Systembeskrivelse til dv5rc

Besvar
Tha
Indlæg: 2
Tilmeldt: lør 26. okt 2019 17:32
Kontakt:

Systembeskrivelse til dv5rc

Ulæst indlæg af Tha » lør 26. okt 2019 19:51

Hej
Jeg er så heldig at konen og jeg har købt nye biler C5 aircross 1.5 BlueHDI eat8 og en c3 origins.
Jeg syntes at min C5 regenerere partikel filtret ret tit(300-400km) det kan jeg se på min obd scanner.
Når den regenerere bruger den en del mere brændstof end normalt, hvilket jeg også kan se på MyCitroen appen.
Jeg håber at, hvis jeg får en bedre forståelse for dv5rc’ens partikel filter regeneration og scr, at jeg kan ændre min kørestil, diesel valg eller brug af bel add, og få bedre brændstoføkonomi.

Er der nogen der ligger inde med en systembeskrivelse på en dv5rc til C5’ern (ck91221)?

Mvh Thomas

Igang med vores citroen nr.7 på 20 år.

pug407aut
Indlæg: 472
Tilmeldt: lør 3. jun 2017 17:51
Geografisk sted: Aalborg
Diagbox: Ja
Kontakt:

Re: Systembeskrivelse til dv5rc

Ulæst indlæg af pug407aut » lør 26. okt 2019 23:41

Hvor mange km køre den mellem start og stop, og hvor køre du mest med den?
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 725.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, Lexia og VCDS (VAG) tester
Mekaniker og dæk montør (vulkanisør) af alle typer dæk til daglig

Tha
Indlæg: 2
Tilmeldt: lør 26. okt 2019 17:32
Kontakt:

Re: Systembeskrivelse til dv5rc

Ulæst indlæg af Tha » søn 27. okt 2019 08:18

Mit kørsels mønster er typisk 53km ad gangen med 83 km/t i snit og fartpilot på 110 km/t på motorvejen, hvilket der er mest af.
Normale turer 16,5 - 20 km/l afhængigt af vejret. Ved regenerering under 14 km/l på en 53 km tur.
Så derfor er jeg interreseret i at forstå hvad er skal til for ikke at stoppe partikelfilteret til så hurtigt.
Der kun få korte turer på C5ern, det er mest C3ern der må lidt for det.

/Thomas

Brugeravatar
tronde
Indlæg: 132
Tilmeldt: søn 26. feb 2017 20:18
Geografisk sted: Norge
Kontakt:

Re: Systembeskrivelse til dv5rc

Ulæst indlæg af tronde » søn 27. okt 2019 20:04

Den motoren er vel helt ny? Jeg har kun dokumentasjon til tidlig i 2010.
Trond kjører 1996 XM TCT Break

Munch66
Indlæg: 6
Tilmeldt: ons 11. nov 2020 15:48
Kontakt:

Re: Systembeskrivelse til dv5rc

Ulæst indlæg af Munch66 » ons 11. nov 2020 15:58

Hej jeg er lige hoppet på tråden, jeg også den heldige ejer af en Citroen C5 aircross og konen har en Citroen C3 og lige som dig Thomas har vi haft 7 forskellige Citroen.
Jeg købte min C5 for ca en mdr siden og er ved at blive vanvittig over disel forbruget den ene dag køre den 21 km/l næste dag 13 km og lige som dig har jeg bemærket at motor stop ikke virker.
Mit kørsel ligger på ca 80 km hver vej til arbejde altsammen på landevejen med ca 90 kmt i det bliver til ca 72 i gennemsnit.
Jeg synes at den regenerere alt for tit, fandt du en løsning ?
Er lige kommet fra mekaniker og han siger der ikke er noget galt med bilen 😟

Munch66
Indlæg: 6
Tilmeldt: ons 11. nov 2020 15:48
Kontakt:

Re: Systembeskrivelse til dv5rc

Ulæst indlæg af Munch66 » tors 19. nov 2020 16:44

Hej. Jeg ved ikke om i har fundet svaret på problemet ang Regeneration.
men som omtalt har jeg samme problem og kørte til min Citroen mekaniker, i første omgang fandt han ingen fejl når han kørte motor test på den, men jeg skulle køre som normalt og når jeg lagde mærke til problemet skulle jeg nulstille triptælleren og så komme ind med den så hurtig som muligt, inden det kunne lade sig gøre sketre det 4 gange, hver gang nulstillede jeg den.
Han kunne så se da han kørte den igennem igen at den ca kørte 250 - 300 km for hver gang den regenerere.
Nu kommer jeg til det springende punkt :D Han sendte tallene (udskrift) til hovedkontoret i Paris og efter en dag han tilbage at det var et problem som de var bekendt med :shock:
Og at det er fordi ventilerne ikke er gode nok på den model :o Det vil sige at den soder til alt for hurtig og motoren tror så at den skal lave en regeneration, det er der jo ikke noget forkert i, derfor kan mekanikeren ikke læse det som en fejl kode.
men det korte af det lange er at den skal have nye ventiler og div pakninger på Citroens regning :D
Noget der kommer til at tage 3 - 4 dage.
Spurgte ind til om det så ikke er et problem på alle C5 aircross hvilket han bekræftede, men som han sagde hvis ikke alle kommer ind med det som en fejl, henvende Citroen sig jo nok ikke :auto-driving:
Håber det kan hjælpe nogle så i også får problemet løst.

Munch66
Indlæg: 6
Tilmeldt: ons 11. nov 2020 15:48
Kontakt:

Re: Systembeskrivelse til dv5rc

Ulæst indlæg af Munch66 » søn 26. feb 2023 14:09

Hej Thomas
Har du stadigvæk problemer med din C5 jeg skal til mekaniker på tirsdag, da jeg synes det er et problem med at den regenerere hele tiden, troede det hjalp da de skiftede ventilerne, men nej den gør det stadig, nogle gange allerede efter ca 200 km

Besvar