Centrallås

Besvar
Alfred
Indlæg: 4
Tilmeldt: søn 16. feb 2020 21:49
Kontakt:

Centrallås

Ulæst indlæg af Alfred » tirs 28. jun 2022 13:15

Hej, DS5 2012,2 ltr diesel. Centrallåssystemet virker ikke mere. Begge nøgler er ok og har nye batterier. Alle dør fungerer mekanisk ok >>> kan lukkes i. Har også smurt alle lås med kontaktspray og WD40. Jeg har fulgt brugerhåndbogen mht. genaktivering af nøglen. Bilens batteri er 100% ok og ladet op. Der er ikke sprunget nogen sikring, inde under instrumentbordet. Jeg har haft pluspolen af batteriet i går, det gav heller ikke noget. Skal jeg ud til forhandler og få ham igang med en rep.? Det kan jo blive ret dyrt. Det plejer det at blive... Vil også gerne tilføje at dørene HF og VB var allerede faldet i søvn for et år siden hvad angår røre let ved håndtaget, når man har nøglen tæt på. Håber I kan evt. hjælpe. . .TAK

Alfred
Indlæg: 4
Tilmeldt: søn 16. feb 2020 21:49
Kontakt:

Re: Centrallås

Ulæst indlæg af Alfred » tirs 28. jun 2022 20:57

Fandt en mulig fejlkilde: BSI-boksen under armaturbrættet. Faktisk hele den klump der indeholder sikringerne. Typisk Citroën er den godt gemt. Der er ud over sikringerne en h....... masse stik der kan trækkes og, som sikringerne, sprayes forsigtigt med kontaktspray. Mekanikeren går på ferie og man kan komme til igen i august. Afprøves i morgen. Bordcomputeren er ved at være lidt fornærmet, idet den er begyndt med ikke at genkende nøglen i læsehullet. . .

Besvar