Bil gået død
- Lars4733
- Indlæg: 1558
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Bil gået død
Ah ok - det tror jeg ikke er problemet her
For “bolden” holder rimeligt tryk over flere dage og normalt starter bilen fint
Jeg tror bilen “kom til” at lukke for dieseltilførslen hvis den kan det? - for som sagt var bolden helt blød da den var gået ud
For “bolden” holder rimeligt tryk over flere dage og normalt starter bilen fint
Jeg tror bilen “kom til” at lukke for dieseltilførslen hvis den kan det? - for som sagt var bolden helt blød da den var gået ud
Peugeot 307 1.6 2007
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
-
- Indlæg: 511
- Tilmeldt: tors 16. mar 2017 09:19
- Geografisk sted: Struer
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Bil gået død
Bolden er kun blød, når den er fuld af luft. Den har helt sikkert en læk på dieselsystemet, hvor den kan trække luft ind.
Struer - kan montere/afbalancere dæk og presse hydraulikslanger
Har Diagbox 7.02
407SW 1.6HDI 2005
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
Har Diagbox 7.02
407SW 1.6HDI 2005
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
- Lars4733
- Indlæg: 1558
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Bil gået død
Også når den ikke er det normalt?
Til hverdag er den ikke blød, ej heller efter en dag eller to med stilstand
Og skulle dette kunne gøre at motor næsten ikke vil tørne når man aktivere starteren?
Det virkede nærmest som om motoren sad fast da jeg forsøgte genstart da det skete i fredags
I dag med 1200 kg på krogen på bakkede landeveje forbruger den jo også pænt meget diesel, det skete uden problemer..
Bevares, jeg holdt den nede i omdrejninger, lå omkring de 2000 o/min for så vidt muligt
Til hverdag er den ikke blød, ej heller efter en dag eller to med stilstand
Og skulle dette kunne gøre at motor næsten ikke vil tørne når man aktivere starteren?
Det virkede nærmest som om motoren sad fast da jeg forsøgte genstart da det skete i fredags
I dag med 1200 kg på krogen på bakkede landeveje forbruger den jo også pænt meget diesel, det skete uden problemer..
Bevares, jeg holdt den nede i omdrejninger, lå omkring de 2000 o/min for så vidt muligt
Senest rettet af Lars4733 søn 24. okt 2021 21:28, rettet i alt 1 gang.
Peugeot 307 1.6 2007
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
-
- Indlæg: 511
- Tilmeldt: tors 16. mar 2017 09:19
- Geografisk sted: Struer
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Bil gået død
Det er fordi den (endnu) kun er periodisk utæt
Struer - kan montere/afbalancere dæk og presse hydraulikslanger
Har Diagbox 7.02
407SW 1.6HDI 2005
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
Har Diagbox 7.02
407SW 1.6HDI 2005
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
- Lars4733
- Indlæg: 1558
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Bil gået død
Du mener altså jeg skal checke o-ringe eller er det måske andetsteds utætheden kan ligge?
Og skulle dette også kunne medføre at den kan gå ud ved mange omdrejninger?
Peugeot 307 1.6 2007
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
-
- Indlæg: 511
- Tilmeldt: tors 16. mar 2017 09:19
- Geografisk sted: Struer
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Bil gået død
Præcis. Har prøvet det et par gange selv.
Som regel mini o-ringene på toppen af dyserne eller de 2 samlinger lige over tandremmen.
Som regel mini o-ringene på toppen af dyserne eller de 2 samlinger lige over tandremmen.
Struer - kan montere/afbalancere dæk og presse hydraulikslanger
Har Diagbox 7.02
407SW 1.6HDI 2005
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
Har Diagbox 7.02
407SW 1.6HDI 2005
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
- Lars4733
- Indlæg: 1558
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Bil gået død
Det lyder klart som noget der skal tjekkes
Fandt lige en video med en der laver noget tilsvarende - det ser ud til at det "bare" er stikkene af så kabelbundet kan løsnes og så returslangen - så kan man komme til de o-ringe?
Fandt lige en video med en der laver noget tilsvarende - det ser ud til at det "bare" er stikkene af så kabelbundet kan løsnes og så returslangen - så kan man komme til de o-ringe?
