Diagbox til nye biler?
-
- Kontakt:
Diagbox til nye biler?
Hej alle,
Jeg har forsøgt at læse lidt op på Diagbox, Lexia, pp2000 osv.
Jeg har efterhåndet forstået at Diagbox er den seneste udgave.
Men kan det bruges til de helt nye biler??
Jeg har hørt om "noget andet" som kræves til de nye biler, hvor man tilgår via en server i Frankrig...?
Kan i hjælpe med at kaste lidt lys over det?
Jeg vil f.eks gerne kode "Auto Start / Stop" fra permanent, i stedet for jeg skal trykke på en knap hver gang bilen starter.
Jeg har forsøgt at læse lidt op på Diagbox, Lexia, pp2000 osv.
Jeg har efterhåndet forstået at Diagbox er den seneste udgave.
Men kan det bruges til de helt nye biler??
Jeg har hørt om "noget andet" som kræves til de nye biler, hvor man tilgår via en server i Frankrig...?
Kan i hjælpe med at kaste lidt lys over det?
Jeg vil f.eks gerne kode "Auto Start / Stop" fra permanent, i stedet for jeg skal trykke på en knap hver gang bilen starter.
- mikhan
- Moderator
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Diagbox: Ja
- Version: V.9.125 + andre
Re: Diagbox til nye biler?
Det er korrekt at Diagbox kræver online til VISSE telekodninger.
Hvad man kan kode offline er forskelligt. Afhænger af modellen, årgang og HVAD man vil kode.
Typisk (med undtagelser) er det kodninger i motorstyringen og BSI som kræver online forbindelse.
Andet kan MÅSKE kodes offline ??
Alt efter årgang, så skal softwaren (Versionen) også dække pågældende bil.
Biler FØR ca. 2015/16 har normalt ikke det problem. Efter 2015/16 opstår problemet på visse modeller.
Man KAN tilkøbe sig en online adgang med Diag testeren. Hvis visse krav stillet af PSA er opfyldt.
Det kræver en installation af en nyere software version, end den man som privat har adgang til. Jeg mener, at nyeste pt. hedder V.9.63 ??
Men det er ikke gratis. Koster ca. 35 euro for 1 uges adgang til 1 stelnummer.
Hvad man kan kode offline er forskelligt. Afhænger af modellen, årgang og HVAD man vil kode.
Typisk (med undtagelser) er det kodninger i motorstyringen og BSI som kræver online forbindelse.
Andet kan MÅSKE kodes offline ??
Alt efter årgang, så skal softwaren (Versionen) også dække pågældende bil.
Biler FØR ca. 2015/16 har normalt ikke det problem. Efter 2015/16 opstår problemet på visse modeller.
Man KAN tilkøbe sig en online adgang med Diag testeren. Hvis visse krav stillet af PSA er opfyldt.
Det kræver en installation af en nyere software version, end den man som privat har adgang til. Jeg mener, at nyeste pt. hedder V.9.63 ??
Men det er ikke gratis. Koster ca. 35 euro for 1 uges adgang til 1 stelnummer.
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl)

Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl)
-
- Kontakt:
Re: Diagbox til nye biler?
Mange tak for dit svar!
Bilen er ny, så det lyder til at det skal foregå online...
Men hvis jeg forstår dig rigtigt, så kan jeg ikke købe mig adgang fordi den seneste version af softwaren ikke er tilgængelig for private?
Bilen er ny, så det lyder til at det skal foregå online...
Men hvis jeg forstår dig rigtigt, så kan jeg ikke købe mig adgang fordi den seneste version af softwaren ikke er tilgængelig for private?