Fejlkoder peugeot 207

Alt fra 205 til seneste skud på stammen.

Peugeot-sektionen er som test ind til videre. Kommer der indlæg, bliver kategorierne for bilerne delt bedre op.
Besvar
janogpia
Indlæg: 45
Tilmeldt: man 5. okt 2020 16:27
Kontakt:

Fejlkoder peugeot 207

Ulæst indlæg af janogpia » tors 24. nov 2022 14:32

Hej
jeg skal snar til periodesyn med min 207 1,6 Hdi, motorkode 9Hx.
Bilen er i fin stand og starter kører og bremser fint.
Men, med min iCarsoft tester giver følgende fejlkoder som bekymrer mig:

P0100 Tilstand: Intermitterende. Flowmeter - signal Luftstrømning målt unormalt højt
P1351 Tilstand: Permanent. Pre / Post Opvarmningsrelæ. Kredsløbskontrollerede og tændrør medfølger ikke
P1462 Tilstand: Permanent. EGR Valvelearning

Jeg har haft luftmassemåleren ude og sprayet den godt og grundigt med kontaktrens, genmonteretog slettet fejlene. Men efter lidt kørsel er fejlene tilbage igen.
jeg er lidt nervøs for at blive kasseret til syn pga røggasser

hvad gør jeg???

SRO
Moderator
Indlæg: 1941
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Fejlkoder peugeot 207

Ulæst indlæg af SRO » tors 24. nov 2022 22:06

Hvis fejlene kommer tilbage, er der et problem som kræver nærmere fejlsøgning.... og der kan være en sammenhæng mellem fejlene og nogle kan således være "falske", men de kan jo selvfølgelige også alle være "sande".

Du må vælge at starte et sted, f.eks. med P1462.

På Youtube søger du så på noget ala "p1462 peugeot 1.6 hdi" - og vælger nogle videoer ud som du søger inspiration til at søge efter fejlmuligheder.

Har du ingen måleredskaber eller forståelse for sammenhænge mellem tingene, kan det måske være en vanskelig opgave - og næppe noget der kan klares med et par fif herinde fra.

Du kan være nødsaget til at tage et værksted ind over - og måske den rette mekaniker lige ved hvad det kan være og udgiften begrænset.

janogpia
Indlæg: 45
Tilmeldt: man 5. okt 2020 16:27
Kontakt:

Re: Fejlkoder peugeot 207

Ulæst indlæg af janogpia » fre 25. nov 2022 14:39

Tak for svar SRO :handgestures-thumbupright:

jeg havde dog håbet at der var nogen der kunne dele erfaringer med lignende fejlmeldinger.
Af måleredskab har jeg en tester fra iCarsoft som skal kunne dække alle modeller i PSA koncernen, men den er selvfølgelig ikke på højde med Diagbox, så det er måske noget jeg skal overveje at opgradere til.
Jeg mener selv at jeg har en ok forståelse af sammenhængen imellem tingene. Jag ha da også startet med at rense MAFén da den jo kan have indflydelse på fejlmeldinger fra EGRén. Men jeg er ikke uddannet PSA mekaniker så det er da muligt at bilen skal på værksted for at få tingene løst.
Men jeg ved at der er nogle medlemmer herinde som har en stor ekspertise på disse motorer, så jeg håber at der måske kommer lidt forslag herfra.
Min plan er nu at gennemgå alle samlinger i forbindelse med indsugningen, for at sikre at der ikke er utætheder her som kan give et forkert flow i systemet. Desuden er der en utæt flammeskive der skal udskiftes, så det kan jeg da starte med

EKSTRA SPØRGSMÅL: Kan utætte flammeskiver resultere i disse fejlmeldinger??

Brugeravatar
Lars4733
Indlæg: 1554
Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Diagbox: Ja
Version: 8.55 - 7.62
Kontakt:

Re: Fejlkoder peugeot 207

Ulæst indlæg af Lars4733 » fre 25. nov 2022 20:06

Nu ved jeg ikke om din motor minder om min, det er så en 9HZ 109 Hk 1.6 HDI?

Men i så fald sidder EGR lige bag på motoren i førersiden - jeg ville se om ikke den var til at få af og renset. Med Diagbox kan man aktivere den og høre om den kan bevæge sig. Der kan være god risiko for at den sidder fast.
Hvis du vælger at skifte den, så kan det kun anbefales at sætte en original på, alternativerne holder kun kort tid.
Og når den evt skiftes skal den kalibreres med Diagbox før brug..
Peugeot 307 1.6 2007

Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut

janogpia
Indlæg: 45
Tilmeldt: man 5. okt 2020 16:27
Kontakt:

Re: Fejlkoder peugeot 207

Ulæst indlæg af janogpia » fre 25. nov 2022 22:14

Tak for forslag Lars
Så vidt jeg er orienteret er din og min motor grundlæggende ens, bortset fra turbo størrelse og evt partikelfilter. På min sidder EGR ventilen også i førersiden, så det er vist det samme.
Jeg vil prøve at rense den og evt se om jeg kan teste om den åbner og lukker korrekt.
Men det lyder da som en teoretisk mulig fejlkilde der skal checkes, så tak for det fine forslag

Brugeravatar
Lars4733
Indlæg: 1554
Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
Geografisk sted: 4733 Tappernøje
Diagbox: Ja
Version: 8.55 - 7.62
Kontakt:

Re: Fejlkoder peugeot 207

Ulæst indlæg af Lars4733 » fre 25. nov 2022 22:16

Jeg synes i øvrigt at have hørt man ikke skal bruge kontaktrens på LMM, men kan tage fejl..

Hvor fra i landet er du? Måske der er en bruger med Diagbox i din nærhed der kunne hjælpe med en udlæsning og test af EGR mv..?
Peugeot 307 1.6 2007

Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut

janogpia
Indlæg: 45
Tilmeldt: man 5. okt 2020 16:27
Kontakt:

Re: Fejlkoder peugeot 207

Ulæst indlæg af janogpia » fre 25. nov 2022 23:19

Kontaktens på LLM har jeg fra div. YouTube film. Tror ikke den har taget skade, så havde jeg nok fået en eller anden reaktion
Jeg bor lidt syd for Roskilde og kører gerne en tur hvis nogen kan hjælpe med en Diagbox udlæsnin

Besvar