Fejl i elektrisk drivsystem

Besvar
Charlotte Juhl
Indlæg: 2
Tilmeldt: man 22. jan 2024 09:50
Kontakt:

Fejl i elektrisk drivsystem

Ulæst indlæg af Charlotte Juhl » man 22. jan 2024 09:58

Hej,
Jeg har en DS3 Etenze, som jeg har købt i 2021, brugt 1 år gammel, importeret fra Frankrig.
Jeg fik en parkeringsskade på fronten og efter den blev repareret, har den givet en fejl i displayet: "Fejl i elektrisk drivsystem - bilen skal på værksted".
Den viser ikke altid fejlen, men for det meste. Og for det meste, når den starter, men fejlen kan også komme under kørslen. Efter et stykke tid, begyndte den at have problemer med opladningen også, hvor den lyser rød og ikke vil oplade. Som regel kan jeg klare det ved at lade bilen stå i 5 minutter og derefter sætte stikket i. Men det ser ud til at opstå oftere og oftere, og på et tidspunkt kunne jeg slet ikke lade op. Først da jeg tændte bilen, satte stikket i og derefter slukkede bilen, fik jeg den til at oplade. Lige nu er jeg tilbage ved, at den indimellem lyser rødt, og jeg så skal udsætte opladningen.
Bilen har været på værksted flere gange for at finde fejlen, men værkstedet kan ikke finde den ved softwareopdateringer m.v. Så det ender med at jeg kører rundt i en bil, der viser en fejl, og med problemer i opladningen. Det er ikke holdbart.
Er der nogen, der har oplevet det samme, og hvad skal der til for at finde og løse fejlen?
mvh
Charlotte Juhl

SRO
Moderator
Indlæg: 1941
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Fejl i elektrisk drivsystem

Ulæst indlæg af SRO » man 22. jan 2024 20:00

Det kan jo være tilfældigt, at fejlen er opstået efter parkeringsskaden, men uagtet dette har du ret i, at det ikke er holdbart.

Er det autoriseret værksted du benytter?
- ellers ville jeg nok overveje et autoelektroværksted, gerne med speciale i DS, hvis det findes :-)

Besvar