kabine blæser styre spænding

Besvar
Joand
Indlæg: 6
Tilmeldt: lør 24. nov 2018 08:42
Geografisk sted: Grenaa
Diagbox: Nej
Kontakt:

kabine blæser styre spænding

Ulæst indlæg af Joand » lør 24. nov 2018 09:22

Citroen Jumpy 2,0 I 16v Aut. nov. 2004

Styre spænding til elektronisk kabineblæser er den plus/minus styret,
der er 3 ben på blæser + - og tynd styreledning.
Diagram måske?

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: kabine blæser styre spænding

Ulæst indlæg af posh » lør 24. nov 2018 11:54

det er en resistor der styrer de løjer https://www.ebay.co.uk/itm/CITROEN-JUMP ... 1513239919
den sidder på selve notoren
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Brugeravatar
Carsten S
Site Admin
Indlæg: 1765
Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
Geografisk sted: 8653 Them
Diagbox: Ja
Version: 8.xx
Kontakt:

Re: kabine blæser styre spænding

Ulæst indlæg af Carsten S » lør 24. nov 2018 14:03

Jeg vil tro den er plusstyret, dog "modsat". Altså 12V styresignal = blæseren holder stille, 0V fuld blæs. Sådan var det i hvert fald på Xantia og mange andre. Modulerne der styrer blæseren går ofte igen på mange modeller.
Kan desværre ikke hitte et diagram på den pt.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.

Joand
Indlæg: 6
Tilmeldt: lør 24. nov 2018 08:42
Geografisk sted: Grenaa
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: kabine blæser styre spænding

Ulæst indlæg af Joand » lør 24. nov 2018 17:35

Posh : det ligner den, men tænker der sidder en elektronisk styring som forsynes på 2 af de 3 ben
og et styre signal,de 2 runde er til motor.
Carsten :Det lige spørgsmålet om hvor meget spænding styre indgangen kan tåle,og om det må være/skal
være pos/neg signal for at teste om det er motor , styring eller styresignal der fejler?

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: kabine blæser styre spænding

Ulæst indlæg af posh » lør 24. nov 2018 17:43

den eneste styring ud over resistoren er betjenings knappen det er modulet der styrer motoren, normalt viser fejl dig ved at blæseren enten kører fuld speed eller står bom stille uanset regulering
bare en detalje motoren blæser kun når bilen er startet, ikke ved tænding 🐈
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Brugeravatar
Carsten S
Site Admin
Indlæg: 1765
Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
Geografisk sted: 8653 Them
Diagbox: Ja
Version: 8.xx
Kontakt:

Re: kabine blæser styre spænding

Ulæst indlæg af Carsten S » lør 24. nov 2018 18:05

Motoren kan du nemt teste, bare koble udenom styresignalet og selve blæserstyringen. Hvis motoren forsynes direkte, skal den kunne køre.. Den er kun forsynet med en plus og minus.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.

Joand
Indlæg: 6
Tilmeldt: lør 24. nov 2018 08:42
Geografisk sted: Grenaa
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: kabine blæser styre spænding

Ulæst indlæg af Joand » man 26. nov 2018 16:47

Motoren kan kører med direkte spænding,
så derfor kunne jeg godt tænke at kunne teste om modulet er defekt
eller det er styrespændingen dertil, der fejler.

Brugeravatar
mikhan
Moderator
Indlæg: 2391
Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
Geografisk sted: Vestlolland 4913
Diagbox: Ja
Version: V.9.125 + andre

Re: kabine blæser styre spænding

Ulæst indlæg af mikhan » man 26. nov 2018 17:06

Kan se på et diagram, at det system er ret avanceret..
Det ene mere end det andet.. ( Der er 2 forskellige )

Præcis hvilket din dyt har, kræver et stelnummer eller reg. nr ;)
mikhan = Mikael Hansen ;)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked ;)
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..

Joand
Indlæg: 6
Tilmeldt: lør 24. nov 2018 08:42
Geografisk sted: Grenaa
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: kabine blæser styre spænding

Ulæst indlæg af Joand » man 26. nov 2018 17:38

Det lyder spændende Mikael

CB 10 404

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: kabine blæser styre spænding

Ulæst indlæg af posh » man 26. nov 2018 17:46

nu er det som de fleste der læser med her i 99,7? af alle tilfælde med den fejl du beskriver modulet, især set i lyset af betjeningen er ok, men du kunne jo tage multimeter og måle i stikket om der skulle være liv, bare for at være sikker på det nu er modulet 🐰
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Brugeravatar
mikhan
Moderator
Indlæg: 2391
Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
Geografisk sted: Vestlolland 4913
Diagbox: Ja
Version: V.9.125 + andre

Re: kabine blæser styre spænding

Ulæst indlæg af mikhan » man 26. nov 2018 18:22

Prøv dette ;) Forklaringen er på 2. billede

Billede

Billede

Yderlige stiksamlinger:
C23 9P (9 polet stik) = Stik bag instrumentbræt venstre side

C23 2P (2 polet stik) = Stik bag instrumentbræt venstre side

C03 23P (23 polet stik) = Stik i motorrum/Venstre side
mikhan = Mikael Hansen ;)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked ;)
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..

Joand
Indlæg: 6
Tilmeldt: lør 24. nov 2018 08:42
Geografisk sted: Grenaa
Diagbox: Nej
Kontakt:

Re: kabine blæser styre spænding

Ulæst indlæg af Joand » man 26. nov 2018 18:32

SUPER,
Tusind tak Mikael.

Brugeravatar
mikhan
Moderator
Indlæg: 2391
Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
Geografisk sted: Vestlolland 4913
Diagbox: Ja
Version: V.9.125 + andre

Re: kabine blæser styre spænding

Ulæst indlæg af mikhan » man 26. nov 2018 18:40

Joand skrev:
man 26. nov 2018 18:32
SUPER,
Tusind tak Mikael.

Jeg har lige tilføjet lidt mere: Stiksamlinger ;)
mikhan = Mikael Hansen ;)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked ;)
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..

Besvar