Forgasser DS 23 bvh

Besvar
Brugeravatar
Ultras
Indlæg: 6
Tilmeldt: søn 5. mar 2017 22:03
Geografisk sted: Bergen, Norge
Kontakt:

Forgasser DS 23 bvh

Ulæst indlæg af Ultras » man 19. jun 2017 12:40

Jeg skulle til etterkontroll i dag, men det ville bilen ikke.
tomgang er ok, men den får ikke nok bensin idet man gir gass, den hoster og fusker og er kraftløs. Kommer man opp i turtall ruser den opp normalt. Så det er akkurat pådrag opp fra jevn tomgang.
Bilen blir naturligvis umulig å kjøre med.

Jeg testet med mitt nyinnkjøpte "colortune" som sikkert er samme årgang som bilen.
tenningsflamme skal være blå på tomgang, og oransj ved gasspådrag. Min er blå hele tiden, noe som indikerer at motoren ikke får fetet opp blandingen ved gasspådrag.

Så, etter veldig mye fomling, ser jeg på baksiden av forgasseren. Primærspjeldet beveger seg normalt ved gasspådrag. Men sekundærspjeldet beveger seg ikke under noen omstendighet. Det er ikke fast, det fjærer fint. Hvorfor er det lenkekobling fra primær til sekundær spjeld? Eller skal det åpne seg av vakuum eller noe? Dette er noe jeg ikke har vært borti før, bilen har bare gått ok, også ved gasspådrag.

Brugeravatar
Ultras
Indlæg: 6
Tilmeldt: søn 5. mar 2017 22:03
Geografisk sted: Bergen, Norge
Kontakt:

Re: Forgasser DS 23 bvh

Ulæst indlæg af Ultras » søn 2. jul 2017 16:53

Dyseholderen til tomgangsdyse var feil sort, og så var det mye smuss inni forgasseren, pakningen var dårlig. Det var også løs hylse rundt akseleratorpumpen, og returventilen der lukket ikke ordentlig. Jeg blåste rent med trykkluft og skar til en ny pakning og justerte flottør, nå går den igjen. Litt mer finjustering så tror jeg det blir veldig bra.

Besvar