Bil gået død
-
- Moderator
- Indlæg: 1964
- Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Bil gået død
Det koster jo mange penge at have bil og oftest falder de største udgifter, når man har mindst brug for det :-)
Jeg kender intet til hjemmesiden, men umiddelbart ser det ud til at der er masser af midler tilbage, hvis det er skrotvejen du vil.
https://www.bilordning.dk/Spoergsmaal-og-svar-3/Diesel
GertH tilbød sin hjælp - mon der er mulighed for udvidet hjælp? :-)
Jeg kender intet til hjemmesiden, men umiddelbart ser det ud til at der er masser af midler tilbage, hvis det er skrotvejen du vil.
https://www.bilordning.dk/Spoergsmaal-og-svar-3/Diesel
GertH tilbød sin hjælp - mon der er mulighed for udvidet hjælp? :-)
-
- Moderator
- Indlæg: 1964
- Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Bil gået død
PS. Med mindre bilen er særdeles godt og løbende er blevet vedligeholdt, så må du forvente at der skal lidt penge op af foret for at syne en bil fra 2005.
- Lars4733
- Indlæg: 1558
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Bil gået død
Jeg tror Gert har rigeligt i sine egne projekter...
Men ja - jeg må søge i de lokale områder efter en mekaniker der på hjemmefronten kan hjælpe - bilen kan jo pt flyttes, der skal blot hældes lidt bremsevæske ekstra på - den gik fra næsten fyldt til nu lige over min på 350-400 km på en uge, men det skal ikke være ret langt
Og jeg er godt klar over at det koster - udfordringen er bare om man skal smide 1000-1500 kr efter det her for så om kort tid finde yderligere der skal bakses med før syn..
Uden lift og god mulighed for at se bilen rigtig godt igennem, så er det lidt svært.
Jeg har jo ej heller fundet ud af hvad der skete for godt en uge siden da den døde - om den måske bare blev ramt på et dumt tidspunkt, måske jeg gav lidt for meget gas og samtidig med at den måske var ved at lægge op til regenerering eller lign - den har som sagt kørt upåklageligt siden i motoren, men jeg har dog ej heller været over de 3000 o/min i sidste uge af samme årsag
Men ja - jeg må søge i de lokale områder efter en mekaniker der på hjemmefronten kan hjælpe - bilen kan jo pt flyttes, der skal blot hældes lidt bremsevæske ekstra på - den gik fra næsten fyldt til nu lige over min på 350-400 km på en uge, men det skal ikke være ret langt
Og jeg er godt klar over at det koster - udfordringen er bare om man skal smide 1000-1500 kr efter det her for så om kort tid finde yderligere der skal bakses med før syn..
Uden lift og god mulighed for at se bilen rigtig godt igennem, så er det lidt svært.
Jeg har jo ej heller fundet ud af hvad der skete for godt en uge siden da den døde - om den måske bare blev ramt på et dumt tidspunkt, måske jeg gav lidt for meget gas og samtidig med at den måske var ved at lægge op til regenerering eller lign - den har som sagt kørt upåklageligt siden i motoren, men jeg har dog ej heller været over de 3000 o/min i sidste uge af samme årsag
Peugeot 307 1.6 2007
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
- Lars4733
- Indlæg: 1558
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Bil gået død
Jeg kan nemt få fat i ny kaliber, ny slange og et sæt klodser til i morgen - er der nogen i nærheden af det sydsjællandske (inden for hvad jeg tør køre bilen) der mod betaling har mod på at hjælpe mig med at få fikset bagbremserne og skiftet klodser for - enten mandag eftermiddag/aften eller i løbet af tirsdagen?
Peugeot 307 1.6 2007
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
- Lars4733
- Indlæg: 1558
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Bil gået død
Hvis det ender med jeg vil skrotte den - så er det jo pt de 5000 kr den giver - hvis nogen mangler en 407 SW 1.6HDI til div dele eller lave det - jeg tror "kun" der er lidt hul i udstødning og så bremserne - motorproblemet ved jeg ikke om reelt er der - så sig lige til ikk?
Den ser temmelig rustfri ud - der er sommerfælge fra en 508'er på den pt og et sæt stålfælge med vinterdæk - skrottes den tænker jeg det kun er vinterhjulene den får med.. nu får vi se..
Den ser temmelig rustfri ud - der er sommerfælge fra en 508'er på den pt og et sæt stålfælge med vinterdæk - skrottes den tænker jeg det kun er vinterhjulene den får med.. nu får vi se..
Peugeot 307 1.6 2007
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
- mikhan
- Moderator
- Indlæg: 2393
- Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Diagbox: Ja
- Version: V.9.125 + andre
Re: Bil gået død
Den øverste samling af bremserør og slange er sandsynligvis til at adskille. Da det sidder mere beskyttet.
