som man bare kunne nulstille igen med en fejl udlæser.

Nede foran venstre forhjul sidder noget elektronik der styrer gløderørene, på min C3 sad inderskærm og kofanger ikke ordentligt sammen, så hjulet sprøjtende vand ind i regnvejr, efter at jeg tog mig sammen og lappede det med nogle strips og tape, så forsvandt problemet.

Mvh.
Rasmus

Besvar