206 1,6 XR, 2001 - bagbremser

Alt fra 205 til seneste skud på stammen.

Peugeot-sektionen er som test ind til videre. Kommer der indlæg, bliver kategorierne for bilerne delt bedre op.
Besvar
SRO
Moderator
Indlæg: 1941
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

206 1,6 XR, 2001 - bagbremser

Ulæst indlæg af SRO » fre 3. mar 2023 20:51

Hej

Jeg har en udfordring med sønnikes 206'er fra 2001, nærmere bestemt bagbremserne (skivebremser).

Håndbremsen kan ikke holde bilen, men bremser perfekt med fod-/hydraulisk bremse.

Der er nye calipre (udskiftet pga. den manglende funktion af håndbremse og calipre ikke koster alverden), nye håndbremsekabler, nye skiver og klodser.

"Hak i stempel" står korrekt ud fra bremseklodsens "hak". Alt kører frit og er lækkert :D

Håndbremsekabel løsnet, stempler kørt retur, "hak" i stempel står korrekt ud for bremseklods, calipre pumpet op med fodbremse, håndbremsekabler justeret op.
Der er ganske ringe håndbremseeffekt, men bremser helt lige med fodbremse, testet på bremseprøvestand.

Org. dok. gennemgået - alt er lige efter bogen. men hvad fan... gør jeg galt? :think:


Når jeg parkerer på skråning med underlag af grus kan bilen trille, men når hjulene så har kørt et par omgange, så blokerer venstre baghjul/bremser så meget, at hjulet trækkes gennem gruset - det sker ikke i højre side.

SRO
Moderator
Indlæg: 1941
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: 206 1,6 XR, 2001 - bagbremser

Ulæst indlæg af SRO » man 1. maj 2023 11:41

En update. Jeg renoverede den defekte caliper, herunder blev stemplet udskiftet - så kørte det igen.

Besvar