Rens af med en stålbørste.. Så ser du nemt hvordan slangen er fastgjort med en låseklips
Klipsen er en slags "fjeder" som holder/låser bremseslangen fast i beslaget.
download/file.php?id=2948&mode=view
Rens af med en stålbørste.. Så ser du nemt hvordan slangen er fastgjort med en låseklips
Klipsen er en slags "fjeder" som holder/låser bremseslangen fast i beslaget.
download/file.php?id=2948&mode=view
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
- Lars4733
- Indlæg: 1558
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Bil gået død
Ja Mikael, det ser ikke helt så galt ud, men det ligner jeg er nødt til at løsne selve niplen der sidder på bremserøret og bliver det mon så tæt igen?
Clipsen sidder klemt inde bag på beslaget, slangen har en flade der trækkes op mod bagsiden af beslaget og clipsen kommer så i klemme mellem beslag og en tilsvarende flade på omløberen på bremserøret
Så jeg tror næppe den kan komme ud uden at jeg løsner omløberen
Clipsen sidder klemt inde bag på beslaget, slangen har en flade der trækkes op mod bagsiden af beslaget og clipsen kommer så i klemme mellem beslag og en tilsvarende flade på omløberen på bremserøret
Så jeg tror næppe den kan komme ud uden at jeg løsner omløberen
Peugeot 307 1.6 2007
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
- Carsten S
- Site Admin
- Indlæg: 1765
- Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: Bil gået død
Ja, den bliver tæt igen - Det er en krave der pakker, ikke selve niplen.
Jeg vil nu mene, at det er same shit om du løsner niplen ved slangen, eller på kaliberen. Beskadiger du røret ved slangen, er du ude i at skifte et langsgående bremserør.
Jeg vil nu mene, at det er same shit om du løsner niplen ved slangen, eller på kaliberen. Beskadiger du røret ved slangen, er du ude i at skifte et langsgående bremserør.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
- mikhan
- Moderator
- Indlæg: 2393
- Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Diagbox: Ja
- Version: V.9.125 + andre
Re: Bil gået død
Har du prøvet om røret sidder fast på omløberen ?? Gør det ikke det når du forsøger at skrue omløberen af slangen, så skal det nok blive tæt igen.
Det er jo ikke mellem rør og omløber det skal blive tæt. Men rørets krave, som spænder mod tilsvarende i bremseslangen.
Det er jo ikke mellem rør og omløber det skal blive tæt. Men rørets krave, som spænder mod tilsvarende i bremseslangen.
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
- mikhan
- Moderator
- Indlæg: 2393
- Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Diagbox: Ja
- Version: V.9.125 + andre
Re: Bil gået død
#Carsten.. Som det ser ud nu, så er bremserøret ved kaliber vist i tvivlsom stand ?? Bilen skal snart til syn.
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
- Lars4733
- Indlæg: 1558
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Bil gået død
Nej - i første omgang har jeg holdt mig helt fra at røre det, men måske den får et forsøg i morgen - jeg orker ikke den bil mere i dag..mikhan skrev: ↑søn 31. okt 2021 15:54Har du prøvet om røret sidder fast på omløberen ?? Gør det ikke det når du forsøger at skrue omløberen af slangen, så skal det nok blive tæt igen.
Det er jo ikke mellem rør og omløber det skal blive tæt. Men rørets krave, som spænder mod tilsvarende i bremseslangen.
Peugeot 307 1.6 2007
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
-
- Indlæg: 34
- Tilmeldt: tors 30. jul 2020 22:48
- Geografisk sted: Sydsjælland 4733 Tappernøje
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Re: Bil gået død
Hvis du kan skaffe pakningssæt og evt. bremseslange(kan vel returneres hvis der ikke er brug for den, kan du bare komme efter 18.30 eller sætte bilen, så fixer jeg den gratis i morgen aften.
Mvh. Gert
Mvh. Gert
- Lars4733
- Indlæg: 1558
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Bil gået død
Nu har jeg fået en ny slange hjem - jeg er nu 99% sikker på at den gamle slanges rør der går ned i niplen ved kaliberen har fået et slag - for den skal gå lige op fra niplen - det gør den nye slanges tilslutning sjov nok også.. måske det er derfor den er så svær at få fri?
Men jeg skal næppe forsøge at rette røret ud, det vil nok blot give et knæk..
Nu må vi se hvad Gert siger i aften.. jeg er yderst taknemmelig for at han tør give den et forsøg..
Peugeot 307 1.6 2007
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
-
- Moderator
- Indlæg: 1964
- Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Bil gået død
Sikke et tilbud du har fået fra Gert
Et bremserør kan normalt godt tåle en del uden at det knækker - hvis det knækker ved at man trækker lidt i det, skal man blot være glad, idet det så er så tæret, at bremserne kunne svigte på et kritisk tidspunkt.
