Link til fornuftigt ÆGTE Diagbox rev C interface

Herunder også Lexia og Peugeot Planet 2000.
Alle spørgsmål vedr. testere stilles her.
Besvar
Brugeravatar
mikhan
Moderator
Indlæg: 2393
Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
Geografisk sted: Vestlolland 4913
Diagbox: Ja
Version: V.9.125 + andre

Link til fornuftigt ÆGTE Diagbox rev C interface

Ulæst indlæg af mikhan » ons 10. maj 2017 14:51

Normalt er jeg forsigtig med at anbefale ( Link KAN blive forældet )

Men nu har flere købt dette: ÆGTE nyeste interface rev C, via e-bay og fra Frankrig.

Det virker til UG. Og prisen på knapt 700 kr inkl. porto (Ingen gebyr og moms) gør, at køb fra Kina faktisk ikke kan betale sig.

Jeg kender ikke den medfølgende software, da den ikke er forsøgt anvendt. Men det fungere perfekt med min software/dansk installationsvejl.
Se: viewtopic.php?f=34&t=123

http://www.ebay.com/itm/Full-Chip-Lexia ... 1737016938
mikhan = Mikael Hansen ;)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked ;)
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..

Agrajag
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs 16. jan 2018 15:45
Geografisk sted: Frederiksberg
Kontakt:

Re: Link til fornuftigt ÆGTE Diagbox rev C interface

Ulæst indlæg af Agrajag » ons 23. maj 2018 13:41

Jeg skulle lige til at vise en kollega hvor han skulle købe fra, men sælgeren som du henviser til (og som jeg har købt fra tidligere), sender tilsyneladende ikke til Danmark længere.

Findes der et alternativ der kan anbefales?
Peugeot 307 SW 2.0 HDi 2007
Citroen C3 1.4 HDi 2010

Brugeravatar
mikhan
Moderator
Indlæg: 2393
Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
Geografisk sted: Vestlolland 4913
Diagbox: Ja
Version: V.9.125 + andre

Re: Link til fornuftigt ÆGTE Diagbox rev C interface

Ulæst indlæg af mikhan » ons 23. maj 2018 14:21

Agrajag skrev:
ons 23. maj 2018 13:41
Jeg skulle lige til at vise en kollega hvor han skulle købe fra, men sælgeren som du henviser til (og som jeg har købt fra tidligere), sender tilsyneladende ikke til Danmark længere.

Findes der et alternativ der kan anbefales?
Ja har godt set, at de pludselig ikke sender til DK mere ???

Fandt denne igår.. Kender ikke sælger, men ud fra beskrivelsen, så ER/BURDE det være nyeste og tilsvarende interface ??

Altså Rev C.. Full Chip og A.1281 Z..

Prisen er okay, HVIS ovenstående stemmer ;)
https://www.ebay.com/itm/Full-Chip-Lexi ... SwRXRZSJwA
mikhan = Mikael Hansen ;)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked ;)
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..

Brugeravatar
tronde
Indlæg: 132
Tilmeldt: søn 26. feb 2017 20:18
Geografisk sted: Norge
Kontakt:

Re: Link til fornuftigt ÆGTE Diagbox rev C interface

Ulæst indlæg af tronde » ons 23. maj 2018 18:26

Jeg tror du må definere begrepet "ægte" ;)

Det er vel tvilsomt om PSA leverer noe med listepris på 43452,67 NOK + moms med løse emblemer. Blir nok heller som det interfacet jeg og Carsten og mange andre kjøpte sammen via en svenske for noen år siden. Made in France, og samme serienummer på alle. Der hadde produsenten i alle fall tatt seg bryet med sette emblemene på plass. Det kan være at løse emblemer er et forsøk på å komme unna beskyldninger om piratvirksomhet hvis pakken blir åpnet i tollkontroll.

Ikke for det, interfacet kan være en god klon. Kineserne har blitt litt mer ærlige med tiden, og sier høyt at det finnes tre ulike utgaver. Ett som mangler noen komponenter, ett som er ca. som originalt, men med dårligere komponenter, og ett som tilsvarer originalen i kvalitet. Problemet (eller utfordringen som det heter i ny-tale) blir å finne en ærlig selger. Det skiller kun noen få dollar i pris mellom dem, men fristelsen kan fort bli for stor for en u-ærlig selger. En dollar er fremdeles penger i Kina.

