Ds3 1.6 hdi 2017 problem gearkasse
-
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: man 25. jan 2021 12:27
- Kontakt:
Ds3 1.6 hdi 2017 problem gearkasse
Jeg har ds3 1,6 2017. Jeg har et problem med det femte gear falder ud.
Gearet falder ikke, når jag holde den.
Jag skal bruges Tegning Gearet kasse
Adam
Gearet falder ikke, når jag holde den.
Jag skal bruges Tegning Gearet kasse
Adam
- mikhan
- Moderator
- Indlæg: 2393
- Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Diagbox: Ja
- Version: V.9.125 + andre
Re: Ds3 1.6 hdi 2017 problem gearkasse
Ikke fordi jeg kan skaffe dig en tegning.
Men som altid, så er et reg. nr/stelnummer ofte vejen til et godt svar
Men som altid, så er et reg. nr/stelnummer ofte vejen til et godt svar
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
-
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: man 25. jan 2021 12:27
- Kontakt:
-
- Moderator
- Indlæg: 1964
- Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Ds3 1.6 hdi 2017 problem gearkasse
Den slags kan blot skyldes tørre gearforbindelser eller et defekt motorophæng, så det behøver ikke at være selve gearkassen der fejler noget.
-
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: man 25. jan 2021 12:27
- Kontakt:
Re: Ds3 1.6 hdi 2017 problem gearkasse
Jeg alt er ok, jeg er nødt til at skifte Synchronizer
Jeg leder efter en tegning af dette gear
Jeg leder efter en tegning af dette gear
-
- Moderator
- Indlæg: 1964
- Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Ds3 1.6 hdi 2017 problem gearkasse
Synchronizer? - hvad menes?
Det ser umiddelbart ud til at være en AL4 automatgearkasse - kan det passe? Troede først det var en manual ud fra, at du skrev at du kunne holde den i gear (som jeg forstod din tekst).
Det ser umiddelbart ud til at være en AL4 automatgearkasse - kan det passe? Troede først det var en manual ud fra, at du skrev at du kunne holde den i gear (som jeg forstod din tekst).
-
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: man 25. jan 2021 12:27
- Kontakt:
-
- Moderator
- Indlæg: 1964
- Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Ds3 1.6 hdi 2017 problem gearkasse
Så giver det bedre mening - bare sjovt at der ved reservedelsopslag kommer en ventil frem til AL4 gearkasse. Nå, sådan er det.
Nogen der kan hjælpe med om det er en BE-, MA- eller en helt anden gearkasse? - jeg har noget liggende på en MA-gearkasse.
Syncronizer - hvad mener du med det? - er det syncromesh'en?
Nogen der kan hjælpe med om det er en BE-, MA- eller en helt anden gearkasse? - jeg har noget liggende på en MA-gearkasse.
Syncronizer - hvad mener du med det? - er det syncromesh'en?
-
- Indlæg: 5
- Tilmeldt: man 25. jan 2021 12:27
- Kontakt:
-
- Moderator
- Indlæg: 1964
- Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Ds3 1.6 hdi 2017 problem gearkasse
Du må selvfølgelig adskille alt det du lyster, men hvorfor udskifte synkromesh til femte gear fordi den springer ud af gear? - jeg prøver blot at forstå dine bevæggrunde.
Det lyder ikke umiddelbart som den rette vej, men jeg kan da selvfølgelig tage fejl. Hvis den var svær at få i gear kunne jeg forstå det, men det synes ikke at være problemet.
På nogen af modellerne gennem tiden har der siddet en vægtklods på en af gearstængerne - de kan vist lave den slags ballade, uden at jeg kan komme det nærmere... en nabo der havde det samme problem med 5. gearet og det aut. værksted udskiftede dén gearforbindelse og så kørte den som ny igen. Jeg siger ikke, at det er det samme på din.
Hvis du absolut vil adskille og udskifte, kan det måske gøres in-situ, altså med gearkassen monteret, evt. sænket ud af ophænget i venstre side. Ved at demontere skjoldet kan du komme til 5. gearet.
Det lyder ikke umiddelbart som den rette vej, men jeg kan da selvfølgelig tage fejl. Hvis den var svær at få i gear kunne jeg forstå det, men det synes ikke at være problemet.
På nogen af modellerne gennem tiden har der siddet en vægtklods på en af gearstængerne - de kan vist lave den slags ballade, uden at jeg kan komme det nærmere... en nabo der havde det samme problem med 5. gearet og det aut. værksted udskiftede dén gearforbindelse og så kørte den som ny igen. Jeg siger ikke, at det er det samme på din.
Hvis du absolut vil adskille og udskifte, kan det måske gøres in-situ, altså med gearkassen monteret, evt. sænket ud af ophænget i venstre side. Ved at demontere skjoldet kan du komme til 5. gearet.
- posh
- Indlæg: 1917
- Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: Ds3 1.6 hdi 2017 problem gearkasse
søren har helt ret, hvis den synkromesh var defekt ville den ikke hoppe ud af gear, men den ville skære tænder ret så voldsomt når den skulle i gear, dette kunne du dog nemt løse med lidt mellemgas og dobbelt udkobling, nej du har uden tvivl den klassiske fejl at kopperne som forbinder skiftekablerne er blevet knastørre ogt så kommer den ikke rigtigt i gear, formentlig kan du se gearstangen bevæge sig frem og tilbage hvis du giver gas/slipper når du kører, et typisk tegn mere
løsningen er så simpel og koster næsten intet, du løfter luftfilter kassen op, og derunder sidder gearskiftet, så clipser du kopperne på kablerne af kuglerne og renser både kugler og kopper følder noget bremse/silikonfedt i kopperne og clipserr dem på plads igen, så har du et gearskifte der går som i blødt smør og gearstangen flytter sig ikke, støjen inde i bilen reduceres da der ikke transmitertes støj via gearskiftet, og så koster det kun en halv time + noget fedt, skal vi skyde på en tyver alt i alt
løsningen er så simpel og koster næsten intet, du løfter luftfilter kassen op, og derunder sidder gearskiftet, så clipser du kopperne på kablerne af kuglerne og renser både kugler og kopper følder noget bremse/silikonfedt i kopperne og clipserr dem på plads igen, så har du et gearskifte der går som i blødt smør og gearstangen flytter sig ikke, støjen inde i bilen reduceres da der ikke transmitertes støj via gearskiftet, og så koster det kun en halv time + noget fedt, skal vi skyde på en tyver alt i alt
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der