Dyse problem

Alt fra 205 til seneste skud på stammen.

Peugeot-sektionen er som test ind til videre. Kommer der indlæg, bliver kategorierne for bilerne delt bedre op.
Besvar
janogpia
Indlæg: 45
Tilmeldt: man 5. okt 2020 16:27
Kontakt:

Dyse problem

Ulæst indlæg af janogpia » fre 8. sep 2023 13:56

Håber nogen kan hjælpe (er også oprette på Peugeot Club Danmark)

HVILKEN DYSE SKAL JEG KØBE

Jeg har skiftet flammeskiver på min 207 1, Hdi. Motoren gik fint inden, men jeg havde udstødnings lugt i kabinen. De tre dyser kom fint op, men dyse nr. 1 (regnet fra koblingssiden) sad meget fast. Vi fik den dog op til sidst, men den har været drejet så den har sluppet i det nederste gevindstykke. Dog maks. en halv omgang.

Men nu går bilen ikke på den cylinder. Systemet er luftet helt ud og der kommer fint med brændstof til den dyse. Udmåling viser at der er modstand i dysen, svarende til de andre dyser og der gives signal til stikke når motoren er starter. Min lille tester viser at der er åbent elektrisk kredsløb på den cylinder. Så mit udgangspunkt er at dysen er beskadiget under den voldsomme demontering og jeg vil derfor prøve at udskifte den.

Så mit spørgsmål går på hvilken dyse jeg skal søge efter. Her mener jeg Fabrikat nummer osv. Jeg vil meget gerne prøve at finde en brugt for at holde prisen nede:

Bilen har reg. nr DJ45107 og stel nr. VF3WC9HXC34385936 Motor kode: 9HX

Brugeravatar
Lars4733
Indlæg: 1554
Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Diagbox: Ja
Version: 8.55 - 7.62
Kontakt:

Re: Dyse problem

Ulæst indlæg af Lars4733 » fre 8. sep 2023 14:56

Typisk står det på toppen af dysen.. både hvilken model samt dens “serienummer”

Sidstnævnte skal så via tester rettes på bilen når “ny” dyse er monteret
Peugeot 307 1.6 2007

Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut

janogpia
Indlæg: 45
Tilmeldt: man 5. okt 2020 16:27
Kontakt:

Re: Dyse problem

Ulæst indlæg af janogpia » fre 8. sep 2023 16:43

Tak Lars
Jeg må se om jeg kan komme til at se tallene. Det kan meget vel komme på tale, at få hjælp til kodning af dysen, da jeg ikke har værktøjet til det. Der er dog en udfordring med at komme til dig, hvis bilen kun ører på tre cylinder, men det må vi jo finde en løsning på😉

Besvar