DS5-ATF-måling

Besvar
Alfred
Indlæg: 4
Tilmeldt: søn 16. feb 2020 21:49
Kontakt:

DS5-ATF-måling

Ulæst indlæg af Alfred » søn 16. feb 2020 22:09

Hej,
min DS5 har nu ca 84k km på uret og jeg kunne godt tænke mig "bare" at se ATF-en mht farven. Mener selv at en lifetime fyldning ikke er helt optimalt, selvom automatikolien i dag er fin fin, syntetisk, osv.
Men bare det med at finde oliepinden volder brsvær… nok fordi den ikke findes, øhhh?
Total definerer jo hvilken af deres AT-olie skal bruges og at der tappes 4 af 7 liter. Resten forbliver i konverteren,etc. Der skal sikkert også tappes på en varm gearkasse.
Er der så mon et eller andet sted i toppen af gearkassen en åbning, dæksel, skrue, hvor man påfylder, hhv. måler den rette væskestand? Næh vel.
Dvs. man skal huske måle mængden af det aftappede og gå ud fra at væskestanden før øvelsen var korrekt. Måske en ringe trøst.
Så i vil jo nok anbefale mig at aftale en termin med et Citroën-værksted.
Tak for kommentarer og en god uge 8
Chr. Burmester, Horsens

Brugeravatar
Carsten S
Site Admin
Indlæg: 1765
Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
Geografisk sted: 8653 Them
Diagbox: Ja
Version: 8.xx
Kontakt:

Re: DS5-ATF-måling

Ulæst indlæg af Carsten S » man 17. feb 2020 05:18

Umiddelbart ser det ud til at der er niveauprop i gearkassen (Ved ikke 100% om denne procedure gælder for din gearkasse).

Kig PDF'en igennem, og se om den skulle svare til gearkassen på bilen.
AT6_Olieniveau.pdf
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.

Alfred
Indlæg: 4
Tilmeldt: søn 16. feb 2020 21:49
Kontakt:

Re: DS5-ATF-måling

Ulæst indlæg af Alfred » lør 22. feb 2020 17:20

Tak Carsten. Er blevet lidt klogere på det der med ATF olien. Et mystisk værktøj 0340 som man skal ignorere bemærkninger om og en bundskrue med 2 funktioner.>>> aftapning og niveaukontrol. Noget andet: har du også oplevet den irriterende klacklyd (hj eller venstre) foran? det er ikke kødbenene. Nogen siger at det er en PU-skive i toppen af fjedrebenene. Men den kan vel skiftes! Jeg har kørt med det siden jeg købte bilen for et år siden, godt og vel. Og lyden er blevet lidt mere tydeligt. God weekend.

Besvar