Peugeot 307 1.6 2007
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
-
- Indlæg: 511
- Tilmeldt: tors 16. mar 2017 09:19
- Geografisk sted: Struer
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Bil gået død
Ja, stikkene af og så rykke returløb af med slangerne på. Tag ikke slangerne af først, da der så er risiko for rørene knækker.
Struer - kan montere/afbalancere dæk og presse hydraulikslanger
Har Diagbox 7.02
407SW 1.6HDI 2005
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
Har Diagbox 7.02
407SW 1.6HDI 2005
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
- Lars4733
- Indlæg: 1558
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Bil gået død
Jeg så denne video - godt nok en Berlingo, men samme motor
Det er vel den første del af processen?
https://www.youtube.com/watch?v=5Hw4oshMSuw
Det er vel den første del af processen?
https://www.youtube.com/watch?v=5Hw4oshMSuw
Peugeot 307 1.6 2007
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
- Lars4733
- Indlæg: 1558
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Bil gået død
Hmm - synes ikke lige jeg kan finde oplysninger om de o-ringe så mange steder.. købes de hos Peugeot?
Peugeot 307 1.6 2007
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
- Lars4733
- Indlæg: 1558
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Bil gået død
Det ser ud til at den samlede returslange mv hedder 1574JK, men er o-ringene med på den eller sidder de på dyserne?
Peugeot 307 1.6 2007
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
- Lars4733
- Indlæg: 1558
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Bil gået død
Jeg kan få den komplette returslange for 148 kr inkl levering på onsdag, så hvis den er inkl o-ringe, så er det jo nemt
Peugeot 307 1.6 2007
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
- Lars4733
- Indlæg: 1558
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Bil gået død
Nå, de kloge hoveder siger den i dag hedder 1574.Q5 - sådan en er nu på vej til onsdag.. så krydser vi fingre
Peugeot 307 1.6 2007
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
- Lars4733
- Indlæg: 1558
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Bil gået død
Så kom fruens bil på benene, så nu kan der blive tid til 407’eren igen
Jeg så til min skræk at bremsevæsken er begyndt at falde en del i beholderen, men kan man være heldig at det skyldes klodserne er slidt?
Jeg skal se bremser efter i morgen, så det passer jo fint, men den er faldet måske en halv cm i niveau på 200 kilometers bykørsel i dag… men hvis kaliberen er langt ude kan den måske sidde lidt fast og så slides klodsen jo hurtigt
Så af med hjulet og skifte klodser inkl rengøring samt motion til stemplet - hvis væskestanden så er normal igen er der jo ikke en utæthed.
Hvis ikke, ja så må jeg søge efter en utæthed - er der steder de oftere bliver utætte end andre?
Den fik nye skiver og klodser for og bag ved syn i december 2019 - den har kørt ca 80.000 km siden, så det er vel ok?
Jeg så til min skræk at bremsevæsken er begyndt at falde en del i beholderen, men kan man være heldig at det skyldes klodserne er slidt?
Jeg skal se bremser efter i morgen, så det passer jo fint, men den er faldet måske en halv cm i niveau på 200 kilometers bykørsel i dag… men hvis kaliberen er langt ude kan den måske sidde lidt fast og så slides klodsen jo hurtigt
Så af med hjulet og skifte klodser inkl rengøring samt motion til stemplet - hvis væskestanden så er normal igen er der jo ikke en utæthed.
Hvis ikke, ja så må jeg søge efter en utæthed - er der steder de oftere bliver utætte end andre?
Den fik nye skiver og klodser for og bag ved syn i december 2019 - den har kørt ca 80.000 km siden, så det er vel ok?
