Servicering af Peogeot 207 HDi 90

Alt fra 205 til seneste skud på stammen.

Peugeot-sektionen er som test ind til videre. Kommer der indlæg, bliver kategorierne for bilerne delt bedre op.
Besvar
janogpia
Indlæg: 45
Tilmeldt: man 5. okt 2020 16:27
Kontakt:

Servicering af Peogeot 207 HDi 90

Ulæst indlæg af janogpia » ons 27. apr 2022 13:31

Hej
Jeg har lige startet denne tråd i Peugeot Club Danmark, men tænker at der også er nogle herinde der har megen viden om PSA 9HX motoren og sikkert også 207 modellen som sådan. Så jeg vil også rigtig gerne høre jeres meninger og forslag:

Hej alle
Jeg er nyt medlem og glæder mig til at høre om jeres erfaringer med Peugeot diesel.
Jeg har lige købt en Peugeot 207 1,6 HDi 90 med motorkode 9HX. Den er fra januar 2009 og har kørt 230KKm. Servicebogen er stemplet indtil 99kkm og tandremmen er skiftet i 2014 ved 64kkm. Derudover ved jeg ikke om eller hvordan den er serviceret.
Men bilen kører godt, har fine bremser så noget er der nok gjort. Den går lidt uroligt i tomgang ved koldstart, men varm går den fint.

Så nu er mit spørgsmål til gruppen:
Hvad anbefaler i at gøre for at sikre bilen bedst mulige betingelser? Hvilken motorolie anbefales til denne motor, hvad med gearolie, rensende additiver osv.

Jeg har slevfølgelig tænkt mig at skifte tandrem, vandpumpe, multirem og tilhørende hjul, selvom der nogle steder står at tandremsintervallet er 10 år og 240kkm. Skal lige nævne, at jeg udfører alt arbejdet selv. jeg er IKKE mekanikker, men har udført lignende job på andre biler. Dog har jeg ingen erfaringer med diesel motorer samt turbo motorer

Alle forslag er velkomne
På forhånd tak for hjælpen
Redigér indlæg

janogpia
Indlæg: 45
Tilmeldt: man 5. okt 2020 16:27
Kontakt:

Re: Servicering af Peogeot 207 HDi 90

Ulæst indlæg af janogpia » tors 28. apr 2022 13:18

OBS: Ny info. Der står olie omkring dyserne, så der er noget utæthed der!! What to do?

Besvar