Xantia Hydraktive-2, antisynk og Activa, beskrivelse
- tronde
- Indlæg: 132
- Tilmeldt: søn 26. feb 2017 20:18
- Geografisk sted: Norge
- Kontakt:
Xantia Hydraktive-2, antisynk og Activa, beskrivelse
Fra Citroën
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Trond kjører 1996 XM TCT Break
-
- Moderator
- Indlæg: 1922
- Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
-
- Indlæg: 71
- Tilmeldt: søn 26. feb 2017 09:38
- Geografisk sted: Hillerød
- Kontakt:
Re: Xantia Hydraktive-2, antisynk og Activa, beskrivelse
God beskrivelse. Undrer mig over at der står man ikke må fylde mineralsk olie på da det vil ødelægge pakninger.den har været oppe på citronik nogle gange og så vidt jeg husker mente de fleste at det kunne man godt.
C5 3.0 2001 Sedan til stumper
C5 3.0 2003 Aut.
Fiat Panda 2010
Suzuki gsx1100 1991
C5 3.0 2003 Aut.
Fiat Panda 2010
Suzuki gsx1100 1991
- tronde
- Indlæg: 132
- Tilmeldt: søn 26. feb 2017 20:18
- Geografisk sted: Norge
- Kontakt:
Re: Xantia Hydraktive-2, antisynk og Activa, beskrivelse
Ren mineralolje kan nok være OK som sådan. Det var noen svensker som hadde funnet dokumentasjon fra Citroën på at man kunne helle i ca. 0,5 liter for å bedre smøreevnen.allanbojko skrev: ↑fre 3. mar 2017 20:45God beskrivelse. Undrer mig over at der står man ikke må fylde mineralsk olie på da det vil ødelægge pakninger.den har været oppe på citronik nogle gange og så vidt jeg husker mente de fleste at det kunne man godt.
Årsaken til at de fraråder vanlig olje, er nok mer det at den ikke er særlig egnet som bremsevæske. Vi har jo felles bremser og fjæring, og det er ikke gitt at vanlig olje tåler de temperaturene som kan komme i varme bremsecalipre.
Trond kjører 1996 XM TCT Break
-
- Moderator
- Indlæg: 1922
- Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Xantia Hydraktive-2, antisynk og Activa, beskrivelse
Nu kan jeg ikke huske hvilken af de originale guides det står i, men rent faktisk skriver Citroën, at man kan anvende mineralsk olie i stedet for LHM.
- Carsten S
- Site Admin
- Indlæg: 1765
- Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: Xantia Hydraktive-2, antisynk og Activa, beskrivelse
Det står skam i bilens instruktionsbog. Så det er ikke noget hemmeligt "internt" dokument
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
-
- Moderator
- Indlæg: 1922
- Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
- Geografisk sted: København
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: Xantia Hydraktive-2, antisynk og Activa, beskrivelse
Ok, men jeg har nu kun læst det i en af de nævnte guides - instruktionsbogen har jeg vist aldrig rigtig fået læst
- tronde
- Indlæg: 132
- Tilmeldt: søn 26. feb 2017 20:18
- Geografisk sted: Norge
- Kontakt:
Re: Xantia Hydraktive-2, antisynk og Activa, beskrivelse
Det står også noe om nødløsning, kun kort tid, og verksted for rens. Ikke helt det samme som at motorolje = LHM.
Trond kjører 1996 XM TCT Break