Det at røret ligger helt over til den ene side i omløberen, skal der ikke megen baksen med røret til for at det sker. Stålrør såvel som kobberrør sætter sig fast i omløberen, hvilket er helt normalt. Derfor kan demontering af gamle bremserør være lidt en udfordringer og fra tid til anden afstedkomme at der skal friske stumper på.
Et bremserør kan normalt godt tåle en del uden at det knækker - hvis det knækker ved at man trækker lidt i det, skal man blot være glad, idet det så er så tæret, at bremserne kunne svigte på et kritisk tidspunkt.
Det at røret ligger helt over til den ene side i omløberen, skal der ikke megen baksen med røret til for at det sker. Stålrør såvel som kobberrør sætter sig fast i omløberen, hvilket er helt normalt. Derfor kan demontering af gamle bremserør være lidt en udfordringer og fra tid til anden afstedkomme at der skal friske stumper på.
- Lars4733
- Indlæg: 1558
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Bil gået død
Gert var en knag, super dejlig hjælp at få
Kaliber og slange blev skiftet og bremser renset af og smurt.
Gert var nysgerrig og skilte den gamle kaliber ad - den bar ikke utæt omkring stemplet, det bar bagud der hvor håndbremsen sidder tilsluttet, så et nyt pakningssæt have næppe hjulpet
Tilbage står jeg nu med at spekulere på hvad der skete forrige fredag da bilen gik ud, men - hvis bremsevæskestanden allerede der var lav, altså under der hvor koblingen trækker væske, kan det så tænkes at bilen måske ikke var helt koblet ud? Jeg holdt med kobling trykket ned, gearet stod nok i 1. - så da jeg slap speederen har det måske holdt så meget igen at motoren stoppede som ved en dårlig ind/udkobling? Da så bilen var kølet ned kunne den bedre koble ud igen og kunne derfor trække motoren?
Nu er væskestanden jo igen på plads og systemet tæt takket være Gerts flotte tilbud
Kaliber og slange blev skiftet og bremser renset af og smurt.
Gert var nysgerrig og skilte den gamle kaliber ad - den bar ikke utæt omkring stemplet, det bar bagud der hvor håndbremsen sidder tilsluttet, så et nyt pakningssæt have næppe hjulpet
Tilbage står jeg nu med at spekulere på hvad der skete forrige fredag da bilen gik ud, men - hvis bremsevæskestanden allerede der var lav, altså under der hvor koblingen trækker væske, kan det så tænkes at bilen måske ikke var helt koblet ud? Jeg holdt med kobling trykket ned, gearet stod nok i 1. - så da jeg slap speederen har det måske holdt så meget igen at motoren stoppede som ved en dårlig ind/udkobling? Da så bilen var kølet ned kunne den bedre koble ud igen og kunne derfor trække motoren?
Nu er væskestanden jo igen på plads og systemet tæt takket være Gerts flotte tilbud
Peugeot 307 1.6 2007
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
- Lars4733
- Indlæg: 1558
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Bil gået død
Eller kan det være et problem med “omdrejningsbegrænseren”? - så vidt jeg kan læse mig frem til slår den til ved ca 4000 o/min - det kan meget vel passe det var der omkring jeg var..
Lukker den af for brændstoftilførsel eller hvad gør den egentlig?
Nu hvor bilen er på gaden igen holder jeg den på på Max 2500-3000 o/min for ikke at opsøge problemet igen lige med det samme, den trækker fint, følger fint med i trafikken og det er uden røg osv
Lukker den af for brændstoftilførsel eller hvad gør den egentlig?
Nu hvor bilen er på gaden igen holder jeg den på på Max 2500-3000 o/min for ikke at opsøge problemet igen lige med det samme, den trækker fint, følger fint med i trafikken og det er uden røg osv
Peugeot 307 1.6 2007
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
-
- Indlæg: 511
- Tilmeldt: tors 16. mar 2017 09:19
- Geografisk sted: Struer
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Bil gået død
Omdrejningsbegrænseren søger bare for at holde den under 4500rpm, men den går ikke ud.
Uanset hvad, så bliver bolden ikke blød, medmindre den suger luft ind et eller andet sted.
Ved høje omdrejninger, vil der naturligvis være større flow in både frem og retur slanger, hvilket øger sandsynligheden for at den tager falsk luft ind.
Uanset hvad, så bliver bolden ikke blød, medmindre den suger luft ind et eller andet sted.
Ved høje omdrejninger, vil der naturligvis være større flow in både frem og retur slanger, hvilket øger sandsynligheden for at den tager falsk luft ind.
