P607 - dysfunktionel radio

Besvar
SRO
Moderator
Geografisk sted: København
Diagbox: Nej
Kontakt:

P607 - dysfunktionel radio

Ulæst indlæg af SRO » tors 10. apr 2025 14:48

Hej

Radioen i min 607 "flipper" ud. Når jeg skruer op, hæves eller sænkes lyden, sådan lidt tilfældigt.
Det samme sig også gældende, hvis jeg anvender betjeningen ved rattet, lige som den kan finde på at skfite kanal, når jeg anvender "stilken".

Nogen bud på hvad der kan være galt - og en løsning på samme?

Det er den første serie af 607, indreg. første gang i 2003.
Radioen er en Clarion PU-1661B(D), se evt. foto.
P607-radio.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.

Lars4733
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Diagbox: Ja
Version: 8.55 - 7.62
Kontakt:

Re: P607 - dysfunktionel radio

Ulæst indlæg af Lars4733 » fre 11. apr 2025 07:52

Min radio i 307'eren har lidt af det samme - det er helt sikkert stikforbindelser eller lign på min - når det er tørt og varmt fungerer den typisk helt som den skal, en mørk kold og fugtig vinterdag ikke helt så meget.. og det gælder både via stilken (der dog virker bedre) og så knapperne på selve radioen

Om det er det samme hos dig skal jeg ikke kunne sige, men det er jo ældre elektronik, der skal ikke meget dårlig forbindelse til et sted før det fejler..
Citroen C5 2.0 Tourer 06/2008 X7 RFJ

SRO
Moderator
Kontakt:

Ulæst indlæg af SRO » fre 11. apr 2025 08:08

Ældre elektronik???? Hvad taler du om? Bilen er blot fra 2003 :evil: :lol:

Ja, en omgang kontaktrens kan måske hjælpe, den undrer mig bare, at der er både og, altså på stilk og radio, der jo dels er integreret, dels er en ekstern tilslutning. Den indbyrdes forbindelse kender jeg ikke, hvorfor jeg søgte en forklaring.

Tak for dit input.

SRO
Moderator
Kontakt:

Ulæst indlæg af SRO » tors 17. apr 2025 21:02

Kontaktrens var sagen - fronten på radioen kan adskilles fra selve radioen og er udstyret med "multistik" - tænker, at det var der hunden lå begravet.

Jeg benyttede lejligheden til at opgradere bilen med et håndfrit sæt: https://www.carinterface.nl/en/bluetoot ... mn-603-rd3

Det spiller maksimalt og prisen var yderst rimelig, men måske de sælger ud til biler fra det forrige årtusinde - netop tilkørt.

Der var lidt udfordringer med can-bus', hvilket bevirkede, at instrumentbordet flippede ud og såvel ABS som motorlampe blinkede samtidig med at viserne hoppede. Efter afkobling af begge bilens batterier blev netværket nulstillet - og så kom det til at virke.
Jeg glemte selvfølgelig at tage billeder (det er ikke min stærke side), men det var plug and pray - og efter another prayer virkede det :D

Jeg har også installeret noget tilsvarende i min 307SW, hvilket jeg klart kan anbefale til dig, Lars. Det er super simpel installation - hvor jeg også glemte kameraet. Jeg købte mit på eBay: https://www.ebay.co.uk/itm/304236959675

Car Interface har noget tilsvarende, hvor du får en lang mikrofonledning med. Den fra eBay er kun cirka 40 cm lang, hvilket bevirker, at du ikke kan montere mikrofonen i toppen af A-stolpen som jeg har gjort i 607'eren.
https://www.carinterface.nl/en/bluetoot ... mn-503-rd4

Besvar