Flammeskive - skifte?
- Lars4733
- Indlæg: 1558
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Flammeskive - skifte?
Hej med Jer
Igen er underholdningsværdien ved at have en ældre bil jo højere end at se på maling tørre…
Min kære gamle bil er begyndt at “tikke” noget mere end den plejer og jævnligt kommer der en lugt af “udstødning/diesel” ind i kabinen under kørsel
Om det er fra min turbo lugten kommer ved jeg ikke, men jeg kan se den ene indsprøjtningningsdyse er “fugtig” de andre er tørre.
Så tænker der kan være noget med feks flammeskive på denne.
Jeg kan se videoer om udskiftning og hvis ikke dysen sidder fast er det vist en ok simpel opgave?
Kan man mon løsne de to skruer lidt og mærke om dysen er løs uden at ødelægge noget? Altså som i “hvis den sidder hamrende fast” kan man spænde de to skruer igen og så er der ikke sket yderligere skade?
Og er det korrekt forstået at man skifter både kobberskiven (flammeskive) og en bunke forskellige pakninger i toppen også?
Jeg synes ikke at kunne finde de øvrige dele, kun flammeskiven… har vi måske nogle reservedelsnumre på disse?
Reg nr BN15907
Hvis en dyse er “våd” og resten fine og tørre, er det så korrekt at det er denne man først vil mistænke for en utæthed?
Bilen kører ellers som normalt, ca 20 km/l og har typisk mellem 350 og 600 km mellem regenereringer (afhængig af kørselsmønster) - det er vel også ok af en bil der har rundet 400.000 km?
Igen er underholdningsværdien ved at have en ældre bil jo højere end at se på maling tørre…
Min kære gamle bil er begyndt at “tikke” noget mere end den plejer og jævnligt kommer der en lugt af “udstødning/diesel” ind i kabinen under kørsel
Om det er fra min turbo lugten kommer ved jeg ikke, men jeg kan se den ene indsprøjtningningsdyse er “fugtig” de andre er tørre.
Så tænker der kan være noget med feks flammeskive på denne.
Jeg kan se videoer om udskiftning og hvis ikke dysen sidder fast er det vist en ok simpel opgave?
Kan man mon løsne de to skruer lidt og mærke om dysen er løs uden at ødelægge noget? Altså som i “hvis den sidder hamrende fast” kan man spænde de to skruer igen og så er der ikke sket yderligere skade?
Og er det korrekt forstået at man skifter både kobberskiven (flammeskive) og en bunke forskellige pakninger i toppen også?
Jeg synes ikke at kunne finde de øvrige dele, kun flammeskiven… har vi måske nogle reservedelsnumre på disse?
Reg nr BN15907
Hvis en dyse er “våd” og resten fine og tørre, er det så korrekt at det er denne man først vil mistænke for en utæthed?
Bilen kører ellers som normalt, ca 20 km/l og har typisk mellem 350 og 600 km mellem regenereringer (afhængig af kørselsmønster) - det er vel også ok af en bil der har rundet 400.000 km?
Peugeot 307 1.6 2007
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
- Lars4733
- Indlæg: 1558
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Flammeskive - skifte?
Jeg ser nu at T Hansen har kobberringen (dog ret dyr..) og så denne nylonbøsning
https://www.thansen.dk/bil/peugeot-407- ... 1048936430
Skal der mere til?
https://www.thansen.dk/bil/peugeot-407- ... 1048936430
Skal der mere til?
Peugeot 307 1.6 2007
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
- Lars4733
- Indlæg: 1558
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Flammeskive - skifte?
Nu er der bestilt 1 sæt - i første omgang blot til den dyse der sviner..
Hvis det går glat og ikke afhjælper, ja så kan jeg jo købe 3 sæt mere
Hvis det går glat og ikke afhjælper, ja så kan jeg jo købe 3 sæt mere
Peugeot 307 1.6 2007
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
- Lars4733
- Indlæg: 1558
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Flammeskive - skifte?
Kan det passe at den kører kortere på literen og soder mere med en defekt flammeskive?
Lægger mærke til at den nuværende tankfuld rækker ikke nær så langt som vanligt. Måske 10% kortere end normalt
Og “tikkeriet” og lidt anderledes adfærd kom efter langvarig køkørsel på motorvejen i fredags, siden har den sodet mere, “tikket” og kørt kortere på literen
Bilen blev varmere end ved alm drift, naturligt nok, men ikke for varm - ej heller er der sat fejlkoder eller lign
Håber den er til at skifte i morgen - og at den ikke sidder håbløst fast - nå ja - de to ting hænger jo godt sammen
Lægger mærke til at den nuværende tankfuld rækker ikke nær så langt som vanligt. Måske 10% kortere end normalt
Og “tikkeriet” og lidt anderledes adfærd kom efter langvarig køkørsel på motorvejen i fredags, siden har den sodet mere, “tikket” og kørt kortere på literen
Bilen blev varmere end ved alm drift, naturligt nok, men ikke for varm - ej heller er der sat fejlkoder eller lign
Håber den er til at skifte i morgen - og at den ikke sidder håbløst fast - nå ja - de to ting hænger jo godt sammen
Peugeot 307 1.6 2007
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut