Hvorfor en Diagbox tester ??? Tja. ;)
- mikhan
- Moderator
- Indlæg: 2393
- Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Diagbox: Ja
- Version: V.9.125 + andre
Hvorfor en Diagbox tester ??? Tja. ;)
LØST
"Sjov og RET ulogisk årsag"
Bilen er en 307 "van/T5" fra 2004.
Motoren en 2.0 hdi / type RHS.
Bilen starter fint. Men når motoren stoppes, så tænder alt lys og bagerste visker.
Fejlsøgning med Diagbox/PP2000 melder kun fejl på Partikelfilter og additivsystemet.
Der indkøbes brugt BSI, tændingslås og motorstyreboks.
Ingen ændring.
Så en indkøbes en brugt BSM. Ingen ændring.
Alle ledninger/sikringer m.m. måles ud.. Ingen fejl.
Alle indkøbte "stumper" leveres retur, og alle oprindelig genmonteres..
(Klart.. Stadig samme fejl )
Det er nu tæt på at opgive, at finde fejlen med at lys og visker tænder ved stoppet motor.. Og sende dytten til skrot.
MEN:
Da Diagbox/PP2000 jo viste fejl på Partikelfilter/Additiv, så tjekkes Additiv styreboksen ( sidder under føresædet )
Føj da for et syn.. Styreboksen er drivvåd.. 3 stikben er knækket af p.g.a. tæring.. De øvrige er grønne af ir.
Fejlen udbedres og med Diagbox/PP2000 kan Partikelfilter/additiv pludselig aktiveres og fejlen kan slettes.
VUPTI.. Bilen fungere perfekt.. Ingen åndsvagt lys eller visker mere. ?????
LÆREN må være !!!
Hvis Diagbox/PP2000 melder fejl et sted, så ret den/dem.
Uanset hvor ulogisk det end måtte syntes.
"Sjov og RET ulogisk årsag"
Bilen er en 307 "van/T5" fra 2004.
Motoren en 2.0 hdi / type RHS.
Bilen starter fint. Men når motoren stoppes, så tænder alt lys og bagerste visker.
Fejlsøgning med Diagbox/PP2000 melder kun fejl på Partikelfilter og additivsystemet.
Der indkøbes brugt BSI, tændingslås og motorstyreboks.
Ingen ændring.
Så en indkøbes en brugt BSM. Ingen ændring.
Alle ledninger/sikringer m.m. måles ud.. Ingen fejl.
Alle indkøbte "stumper" leveres retur, og alle oprindelig genmonteres..
(Klart.. Stadig samme fejl )
Det er nu tæt på at opgive, at finde fejlen med at lys og visker tænder ved stoppet motor.. Og sende dytten til skrot.
MEN:
Da Diagbox/PP2000 jo viste fejl på Partikelfilter/Additiv, så tjekkes Additiv styreboksen ( sidder under føresædet )
Føj da for et syn.. Styreboksen er drivvåd.. 3 stikben er knækket af p.g.a. tæring.. De øvrige er grønne af ir.
Fejlen udbedres og med Diagbox/PP2000 kan Partikelfilter/additiv pludselig aktiveres og fejlen kan slettes.
VUPTI.. Bilen fungere perfekt.. Ingen åndsvagt lys eller visker mere. ?????
LÆREN må være !!!
Hvis Diagbox/PP2000 melder fejl et sted, så ret den/dem.
Uanset hvor ulogisk det end måtte syntes.
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
-
- Indlæg: 213
- Tilmeldt: søn 26. feb 2017 21:14
- Geografisk sted: Himmerland
- Kontakt:
Re: Hvorfor en Diagbox tester ??? Tja. ;)
Når man "drukner" CAN-bussen á VB2 kan man forvente mærkelige reaktioner.
--
O. Pedersen
O. Pedersen