Diagbox / interface hjælp bruges.

Herunder også Lexia og Peugeot Planet 2000.
Alle spørgsmål vedr. testere stilles her.
Besvar
kiesbye
Kontakt:

Diagbox / interface hjælp bruges.

Indlæg af kiesbye » tirs 7. apr 2026 23:54

Hej.

Findes der en herinde der er skarp på opsætning / installering af diagbox + interface ?????
For er ved at løbe hovedet mod murer pt.
Har en bærbar PC med windows 11 Pro. Samt diverse diagbox software versioner lige fra 7.83 til 9.20 "2024" og 9.85 og 9.91 samt Lexia software og PP2000 software som jeg dog har problemer med at installerer.
Samt 2 forskellige interface moduler. Den ene er et billig interface" nok fra kina " med en enkel printplade. Jeg kan fint nok installerer diagbox version 9.91 samt VCI driver. og PSA VCI Driver programmet kan også genkende den billige kina model. afprøver man dog interfacet med PSA interface Checker kommer der intet frem. Hverken version eller serie nr osv samt kan man ikke komme i kontakt med diverse styrer enheder på hverken Peugeot eller Citroen. Og under Enhedshåndtering kommer den frem under com port med navnet Enhanced - Serial CH343
Det andet interface skulle være et Full Chip- REV C Lexia 3 Interface. slutter jeg dette til den bære pc og bruger programmet PSA VCI Driver så finder det nu ingenting ??? Men ved PSA Interface Checker for jeg nu de forskellige informationer om enheden samt serie nr og hvilken software version der er på interfacet. Og under Enhedshåndtering kommer interfacet frem som ACTIA USB Device
Har dog ikke lige nået at afprøver interfacet med Full Chip om det kan snakkes med nogle biler endnu. Jeg synes bare at det hele virker underligt.
Normalt plejer jeg ikke at have problemer med at opsætte diverse Diagnose Software samt hardware, men her føler jeg mig godt nok lidt udfordret.
Håber der er en der evt kan hjælpe, og takker på forhånd. :handgestures-thumbupright:

Brugeravatar
mikhan
Moderator
Geografisk sted: Vestlolland 4913
Diagbox: Ja
Version: V.9.125 + andre

Re: Diagbox / interface hjælp bruges.

Indlæg af mikhan » ons 8. apr 2026 13:11

Hvis din bærbare opfylder de krav som er i linket, så er V.9.68 som Vm-ware den nemmeste løsning. Og fejler sjældent.
Men kræver selvfølgelig at dit Full Chip Rev C fungere.

Læs denne: viewtopic.php?f=34&t=2598

Den software jeg omtaler i linket koster under 100 kr. Inkl vejledning. Og V.9.68 er på Engelsk (Diagbox kan ændres til fx. Dansk.)

https://tools4car.co.uk/product/diagbox-9-68/

Indeholder også Lexia samt PP2000 i SAMME installation.

PS!!! Du kan ikke få Lexia OG PP2000 til at fungere på en 64 bit Windows når du forsøger med fx. V.7.83 softwaren. Kun Diagbox fungere så.
Da de "gamle" software som 7.83 kræver en Win 32 bit.
Lexia og PP2000 vil først fungere på Win 64 bit når der anvendes softwaren V.9.xx
mikhan = Mikael Hansen ;)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl)

kiesbye
Kontakt:

Indlæg af kiesbye » søn 12. apr 2026 22:58

Hej Michael.
Først og fremmeste tak for retur svar.
Håber det er ok at jeg stiller dig nogle spørgsmål. ????
Med programmet PSA/ DIAGBOX interface checker kan jeg godt få info frem om Full Chip- REV C Lexia 3 Interface
Dog med programmet VCI Driver tester for jeg meddelelse om at der ikke er tilsluttet noget.
Hvordan er din opsætning vedr dette ??????
Har og købt version 9.68 " link du beskrev " og prøveter at installerer det, men under installation ved VMwave for jeg konstant en fejl melding som siger at scary.vmdk filen mangler og kikker jeg i mappen med filerne er der ingen programmer der hedder scary.vmdk der er derimod filer der hedder scary.vmsd og scary.
Har også prøvet at forbinde det nye interface som skulle være et Full Chip- REV C Lexia 3 Interface til en peugeot, men desværre uden held, bilen stel nr blev fundet, men fik så meldingen om at " bilens automatisk registering afbrudt "
Min bærbar PC skulle opfylde alle krav osv.
Men som skrevet før så er jeg bare ved at løbe panden imod murer, har aldrig oplevet noget ligende.
Har PT 6 forskellige versioner af Diabox 7.83 - 9.150 - 9.2 "2024/2025" - 9.68 - 9.85 og 9.91
Samt 2 interface. 1 billigt fra kina hvor VCI interfacet godt kan findes med VCI driver test, men PSA interface checker intet finder. 2: Full Chip- REV C Lexia 3 Interface hvor VCI driver test ikke kan finde VCI enheden, men hvor PSA interface checker godt kan finde interfacet.
ville gerne have kunne ligge nogle billeder op af det forskellige, men synes ikke rigtig jeg kan finde nogen mulighed.
Håber du kan hjælpe en lidt forvirret bruger pt.
Mvh Jørn Kiesbye

Brugeravatar
mikhan
Moderator
Geografisk sted: Vestlolland 4913
Diagbox: Ja
Version: V.9.125 + andre

Indlæg af mikhan » søn 12. apr 2026 23:27

Jeg har sendt dig en mail Jørn.

Mvh Mikael ;)
mikhan = Mikael Hansen ;)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl)

Besvar