Engine fault - service lyser
-
Nybrovej5
- Kontakt:
Engine fault - service lyser
Hej
Konens DS3 fra 2010, lyser Service - Engine fault.
Jeg har udlæst følgende fejl med tester:
- P0691, Motorblæsergruppe. Karakterisering af fejlen. : Kortslutning til stel eller afbrudt kreds på styring af motorventilatorgruppe 1. Status . : Permanent fejl
- P0693, Motorblæsergruppe. Karakterisering af fejlen. : Kortslutning til stel på motorventilatorgruppens 2 styring. Status . : Permanent fejl
- P0493, Motorblæsergruppe. Karakterisering af fejlen. : to-trins : Uoverensstemmelse mellem indstilling (ingen styring) og motorventilatorgruppens tilstand
Status . : Permanent fejl
Jeg har skiftet formodstanden, den var der ikke strøm igennem. Har målt på det store stik der går i modstanden og der er fint hul igennem.
Jeg har også forsøgt at slette fejlen, men det vil den ikke være med til. Jeg har vedhæftet fejloversigt fra tester.
Nogen der har gode forslag?
Konens DS3 fra 2010, lyser Service - Engine fault.
Jeg har udlæst følgende fejl med tester:
- P0691, Motorblæsergruppe. Karakterisering af fejlen. : Kortslutning til stel eller afbrudt kreds på styring af motorventilatorgruppe 1. Status . : Permanent fejl
- P0693, Motorblæsergruppe. Karakterisering af fejlen. : Kortslutning til stel på motorventilatorgruppens 2 styring. Status . : Permanent fejl
- P0493, Motorblæsergruppe. Karakterisering af fejlen. : to-trins : Uoverensstemmelse mellem indstilling (ingen styring) og motorventilatorgruppens tilstand
Status . : Permanent fejl
Jeg har skiftet formodstanden, den var der ikke strøm igennem. Har målt på det store stik der går i modstanden og der er fint hul igennem.
Jeg har også forsøgt at slette fejlen, men det vil den ikke være med til. Jeg har vedhæftet fejloversigt fra tester.
Nogen der har gode forslag?
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Engine fault - service lyser
Fejlen er permanent og du kan først resette, når fejlen er elimineret.
-
Nybrovej5
- Kontakt:
Hej SCO
Tak for oplysningen, det tænkte jeg nok at det var der den lå begravet. Du har ikke en ide/retning hvor fejlen kunne være?
Mvh
Kurt
Tak for oplysningen, det tænkte jeg nok at det var der den lå begravet. Du har ikke en ide/retning hvor fejlen kunne være?
Mvh
Kurt
-
SRO
- Moderator
- Kontakt:
Det er rent gætværk, men en defekt blæsermotor eller styring af blæsermotoren (jeg formoder, at den har klima)?
-
Nybrovej5
- Kontakt:
Hej SRO
Jeg har haft 12V direkte til blæseren, og den kører fint. Jeg har også skiftet formodstanden, som jeg går ud fra styre blæsemotoren.
Når jeg laver kontrol af blæsemotor via Diagbox, så vil den hverken køre på lav eller høj hastighed, og testeren skriver efter endt afprøvning, "åben kredsløb"
Mvh
Kurt
Jeg har haft 12V direkte til blæseren, og den kører fint. Jeg har også skiftet formodstanden, som jeg går ud fra styre blæsemotoren.
Når jeg laver kontrol af blæsemotor via Diagbox, så vil den hverken køre på lav eller høj hastighed, og testeren skriver efter endt afprøvning, "åben kredsløb"
Mvh
Kurt
-
leonharddk
- Geografisk sted: Højbjerg
- Kontakt:
Så er der vel en forbindelse som er løs, knækket, faldet af et eller andet sted fra forsyningen til motoren/formodstanden. evt mål modstan fra ledningen til formdstanden til hvor den får forsyningnen fra.Nybrovej5 skrev: ↑tirs 21. okt 2025 20:43Hej SRO
Mvh
Kurt
Claus
Citroen C5, 2,0 HDI 163. 2012.
Citroen C5, 2,0 HDI 163. 2012.
-
SRO
- Moderator
- Kontakt:
Har du tjekket sikringen?
Formodstanden er en del af styringen, ikke selve styringen, mig bekendt. For at komme det nærmere kræves et el-diagram.
Hvis du anfører bilens reg. nr. er der måske en med adgang til den slags, det kan byde ind.
Formodstanden er en del af styringen, ikke selve styringen, mig bekendt. For at komme det nærmere kræves et el-diagram.
Hvis du anfører bilens reg. nr. er der måske en med adgang til den slags, det kan byde ind.
-
407HDi
- Geografisk sted: Vestlolland
- Kontakt:
Slået op på stelnummeret.
M05 køleventilator
A05 køleblæser styreenhed
A11 ecu
P03 sikringsboks motorrum
M05 køleventilator
A05 køleblæser styreenhed
A11 ecu
P03 sikringsboks motorrum
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
-
SRO
- Moderator
- Kontakt:
Luksus med et el-diagram.
Jeg ville tjekke sikringer, forsyninger, hhv. plus/minus, stikket X1, og dernæst måle spændingsfald. Husk at der skal være forbrug på i den forbindelse.
Jeg ville tjekke sikringer, forsyninger, hhv. plus/minus, stikket X1, og dernæst måle spændingsfald. Husk at der skal være forbrug på i den forbindelse.
-
SRO
- Moderator
- Kontakt:
Umiddelbart burde du kunne måle spænding på hhv. 1 og 2, hvis klemmerne er demonteret. ECU'en må styre relæerne via stel.
Ud fra fejlbeskrivelserne må du have fejl på disse kredse, men spørgsmålet er, hvad der er overvågning på.
Sikringsboks og motorblæser deler stel, G03. Den kunne man måske også mistænke. Mål spændingsfald på stelsiden til det punkt, hvis du kan finde det.
Måske 407hdi kan hjælpe med placeringen. Husk at blæseren skal køre, når du måler spændingsfald.
Ud fra fejlbeskrivelserne må du have fejl på disse kredse, men spørgsmålet er, hvad der er overvågning på.
Sikringsboks og motorblæser deler stel, G03. Den kunne man måske også mistænke. Mål spændingsfald på stelsiden til det punkt, hvis du kan finde det.
Måske 407hdi kan hjælpe med placeringen. Husk at blæseren skal køre, når du måler spændingsfald.
-
MGB
- Geografisk sted: I nærheden af Nibe
- Version: N B - lexia
- Kontakt:
Hvor finder man disse el diagrammet?
Nuværende biler:
C4 - 2,0 VTR
Xsara Picasso 1,6 hdi
C4 - 2,0 VTR
Xsara Picasso 1,6 hdi
-
407HDi
- Geografisk sted: Vestlolland
- Kontakt:
G03 henviser til venstre side i motorrum - ingen nærmere info.
Diagram er fra NF-data.
Diagram er fra NF-data.
-
SRO
- Moderator
- Kontakt:
Det optimale er at måle sig frem til den manglende/dårlige forbindelse, men hvis ikke du er på hjemmebane i det, kan du vælge at finde de stelpunkter du kan, som anvist af 407HDI, adskille og rense alle kabelsko (ringsko) der måtte være boltet til karrosseriet.
Hvis du ser kabler med grøn ir, kan det indikere dårlig forbindelse.
Hvis du ser kabler med grøn ir, kan det indikere dårlig forbindelse.