Xantia Hydraktive-2, antisynk og Activa, beskrivelse

Besvar
Brugeravatar
tronde
Indlæg: 132
Tilmeldt: søn 26. feb 2017 20:18
Geografisk sted: Norge
Kontakt:

Xantia Hydraktive-2, antisynk og Activa, beskrivelse

Ulæst indlæg af tronde » man 27. feb 2017 20:14

Fra Citroën
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Trond kjører 1996 XM TCT Break

SRO
Moderator
Indlæg: 1922
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Xantia Hydraktive-2, antisynk og Activa, beskrivelse

Ulæst indlæg af SRO » man 27. feb 2017 22:21

MANGE TAK - perfekt!

allanbojko
Indlæg: 71
Tilmeldt: søn 26. feb 2017 09:38
Geografisk sted: Hillerød
Kontakt:

Re: Xantia Hydraktive-2, antisynk og Activa, beskrivelse

Ulæst indlæg af allanbojko » fre 3. mar 2017 20:45

God beskrivelse. Undrer mig over at der står man ikke må fylde mineralsk olie på da det vil ødelægge pakninger.den har været oppe på citronik nogle gange og så vidt jeg husker mente de fleste at det kunne man godt.
C5 3.0 2001 Sedan til stumper
C5 3.0 2003 Aut.
Fiat Panda 2010
Suzuki gsx1100 1991

Brugeravatar
tronde
Indlæg: 132
Tilmeldt: søn 26. feb 2017 20:18
Geografisk sted: Norge
Kontakt:

Re: Xantia Hydraktive-2, antisynk og Activa, beskrivelse

Ulæst indlæg af tronde » fre 3. mar 2017 20:57

allanbojko skrev:
fre 3. mar 2017 20:45
God beskrivelse. Undrer mig over at der står man ikke må fylde mineralsk olie på da det vil ødelægge pakninger.den har været oppe på citronik nogle gange og så vidt jeg husker mente de fleste at det kunne man godt.
Ren mineralolje kan nok være OK som sådan. Det var noen svensker som hadde funnet dokumentasjon fra Citroën på at man kunne helle i ca. 0,5 liter for å bedre smøreevnen.

Årsaken til at de fraråder vanlig olje, er nok mer det at den ikke er særlig egnet som bremsevæske. Vi har jo felles bremser og fjæring, og det er ikke gitt at vanlig olje tåler de temperaturene som kan komme i varme bremsecalipre.
Trond kjører 1996 XM TCT Break

SRO
Moderator
Indlæg: 1922
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Xantia Hydraktive-2, antisynk og Activa, beskrivelse

Ulæst indlæg af SRO » fre 3. mar 2017 23:16

Nu kan jeg ikke huske hvilken af de originale guides det står i, men rent faktisk skriver Citroën, at man kan anvende mineralsk olie i stedet for LHM.

Brugeravatar
Carsten S
Site Admin
Indlæg: 1765
Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
Geografisk sted: 8653 Them
Diagbox: Ja
Version: 8.xx
Kontakt:

Re: Xantia Hydraktive-2, antisynk og Activa, beskrivelse

Ulæst indlæg af Carsten S » lør 4. mar 2017 09:48

SRO skrev:
fre 3. mar 2017 23:16
Nu kan jeg ikke huske hvilken af de originale guides det står i, men rent faktisk skriver Citroën, at man kan anvende mineralsk olie i stedet for LHM.
Det står skam i bilens instruktionsbog. Så det er ikke noget hemmeligt "internt" dokument :)
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.

SRO
Moderator
Indlæg: 1922
Tilmeldt: søn 19. feb 2017 19:13
Geografisk sted: København
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Xantia Hydraktive-2, antisynk og Activa, beskrivelse

Ulæst indlæg af SRO » lør 4. mar 2017 09:52

Ok, men jeg har nu kun læst det i en af de nævnte guides - instruktionsbogen har jeg vist aldrig rigtig fået læst :lol:

Brugeravatar
tronde
Indlæg: 132
Tilmeldt: søn 26. feb 2017 20:18
Geografisk sted: Norge
Kontakt:

Re: Xantia Hydraktive-2, antisynk og Activa, beskrivelse

Ulæst indlæg af tronde » lør 4. mar 2017 17:37

Carsten S skrev:
lør 4. mar 2017 09:48
SRO skrev:
fre 3. mar 2017 23:16
Nu kan jeg ikke huske hvilken af de originale guides det står i, men rent faktisk skriver Citroën, at man kan anvende mineralsk olie i stedet for LHM.
Det står skam i bilens instruktionsbog. Så det er ikke noget hemmeligt "internt" dokument :)
Det står også noe om nødløsning, kun kort tid, og verksted for rens. Ikke helt det samme som at motorolje = LHM.
Trond kjører 1996 XM TCT Break

Besvar