Forøvrig har det vært en kraftig økning i pris på originale 9780Z5. For noen år siden, før PSA oppfattet piratene som et problem, kunne man kjøpe originale interface fra dem for ca. 6000 kroner uten å være tilknyttet dem på noe vis.
Trond kjører 1996 XM TCT Break

Brugeravatar
mikhan
Moderator
Indlæg: 2393
Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
Geografisk sted: Vestlolland 4913
Diagbox: Ja
Version: V.9.125 + andre

Re: Link til fornuftigt ÆGTE Diagbox rev C interface

Ulæst indlæg af mikhan » tors 24. maj 2018 08:18

tronde skrev:
ons 23. maj 2018 18:26
Jeg tror du må definere begrepet "ægte" ;)
Næ, jeg tror at begrebet holder.. Altså "Ægte rev C" ;)

Forskellen i min verden er, at "de gamle" interface ofte er Rev B, som er blevet flashet til Rev C. Og sælges som sådanne..
Bevares !!! De virker, som rev C. Men er tydeligvis ikke så stabile/holdbare, som de nyeste "ægte" rev C.

Lige pt, så har jeg kendskab til 13 - 15 købere af nævnte "nyeste" interface fra samme sælger. Alle virker perfekt.
Modsat de 4 spritnye "gammel type" jeg har liggende her, som er/har altid været defekte i elektronikken ??

Men klart.. Henvisningen til et "godt" interface, er kun et tip. Men også ud fra en rimelig "statistik"
mikhan = Mikael Hansen ;)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked ;)
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Link til fornuftigt ÆGTE Diagbox rev C interface

Ulæst indlæg af posh » tors 24. maj 2018 09:45

hej michael
sad lige og funderede lidtr over det med testere, og du skriver ægte, men mon ikke også den du hjemtager fra frankrig også er født i kina, ligesom det meste andet forbrugerelektronik, selv en Iphone er jo kinesisk, og prisen kan jo diskuteres men der er da et stykke fra 280,- kr til ca 700,- for tilsyneladende det samme, hvilket det nu nok også er
bare et enkelt eksempel https://www.aliexpress.com/item/2016-ho ... 58c99ff0-5
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Brugeravatar
mikhan
Moderator
Indlæg: 2393
Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
Geografisk sted: Vestlolland 4913
Diagbox: Ja
Version: V.9.125 + andre

Re: Link til fornuftigt ÆGTE Diagbox rev C interface

Ulæst indlæg af mikhan » tors 24. maj 2018 10:01

posh skrev:
tors 24. maj 2018 09:45
hej michael
sad lige og funderede lidtr over det med testere, og du skriver ægte, men mon ikke også den du hjemtager fra frankrig også er født i kina, ligesom det meste andet forbrugerelektronik, selv en Iphone er jo kinesisk, og prisen kan jo diskuteres men der er da et stykke fra 280,- kr til ca 700,- for tilsyneladende det samme, hvilket det nu nok også er
bare et enkelt eksempel https://www.aliexpress.com/item/2016-ho ... 58c99ff0-5
Hej Palle.. Lige dit eksempel ville jeg aldrig binde an med..
Bemærk at de "kun" skriver: "Neueste V7.83" Det er altså KUN softwaren. (Den version er helt ligegyldig. Den nyeste kan hentes "alle steder".. )

Det interface er TYDELIGVIS ikke "nyeste hardware.. Faktisk tværtimod.. Hmm.
Ikke et ord om "Full Chip.. Rev C.. eller A.1281 Z..
( Bare billedet af elektronikken/printet viser tydeligt, at det er "dybt forældet". Men hvem kan se dét, som alm. køber ??)

Men ja.. De er alle uanset sælger fra Kina.. Men man er nødt til at skelne mellem hvilken hardware/interface der tilbydes.
Og så KAN man ved forsendelse fra Kina, risikere at der kommer moms og gebyr oveni prisen. Så hellere en leverandør fra EU..
mikhan = Mikael Hansen ;)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked ;)
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Link til fornuftigt ÆGTE Diagbox rev C interface

Ulæst indlæg af posh » tors 24. maj 2018 10:24

ja michael helt forstået, nu er linket bare et tilfældigt eksempel, her er en til 400 kr der tilsyneladende er opgraderet fysisk, men ja man skal se sig forog også regne med at ikke alt holder vand
mine 2 sidste eksempler er en trådløs mobliladestand, den virker 122% perfekt og kostede noget i retning af en halvtredser, så nu slipper jeg for at sætte ledning i telefonen, derimod er det ikke den store succes med den hajfinne antenne jeg ikke kunne leve uden for at slippe for at skulle pille antenne af ved vask, den kan i hvert fald få radioen til at skratte på FM, hvor der ikke er problemer når pisken er på, men nå den kostede kun 30 kr malet i bilens farve, så ja der er en rissiko, og man gider jo ikke ligesom at bøvle med at sende skidtet retur til de penge,
det er også bare tanker,men hvad med denne

https://www.aliexpress.com/item/2014-Ne ... 4fee1KNFOw
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Agrajag
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs 16. jan 2018 15:45
Geografisk sted: Frederiksberg
Kontakt:

Re: Link til fornuftigt ÆGTE Diagbox rev C interface

Ulæst indlæg af Agrajag » tors 24. maj 2018 15:14

mikhan skrev:
ons 23. maj 2018 14:21
Agrajag skrev:
ons 23. maj 2018 13:41
Jeg skulle lige til at vise en kollega hvor han skulle købe fra, men sælgeren som du henviser til (og som jeg har købt fra tidligere), sender tilsyneladende ikke til Danmark længere.

