Side 1 af 1
Renovering af Acadiane
: ons 29. mar 2017 10:04
af Torben Willer
Så er jeg igen kommet igang med projektet. Jeg har ledt længe efter farvekoden til bilen på samme sted hvor den er placeret på 2CV'erne uden held. Så forleden fandt jeg dette nr. trykt på siden af ventilations"kassen" på topedostykket under forruden. Det er skrevet med maling på samme måde som jeg erindrer farvekoden er påført på 2CV'erne. Bilen er blå så AC650 kan godt være et godt bud. nogen der kan forklare hvorfor der står GL før og S efter hvis det er farvekoden ?
Mvh. Torben
Farvekode.jpg
26-03-17.jpg
Re: Farvekode på Acadiane??
: ons 29. mar 2017 16:19
af tfaerch
Du har jo allerede fået svar andetsteds - det er stadig det samme.
To blå at vælge imellem, kun én ad gangen alt efter årgang.
Re: Farvekode på Acadiane??
: ons 29. mar 2017 20:49
af Torben Willer
Arh. tfaerch. Så nemt er det ikke

Det er rigtigt at du, på Citronik, har svaret på spørgsmålet om den blå farve på Acadianen årgang 82/83, hvilket jeg værdsætter, i modsætning til den nedsættende kommentar om hvor let det er at sætte et billede ind i Citronik, som en anden kom med, uden dog at gide besvære sig med at forklare hvordan... Ikke lige den ånd jeg kendte på Citronik
Men spørgsmålet i dette forum går på om det
er farvekoden som nu kan ses på billedet? og hvad betyder GL og S i den sammenhæng

Re: Farvekode på Acadiane??
: tors 30. mar 2017 12:18
af tfaerch
Synes også det var en idiotisk kommentar, men de kan desværre også komme hér.
Skal nok skrive hvis "GL 650 S" bliver opklaret!

Re: Farvekode på Acadiane??
: tors 30. mar 2017 12:31
af Torben Willer
Re: Farvekode på Acadiane??
: ons 26. apr 2017 07:47
af Torben Willer
Så fik jeg en løftebjælke monteret i loftet så endelig kan jeg komme ordenligt til undersiden af kabinen og få fikset de par anløbninger som uungåligt findes der
20170425_175137-2.jpg
20170425_175156-2.jpg

Re: Farvekode på Acadiane??
: ons 26. apr 2017 09:44
af pep
Den ophængning får det til at løbe koldt ned ad ryggen, når man har set hvordan gamle staldhvælvinger kan falde sammen.
Re: Farvekode på Acadiane??
: ons 26. apr 2017 11:16
af mikhan
pep skrev: ↑ons 26. apr 2017 09:44
Den ophængning får det til at løbe koldt ned ad ryggen, når man har set hvordan gamle staldhvælvinger kan falde sammen.
Nu vejer sådan en karrosse vel næppe meget over 10 kg ???

Re: Farvekode på Acadiane??
: ons 26. apr 2017 12:58
af Torben Willer
Jeg er helt klar over faren og er aldrig under kabinen når den hænger i bjælken. Den bliver bukket op først. Det er bare meget nemmere at løfte kabinen fri fra undervognen nu

Chassiset skal også være inde når jeg ikke er på værkstedet og der er kun plads under kabinen

Re: Farvekode på Acadiane??
: lør 3. feb 2018 19:25
af Torben Willer
Lige lidt opdatering

Det var farvekoden og den er nu malet på de indvendige flader samt på topedostykket. Alt det øvrige skal maleren have lov til at male..
Inden da skal jeg lige være færdig med ombygningen af bremserne. Som det ses på billedet monterer jeg bremsefortærker på den. Lavede samme stunt på 2cv'en og det virkede bare super godt


Denne gang har jeg valgt at lave en ny arm til håndbremsen i stedet for at prøve at bruge den originale. Det virker bedre end den løsning jeg kom på sidst

IMG_20180203_170633.jpg