fare for filter bloking
-
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: tors 4. jan 2018 16:49
- Geografisk sted: Sydsjælland
- Kontakt:
fare for filter bloking
er der nogen mulighed for at slukke gul advarsel :fare for filterbloking?
der er ingen fejl med diagbox. posen er halvfuld, og aktivering af pumpe til addektiv fungerer.
der er ingen fejl med diagbox. posen er halvfuld, og aktivering af pumpe til addektiv fungerer.
- Lars4733
- Indlæg: 1544
- Tilmeldt: tirs 25. jul 2017 08:21
- Geografisk sted: 4733 Tappernøje
- Diagbox: Ja
- Version: 8.55 - 7.62
- Kontakt:
Re: fare for filter bloking
Har du checket hvornår den sidst har regenereret filteret?
Og hvor meget filteret er stoppet til?
Der er højst tænkeligt en årsag til at fejlen kommer frem
Og hvor meget filteret er stoppet til?
Der er højst tænkeligt en årsag til at fejlen kommer frem
Peugeot 307 1.6 2007
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
Hyundai Santa Fe 2.0 CRDI 4WD Aut
-
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: tors 4. jan 2018 16:49
- Geografisk sted: Sydsjælland
- Kontakt:
Re: fare for filter bloking
har prøvet at være inde i alle menuer, men kan ikke se jeg kan gøre noget med diagbox(jeg er novice)
der er en menu, hvor der står noget med vedligehold, men så siger den det ikke er tilgængeligt.
det er en Peugeot 308 SW 1.6 HDI 2009
der er en menu, hvor der står noget med vedligehold, men så siger den det ikke er tilgængeligt.
det er en Peugeot 308 SW 1.6 HDI 2009
- Carsten S
- Site Admin
- Indlæg: 1765
- Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: fare for filter bloking
Du skal i motorstyringen og læse fejl.. Derinde er der en skraldespand nede i hjørnet - Den sletter dem.
Derefter gå ind i parametermålinger, oplysninger om FAP/partikelfilter. Se hvad dit differenstryk er ved hhv. tomgang og 2000 rpm.
Derefter gå ind i parametermålinger, oplysninger om FAP/partikelfilter. Se hvad dit differenstryk er ved hhv. tomgang og 2000 rpm.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
-
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: tors 4. jan 2018 16:49
- Geografisk sted: Sydsjælland
- Kontakt:
Re: fare for filter bloking
Har været inde igen. slettet fejl (forvarmer relæ)
diff tryk i tomgang 0, ved 2000 o/min 8.
fik sat gang i rensning, men den stoppede efter 4-5 min, sagde at det mislykkes men i under data stod der nu 0 km siden regenerering.
PS der var kun lige 1/4 tankfuld.
i bunden af data stod der additivisering ikke mulig, men under aktiverings-menu er det muligt at hører pumpen køre.
Stadig samme fejl gul trekant og fejl-tekst i display. men det kom ved nøjagtig 200.000 km så er der ikke en tæller der kan nulstilles?
diff tryk i tomgang 0, ved 2000 o/min 8.
fik sat gang i rensning, men den stoppede efter 4-5 min, sagde at det mislykkes men i under data stod der nu 0 km siden regenerering.
PS der var kun lige 1/4 tankfuld.
i bunden af data stod der additivisering ikke mulig, men under aktiverings-menu er det muligt at hører pumpen køre.
Stadig samme fejl gul trekant og fejl-tekst i display. men det kom ved nøjagtig 200.000 km så er der ikke en tæller der kan nulstilles?
- mikhan
- Moderator
- Indlæg: 2393
- Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
- Geografisk sted: Vestlolland 4913
- Diagbox: Ja
- Version: V.9.125 + andre
Re: fare for filter bloking
Hvis jeg ikke husker helt forkert, så kan en manuel filterrensning SJÆLDENT gennemføres, hvis der er meldes fejl på gløderør/relæ..
Så ??? Måske
Iøvrigt, så er diagbox lidt underlig. Muligvis SKAL du lave filterrens via menupunktet "Reparation" i starten.
(Nogen kan via menu´en "fejlsøgning. Andre kun under menu´en "Reparation" ( Lidt forvirrende )
Så ??? Måske
Iøvrigt, så er diagbox lidt underlig. Muligvis SKAL du lave filterrens via menupunktet "Reparation" i starten.
(Nogen kan via menu´en "fejlsøgning. Andre kun under menu´en "Reparation" ( Lidt forvirrende )
mikhan = Mikael Hansen
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.
Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..
-
- Indlæg: 10
- Tilmeldt: tors 4. jan 2018 16:49
- Geografisk sted: Sydsjælland
- Kontakt:
Re: fare for filter bloking
Stadig samme fejl gul trekant og fejl-tekst i display. men det kom ved nøjagtig 200.000 km så er der ikke en tæller der kan nulstilles?
-
- Indlæg: 511
- Tilmeldt: tors 16. mar 2017 09:19
- Geografisk sted: Struer
- Diagbox: Ja
- Kontakt:
Re: fare for filter bloking
nej, der er en fejl i motorstyringen som skal slettes før den gule lampe slukkes.
Struer - kan montere/afbalancere dæk og presse hydraulikslanger
Har Diagbox 7.02
407SW 1.6HDI 2005
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011
Har Diagbox 7.02
407SW 1.6HDI 2005
Renault Scenic III 7sæder 1.5dci 2011