Findes der et alternativ der kan anbefales?
Ja har godt set, at de pludselig ikke sender til DK mere ???

Fandt denne igår.. Kender ikke sælger, men ud fra beskrivelsen, så ER/BURDE det være nyeste og tilsvarende interface ??

Altså Rev C.. Full Chip og A.1281 Z..

Prisen er okay, HVIS ovenstående stemmer ;)
https://www.ebay.com/itm/Full-Chip-Lexi ... SwRXRZSJwA
Ok super, tak for det. Jeg henviser videre med kommentar om at sælger ikke kendes, så kan han selv tage beslutningen :)
Peugeot 307 SW 2.0 HDi 2007
Citroen C3 1.4 HDi 2010

Brugeravatar
posh
Indlæg: 1917
Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
Geografisk sted: kolding
Kontakt:

Re: Link til fornuftigt ÆGTE Diagbox rev C interface

Ulæst indlæg af posh » tors 24. maj 2018 15:45

tja det er så den samme jeg linker til, men der er prisen 406,- kr incl fragt mod 708,- på det sidste link....... men det er jo heldigvis et frit land så enhver kan købe hvor de vil.
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda :D


de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der😿

Brugeravatar
mikhan
Moderator
Indlæg: 2393
Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
Geografisk sted: Vestlolland 4913
Diagbox: Ja
Version: V.9.125 + andre

Re: Link til fornuftigt ÆGTE Diagbox rev C interface

Ulæst indlæg af mikhan » tors 24. maj 2018 16:21

posh skrev:
tors 24. maj 2018 15:45
tja det er så den samme jeg linker til, men der er prisen 406,- kr incl fragt mod 708,- på det sidste link....... men det er jo heldigvis et frit land så enhver kan købe hvor de vil.
Ja det står enhver frit ;)

Har prøvet det fra Kina.. 406 kr inkl fragt + 25 % moms (101,50 kr) + gebyr til Postnord (160,00 kr) ialt 667,50 kr.
Og op til 1,5 måneds ventetid. Samt en vente/behandlingstid fra Postnord på op til 10 dage..
mikhan = Mikael Hansen ;)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked ;)
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..

Brugeravatar
tronde
Indlæg: 132
Tilmeldt: søn 26. feb 2017 20:18
Geografisk sted: Norge
Kontakt:

Re: Link til fornuftigt ÆGTE Diagbox rev C interface

Ulæst indlæg af tronde » tors 24. maj 2018 17:57

mikhan skrev:
tors 24. maj 2018 08:18

Lige pt, så har jeg kendskab til 13 - 15 købere af nævnte "nyeste" interface fra samme sælger. Alle virker perfekt.
Modsat de 4 spritnye "gammel type" jeg har liggende her, som er/har altid været defekte i elektronikken ??
Husk det jeg skrev om tre ulike typer. Det er det antallet de selv går ut med, men det kan godt være flere.

Det kan være at "din" selger er av den ærlige sorten - de finnes, og det er selvfølgelig en god grunn til å anbefale nettopp ham.

Det er kun Actia som vet hva de har endret over tid, og det tror jeg de helst vil holde for seg selv, selv om man kan få en ide ved å sammenlikne et originalt interface med en klon.


Når det gjelder produksjonsland, er det mye man kan si. Vanlig praksis er at produksjonslandet er der hvor den siste store endringen finner sted. Det betyr at alt som inngår i et originalt interface kan komme fra Kina, hvis det blir montert sammen til en fungerende enhet i Frankrike. Jeg vet ikke om det er slik for disse interfacene, men Frankrike er litt følsomme når det gjelder nasjonal stolthet, så det er ikke utenkelig. Det kan se ut som om kineserne har hatt litt for god tilgang til produksjonsunderlaget når de satte i gang med sin parallelle produksjon. En del av klonene er mye mer kvalitetspregede enn hva antallet de kan forvente å selge skulle tilsi, og det peker mot at originalen også kommer fra Kina.

For dere som bor i EU er det selvfølgelig en stor fordel å kjøpe fra en selger der. Det betyr ikke at produktet har noen tilknytning til EU. Det er større sansynliget for at det er smuglet inn via Nederland som har nokså liberale regler for privat import. Det er godt kjent at kreative kinesere benytter seg av den muligheten. Som underholdning kan man jo be selgeren om å få tilsendt lovpålagt dokumentasjon om at produktet er konformt med alle europeiske regler...
Trond kjører 1996 XM TCT Break

Besvar