Struer - kan montere/afbalancere dæk og presse hydraulikslanger
Har Diagbox 7.02
407SW 1.6HDI 2005
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
Har Diagbox 7.02
407SW 1.6HDI 2005
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
- Lars4733
- Indlæg: 1558
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Bil gået død
Den kan ikke komme til helt at lukke for tilførsel af brændstof på en måde? Altså lidt som hvis den kører tør?john_madsen skrev: ↑ons 3. nov 2021 11:21Omdrejningsbegrænseren søger bare for at holde den under 4500rpm, men den går ikke ud.
Uanset hvad, så bliver bolden ikke blød, medmindre den suger luft ind et eller andet sted.
Ved høje omdrejninger, vil der naturligvis være større flow in både frem og retur slanger, hvilket øger sandsynligheden for at den tager falsk luft ind.
Peugeot 307 1.6 2007
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
-
- Indlæg: 511
- Tilmeldt: tors 16. mar 2017 09:19
- Geografisk sted: Struer
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Bil gået død
Nej, det kan den ikke.Lars4733 skrev: ↑ons 3. nov 2021 11:53Den kan ikke komme til helt at lukke for tilførsel af brændstof på en måde? Altså lidt som hvis den kører tør?john_madsen skrev: ↑ons 3. nov 2021 11:21Omdrejningsbegrænseren søger bare for at holde den under 4500rpm, men den går ikke ud.
Uanset hvad, så bliver bolden ikke blød, medmindre den suger luft ind et eller andet sted.
Ved høje omdrejninger, vil der naturligvis være større flow in både frem og retur slanger, hvilket øger sandsynligheden for at den tager falsk luft ind.
Måden den holder rpm nede er at undlade at åbne dyserne i et kortere tidsrum, således at rpm forbliver under 4500rpm.
Den lukker aldrig for diesel, medmindre der er sensorer der ikke leverer indput, hvilket vil kunne ses i fejlloggen.
Struer - kan montere/afbalancere dæk og presse hydraulikslanger
Har Diagbox 7.02
407SW 1.6HDI 2005
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
Har Diagbox 7.02
407SW 1.6HDI 2005
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
- Lars4733
- Indlæg: 1558
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Bil gået død
Da jeg udlæste fejl efter det var sket var der intet omkring brændstof eller lign.
Kun de "vanlige" med gløderør og styring af disse - der i øvrigt virker, selv om de skriver andet..
Og hvis den sensor der sidder havde fejlet ville den vel have lagret en fejl?
Det er vel i øvrigt denne? https://www.thansen.dk/bil/peugeot-407- ... v456794250
Så det kan være en utæthed i en brændstofslange til dyser eller den til retur? Eller kan det være noget i selve dyserne?
Jeg ved jeg skal have gennemgået udstødningen da den brummer ganske let - men det burde vel ikke kunne give sådan en fejl?
Med mindre det er samlingen fra EGR køler til EGR - sæt jeg ikke har fået spændebåndet 100% korrekt på?
Brændstoffilteret er skiftet for 10-15000 km siden, så vidt jeg husker med et Bosch filter. Jeg kører ikke bilen helt tør mellem tankningerne, men tanker typisk ved ca 1/4 fuld - og fylder altid op. Da det skete var der ca 1/2 tank tilbage.
Der er nu kørt ca 600 km i bilen siden uden den har gjort det igen, men vi har selvfølgelig også holdt den under de ca 3000 o/min - gider ikke holde et eller andet mærkeligt sted og ikke kunne komme videre hvis jeg kan blive fri
Kun de "vanlige" med gløderør og styring af disse - der i øvrigt virker, selv om de skriver andet..
Og hvis den sensor der sidder havde fejlet ville den vel have lagret en fejl?
Det er vel i øvrigt denne? https://www.thansen.dk/bil/peugeot-407- ... v456794250
Så det kan være en utæthed i en brændstofslange til dyser eller den til retur? Eller kan det være noget i selve dyserne?
Jeg ved jeg skal have gennemgået udstødningen da den brummer ganske let - men det burde vel ikke kunne give sådan en fejl?
Med mindre det er samlingen fra EGR køler til EGR - sæt jeg ikke har fået spændebåndet 100% korrekt på?
Brændstoffilteret er skiftet for 10-15000 km siden, så vidt jeg husker med et Bosch filter. Jeg kører ikke bilen helt tør mellem tankningerne, men tanker typisk ved ca 1/4 fuld - og fylder altid op. Da det skete var der ca 1/2 tank tilbage.
Der er nu kørt ca 600 km i bilen siden uden den har gjort det igen, men vi har selvfølgelig også holdt den under de ca 3000 o/min - gider ikke holde et eller andet mærkeligt sted og ikke kunne komme videre hvis jeg kan blive fri
Peugeot 307 1.6 2007
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut