Bil gået død
-
Lars4733
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: Bil gået død
Hej GertGertH skrev: ↑fre 29. okt 2021 22:24Hej Lars og tak for sidst.
Slavecylinder til koblingen er hurtig og tjekke da den sidder tilgængelig på koblingshus mod køler. Det er en lidt billig plastic udgave, så kan godt tro det er den der er utæt. Hovedcylinder sidder over koblingspedal og på nogen biler(bla. Audi) siver væsken ind under gulvtæppet og opdages derfor ikke lige med det samme.
Koblingen får ofte væske fra bremsevæskebeholderen fra en tilgang der sidder højere oppe på beholderen, så hvis det er koblingen der bruger væske går det ikke ud over bremseevnen.
Mvh. Gert
Det er da klart værd at se på, tak
Et hurtigt kik her til morgen - uden bilen har været startet eller kørt/rørt er væskestanden faldet yderligere - det udelukker jo sådan set bremseklodserne
Slavecylinderen - kan man teste den? Kan se den sombeskrevet - når jeg ser den på reservedelssiderne er “bælgen” længere end som den sidder her - den så ligesom trukket sammen - er det korrekt hvilestilling for den?
Jeg har nu lagt et stykke pap under der hvor den sidder - er det “bare” at sætte sig ind og aktivere koblingen nogle gange? Skal motoren være tændt eller et det underordnet?
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Citroen C5 2.0 Tourer 06/2008 X7 RFJ
-
Lars4733
- Kontakt:
Kan se den slavecylinder sidder lige til at gå til - er der noget man skal være opmærksom på hvis man skifter den?
Den koster 299 hos T Hansen og jeg vil så gerne kunne komme på arbejde på mandag igen
Tænker ikke det er en god ide at køre med
Den koster 299 hos T Hansen og jeg vil så gerne kunne komme på arbejde på mandag igen
Tænker ikke det er en god ide at køre med
-
Lars4733
- Kontakt:
Nå - fejlen er vist fundet
Venstre baghjul er “fedtet ind” og der hænger dråber under kaliberen..
Og sådan en ser det ikke ud til jeg lige kan få fat i i dag/weekenden
Når alt bremsevæskesnavset er under kaliberen og ikke i nærheden af bremseslange/røret, så er det vel selve kaliberen der er utæt?
Når alt bremsevæskesnavset er under kaliberen og ikke i nærheden af bremseslange/røret, så er det vel selve kaliberen der er utæt?
- mikhan
- Moderator
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Version: V.9.125 + andre
Lars .. HUSK hvis du skifter kaliber/andet, at undgå at tømme bremsevæske beholderen.
Sæt et egnet stykke plastikpose mellem beholder og låget. Som vi gjorde på din C5
Sæt et egnet stykke plastikpose mellem beholder og låget. Som vi gjorde på din C5
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl)
-
Lars4733
- Kontakt:
Ja, nu hvor jeg ved det er en utæthed får den lige efterfyldt lidt væske og så en plastpose i klemme i låget som dengang, så kommer der nok ikke så meget ud.
Kan ikke få en ny kaliber før mandag, nu er vejret ellers lige til arbejde på bilen. Men må se om jeg kan få den gamle kaliber af i morgen, så må bilen stå på buk så længe
Kan ikke få en ny kaliber før mandag, nu er vejret ellers lige til arbejde på bilen. Men må se om jeg kan få den gamle kaliber af i morgen, så må bilen stå på buk så længe
- Carsten S
- Site Admin
- Geografisk sted: 8653 Them
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Bare køb et rep sæt med nye pakninger, det løser ofte problemet. Stemplet skal virkelig være tæret, for at de ikke bliver tætte igen.Lars4733 skrev: ↑lør 30. okt 2021 09:52Nå - fejlen er vist fundet
Det tager 10 minutter at overhale en kaliber, også kører den bedre end ny.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
-
Lars4733
- Kontakt:
Det lyder jo fristende - kræves der noget specielt værktøj for at skille det hele ad og samle igen?
Det er vel noget i denne stil jeg skal have fat i? Desværre ikke på lager ser det ud til hos T Hansen
https://www.thansen.dk/bil/peugeot-407- ... 1933618969
Det er vel noget i denne stil jeg skal have fat i? Desværre ikke på lager ser det ud til hos T Hansen
https://www.thansen.dk/bil/peugeot-407- ... 1933618969
-
Lars4733
- Kontakt:
Ah - behøver man nyt stempel mon - der er denne til ingen penge jo
https://autobremsen.dk/kalibre-repsaet/ ... msekaliper
https://autobremsen.dk/kalibre-repsaet/ ... msekaliper
-
GertH
- Geografisk sted: Sydsjælland 4733 Tappernøje
- Diagbox: Nej
- Kontakt:
Hej igen.
Hvis du kan finde et repsæt evt. bare uden stempel, kan du kigge forbi med kaliber, så vil jeg tro jeg hurtigt kan fixe det.
Mvh. Gert
Hvis du kan finde et repsæt evt. bare uden stempel, kan du kigge forbi med kaliber, så vil jeg tro jeg hurtigt kan fixe det.
Mvh. Gert
-
Lars4733
- Kontakt:
Kors i hytten hvor sidder det skidt fast
Tror snart den bil ryger til skrot i stedet
Jeg kunne jo skifte slangen også, men hvordan dælen sidder den monteret i den anden ende??
Er der nogen der kan slå det korrekte reservedelsnummer op på slangen til venstre bag - jeg finder flere forskellige
Tror snart den bil ryger til skrot i stedet
Jeg kunne jo skifte slangen også, men hvordan dælen sidder den monteret i den anden ende??
Er der nogen der kan slå det korrekte reservedelsnummer op på slangen til venstre bag - jeg finder flere forskellige
-
Lars4733
- Kontakt:
Det ligner slangen går igennem en lille plade og så kommer der en omløber helt ude på den anden side af “clipsen”?
Skal omløberen (møtrikken) til venstre “bare” skrues fra? Jeg synes ikke det er lige til at gennemskue
Skal omløberen (møtrikken) til venstre “bare” skrues fra? Jeg synes ikke det er lige til at gennemskue
- Carsten S
- Site Admin
- Kontakt:
Ja, omløberen på røret kan skrues ud af slangen. Jeg ville nu nok lade det sidde, hvis ellers bremseslangen er ok.
Du kan med fordel varme omløberen/kaliberen, så plejer de at give sig lidt lettere. Tip: Løsn kun omløberen ganske lidt, ellers vrider du højst sandsynlig røret i stykker. Når den akkurat lige er løs, holder du omløberen fast og drejer kaliberen fri af røret.
Du kan med fordel varme omløberen/kaliberen, så plejer de at give sig lidt lettere. Tip: Løsn kun omløberen ganske lidt, ellers vrider du højst sandsynlig røret i stykker. Når den akkurat lige er løs, holder du omløberen fast og drejer kaliberen fri af røret.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
-
Lars4733
- Kontakt:
Hvor meget varme kan det tåle?
Bremseslangen ser helt fin ud, men hvis jeg får ødelagt omløberen får jeg jo problemer
Bremseslangen ser helt fin ud, men hvis jeg får ødelagt omløberen får jeg jo problemer
- Carsten S
- Site Admin
- Kontakt:
De er temmelig hårdføre. Jeg har før varmet en omløber helt rød, uden der er sket noget ved det.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
-
SRO
- Moderator
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Uanset hvad bør du udskifte bremserøret - det klarer helt sikkert ikke et syn og er så tæret, at det formentlig knækker ved den mindste forkerte bevægelse - og er du sikker på, at utætheden ikke skyldes et gennemtæret rør?
-
SRO
- Moderator
- Kontakt:
Er røret ikke knækket ved pilmarkeringen?
Har du haft en til at træde på bremsepedalen, mens du observerer hvor væsken kommer ud?
Til dato har jeg faktisk aldrig set en bremsekaliber blive utæt omkring stemplet, at alt bliver sejlet ind i bremsevæske - det forholder sig helt anderledes med en bremsehjulcylinder, der ofte ses være årsag til at det hele sejler.
Har du haft en til at træde på bremsepedalen, mens du observerer hvor væsken kommer ud?
Til dato har jeg faktisk aldrig set en bremsekaliber blive utæt omkring stemplet, at alt bliver sejlet ind i bremsevæske - det forholder sig helt anderledes med en bremsehjulcylinder, der ofte ses være årsag til at det hele sejler.
-
Lars4733
- Kontakt:
Bremsevæsken kommer ud “bag/nedefra” kaliberen på venstre baghjul
Der var tørt omkring bremserør og omløber
Udfordringen er lidt at det jo drypper og rammer hjulet der slynger det rundt når bilen har kørt
Jeg kan se at pakningen omkring cylinderen der presser bremseklodserne er vredet, det tænker jeg ikke den er normalt?
Og nej, det er ikke knækket pt - der er afskalning i lakken på røret
Og alt det “flydende” der ses er wd40
Der var tørt omkring bremserør og omløber
Udfordringen er lidt at det jo drypper og rammer hjulet der slynger det rundt når bilen har kørt
Jeg kan se at pakningen omkring cylinderen der presser bremseklodserne er vredet, det tænker jeg ikke den er normalt?
Og nej, det er ikke knækket pt - der er afskalning i lakken på røret
Og alt det “flydende” der ses er wd40
-
Lars4733
- Kontakt:
Men kan da købe en ny slange samtidig, er den til at skifte eller får jeg så yderligere problemer?
Den må til mekaniker eller skrot - jeg orker ikke bil længere
Den må til mekaniker eller skrot - jeg orker ikke bil længere
-
SRO
- Moderator
- Kontakt:
Den pakning du omtaler - er det den du kan se udefra?
I så fald er det en gummimanchet/støvpakning, der sikrer at der ikke komme støv og andre partikler ind til stemplet. Manchetten kan sætte sig fast omkring stemplet, i den reces som den sidder i, i stemplet. Manchetten kan blot vippes til side hele vejen rundt med et ikke spids værktøj og så med et lille pust silikone drejer den fint omkring stemplet igen.
Normalt drejer den gummimachet sig kun, hvis stemplet drejes i forbindelse med returnering af stemplet, f.eks. ved udskiftning af bremseklodser.
I så fald er det en gummimanchet/støvpakning, der sikrer at der ikke komme støv og andre partikler ind til stemplet. Manchetten kan sætte sig fast omkring stemplet, i den reces som den sidder i, i stemplet. Manchetten kan blot vippes til side hele vejen rundt med et ikke spids værktøj og så med et lille pust silikone drejer den fint omkring stemplet igen.
Normalt drejer den gummimachet sig kun, hvis stemplet drejes i forbindelse med returnering af stemplet, f.eks. ved udskiftning af bremseklodser.
-
Lars4733
- Kontakt:
Ja- den der sidder ved selve stemplet for at der ikke kommer snavs osv ind.. jeg fik ikke taget et billede, men den var let snoet og sad med hele vejen ud så man ikke kunne se stemplet.SRO skrev: ↑søn 31. okt 2021 11:02Den pakning du omtaler - er det den du kan se udefra?
Jeg kunne jo godt gå lidt i krig med en brænder eller lign og varme op omkring niplen, men er skisme bekymret for at varme andet op der ikke kan tåle det - jeg har kun en gasbrænder af lidt større karakter
Jeg tror jeg må smide sagen på Autobutler og høre prisen - og få lavet et synstjek inden - er der mon stadig penge tilbage af den forhøjede dieselpulje?
Bilen er jo fra slut december 2005 og derved med i denne hvis det var - så kan man da få 5000 kr for den og forsøge at sælge alufælgene andetsteds
Det er ikke nemt at holde bil når der er lavvande i kassen.. - men sådan er det jo desværre ind i mellem