Peugeot 307 1.6 2007
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
- Lars4733
- Indlæg: 1558
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Bil gået død
Jeg kan se at den også bruger bremsevæsken til koblingen
Pt bremser den fint og koblingen fungerer fint, men må jo gå den igennem i morgen så godt jeg kan på gårdspladsen
Hvis ikke det er pga slidte bremseklodser må der jo være en utæthed et sted…
Jeg synes bare at hele “faldet” i bremsevæskestanden er kommet siden bilen gik ud i fredags, men bremsevæsken kan da ikke have noget som helst med det at gøre, så det må være en tilfældighed
Pt bremser den fint og koblingen fungerer fint, men må jo gå den igennem i morgen så godt jeg kan på gårdspladsen
Hvis ikke det er pga slidte bremseklodser må der jo være en utæthed et sted…
Jeg synes bare at hele “faldet” i bremsevæskestanden er kommet siden bilen gik ud i fredags, men bremsevæsken kan da ikke have noget som helst med det at gøre, så det må være en tilfældighed
Peugeot 307 1.6 2007
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
- mikhan
- Moderator
- Indlæg: 2393
- Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Diagbox: Ja
- Version: V.9.125 + andre
Re: Bil gået død
Vent med at efterfylde indtil du har skruet/trykket stempler tilbage. Ellers løber beholderen måske over ??
Eneste "usynlige" utæthed kan næsten kun være hoved cylinderen. Den kan lække ind i bremseforstærkeren.
Og hvis der er hydraulisk kobling og fælles bremsevæske beholder, så kan koblingscylinderen også være utæt.
Men det kan man MÅSKE se inde i bilen hvor koblingspedalen er ??
Eneste "usynlige" utæthed kan næsten kun være hoved cylinderen. Den kan lække ind i bremseforstærkeren.
Og hvis der er hydraulisk kobling og fælles bremsevæske beholder, så kan koblingscylinderen også være utæt.
Men det kan man MÅSKE se inde i bilen hvor koblingspedalen er ??
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
- Lars4733
- Indlæg: 1558
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Bil gået død
Den var jeg heldigvis klar over - derfor starter jeg også med gennemgang af de forreste bremser i morgen uden at efterfylde - kommer den op hvis jeg trykker stemplerne i kaliberene retur, så har jeg jo fundet ud af hvor væsken er kommet hen.
Men hvis ikke, så skal jeg jo søge videre.
Hvordan kan man checke hovedcylinderen?
Peugeot 307 1.6 2007
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
- mikhan
- Moderator
- Indlæg: 2393
- Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Diagbox: Ja
- Version: V.9.125 + andre
Re: Bil gået død
Den tid den sorg Lars. Ro på
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
- Lars4733
- Indlæg: 1558
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Bil gået død
Ja - starter med gennemgang af bremser og håber det bare er der, selv om jeg synes den synker for hurtigt.
Men ok, hvis de inderste klodser er slidt næsten væk kan det måske gå hurtigt?
Som sagt bremser den fint og lige, men derfor kan klodserne jo godt være næsten væk.
De yderste, som jo nemt kan ses gennem alufælgene er fine, men de inderste skal man jo have fælgen af for at se
Men ok, hvis de inderste klodser er slidt næsten væk kan det måske gå hurtigt?
Som sagt bremser den fint og lige, men derfor kan klodserne jo godt være næsten væk.
De yderste, som jo nemt kan ses gennem alufælgene er fine, men de inderste skal man jo have fælgen af for at se
Peugeot 307 1.6 2007
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
-
- Indlæg: 34
- Tilmeldt: tors 30. jul 2020 22:48
- Geografisk sted: Sydsjælland 4733 Tappernøje
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Re: Bil gået død
Hej Lars og tak for sidst.
Slavecylinder til koblingen er hurtig og tjekke da den sidder tilgængelig på koblingshus mod køler. Det er en lidt billig plastic udgave, så kan godt tro det er den der er utæt. Hovedcylinder sidder over koblingspedal og på nogen biler(bla. Audi) siver væsken ind under gulvtæppet og opdages derfor ikke lige med det samme.
Koblingen får ofte væske fra bremsevæskebeholderen fra en tilgang der sidder højere oppe på beholderen, så hvis det er koblingen der bruger væske går det ikke ud over bremseevnen.
Mvh. Gert
Slavecylinder til koblingen er hurtig og tjekke da den sidder tilgængelig på koblingshus mod køler. Det er en lidt billig plastic udgave, så kan godt tro det er den der er utæt. Hovedcylinder sidder over koblingspedal og på nogen biler(bla. Audi) siver væsken ind under gulvtæppet og opdages derfor ikke lige med det samme.
Koblingen får ofte væske fra bremsevæskebeholderen fra en tilgang der sidder højere oppe på beholderen, så hvis det er koblingen der bruger væske går det ikke ud over bremseevnen.
Mvh. Gert