Køb af slange til brændstof

Peugeot-sektionen er som test ind til videre. Kommer der indlæg, bliver kategorierne for bilerne delt bedre op.
Besvar
Brugeravatar
Lars4733
Indlæg: 1554
Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Diagbox: Ja
Version: 8.55 - 7.62
Kontakt:

Køb af slange til brændstof

Ulæst indlæg af Lars4733 » søn 23. jul 2023 10:48

Hej med Jer

Så er den gal igen.. jeg så at min bil "afmærkede" territorium når den holdt parkeret, så jeg måtte jo hellere se hvad der skete..

"Heldigvis" er det blot et hul der er kommet i fremløbsslangen der går frem til brændstoffilteret, den del der løber bag motoren lige under luftfilteret.
Det tossede luftfilter's placering bag på disse motorer - holderne knækker og filteret kan derved ryste. Og det har altså dermed slidt hul gennem stoffet rundt om slangen og lavet et lille hul i slangen så diesel langsomt siver ud og drypper. - Godt man kører dieselbil og ikke benzin, det var nok ikke gået helt så godt..

Nå - men sådan en original slange er jo formet så den passer og har endda noget indstøbt holder cirka midtvejs . Det er den der set forfra sidder i en kobling til venstre lige ved siden af hvad jeg tror er returslangen og så går direkte over i indgangen på brændstoffilteret i højre side (igen - set forfra)

Så det rareste ville nok være en original ny slange, jeg synes ikke at kunne finde nogle alternativer nogle steder?
Jeg mener den hedder 1574W2 i reservedelsnummer?

Men i værste fald må jeg jo tage fat i Peugeot i morgen og høre om de kan skaffe den.. alternativt må jeg købe løs brændsoftslange og sætte på. Jeg forstår ikke helt de her hårde slanger, de kan jo netop flække ved vibrationer. Men de holder måske længere end gummislangerne der bliver møre..
Peugeot 307 1.6 2007

Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut

Brugeravatar
Lars4733
Indlæg: 1554
Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Diagbox: Ja
Version: 8.55 - 7.62
Kontakt:

Re: Køb af slange til brændstof

Ulæst indlæg af Lars4733 » søn 23. jul 2023 11:03

Jeg kan se at 1574W2 er det komplette slangesæt inkl håndpumpe osv.

Så det nemmeste og billigste er nok at købe en løs brændstofslange og så skifte den mellem koblingerne..
Peugeot 307 1.6 2007

Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut

Besvar