Fartholder slår fra

Herunder også Lexia og Peugeot Planet 2000.
Alle spørgsmål vedr. testere stilles her.
Besvar
Gert S.
Indlæg: 21
Tilmeldt: fre 24. mar 2017 23:54
Geografisk sted: Vanløse -- C3 1,6 2007
Kontakt:

Fartholder slår fra

Ulæst indlæg af Gert S. » tors 25. jul 2019 23:20

Jeg har en C3 1,6 2007 benzin AB20741. Jeg har det beskrevne problem. Da jeg købte bilen (brugt) gjorde den det også, men oftere end nu, jeg gik til værkstedet hvor købte den og klagede min nød, han satte en Bosch-tester på og ændrede noget, jeg ved ikke hvad, -- det hjalp, så den ikke gjorde det så ofte/sjældent, men den er begyndt at "te sig" igen. Det sker altid efter at have kørt på motorvej en tid med f-holderen aktiveret, jo hurtigere jeg kører jo oftere gør den det og " serv(ice)" lampen tændes. -- Når jeg standser og slukker motoren og starter igen er alt som det plejer. Er der nogen der ved hvilke parametre der skal pilles ved for at ændre/forbedre situationen med Lexia?
Og nej, jeg kan ikke køre på det værksted, det er lukket, så... :-)

Brugeravatar
mikhan
Moderator
Indlæg: 2393
Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
Geografisk sted: Vestlolland 4913
Diagbox: Ja
Version: V.9.125 + andre

Re: Fartholder slår fra

Ulæst indlæg af mikhan » fre 26. jul 2019 08:26

Når fartpiloten slår fra, så ligger problemet ofte i enten bremse eller koblings kontakten ved pedalen.
(Den kan såmænd også slå fra, ved noget så simpelt som en "død" stoplyspære);)

Men sandsynligvis ligger der en fejl et andet sted, som slår fartpiloten fra. Især når der tændes en "servicelampe" samtidigt.
Fartpilotenslår typisk automatisk fra, når der registres en "ikke forventet" parameter.
mikhan = Mikael Hansen ;)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked ;)
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..

Gert S.
Indlæg: 21
Tilmeldt: fre 24. mar 2017 23:54
Geografisk sted: Vanløse -- C3 1,6 2007
Kontakt:

Re: Fartholder slår fra

Ulæst indlæg af Gert S. » fre 26. jul 2019 23:52

Hej Mikhan! Jeg fornemmede/håbede på at det var dig der svarede ( som Lexia-manden ) :-)
Jeg oplever at det kun sker på motorvej, som jeg skrev, med fødderne langt væk fra pedalerne. Jeg håbede på og fornemmede at der er et parameter der kan justeres i medfør af min historie med den tester der var på. Hvis jeg er heldig er der en anden der har prøvet noget lignende, som har en ide om hvordan det løses. ----- Alle bidrag modtages med tak. :-)
Jeg får brug for din hjælp på et tidspunkt til at opsætte en PC/Lexia,håber du har tid/gider, dog skal jeg lige have gjort mig fortrolig med Timewiver, så jeg ikke fjumrer for meget. :-)
M.v.h.

Brugeravatar
Carsten S
Site Admin
Indlæg: 1765
Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
Geografisk sted: 8653 Them
Diagbox: Ja
Version: 8.xx
Kontakt:

Re: Fartholder slår fra

Ulæst indlæg af Carsten S » lør 27. jul 2019 08:37

Den eneste parameter der er i forbindelse med fartpiloten er om den skal køre 3 km/t under hvad displayet viser, eller den ikke skal.

Få læst fejl ud. Det er højst sandsynlig fejl på enten koblings eller bremsekontakten. Andre motorfejl kan i øvrigt også få fartpiloten til at falde fra, også selvom motorlampen ikke tænder.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.

Brugeravatar
mikhan
Moderator
Indlæg: 2393
Tilmeldt: man 27. feb 2017 08:33
Geografisk sted: Vestlolland 4913
Diagbox: Ja
Version: V.9.125 + andre

Re: Fartholder slår fra

Ulæst indlæg af mikhan » lør 27. jul 2019 09:22

Gert S. skrev:
fre 26. jul 2019 23:52
Hej Mikhan! Jeg fornemmede/håbede på at det var dig der svarede ( som Lexia-manden ) :-)
Jeg oplever at det kun sker på motorvej, som jeg skrev, med fødderne langt væk fra pedalerne. Jeg håbede på og fornemmede at der er et parameter der kan justeres i medfør af min historie med den tester der var på. Hvis jeg er heldig er der en anden der har prøvet noget lignende, som har en ide om hvordan det løses. ----- Alle bidrag modtages med tak. :-)
Jeg får brug for din hjælp på et tidspunkt til at opsætte en PC/Lexia,håber du har tid/gider, dog skal jeg lige have gjort mig fortrolig med Timewiver, så jeg ikke fjumrer for meget. :-)
M.v.h.
Det er nærmest umuligt, at "fjumre" med Teamviever..

Det er bare at downloade fra linket.(Download det nu) Og derefter installere det på på computeren til "Ikke kommercielt"/ privat brug.
https://www.teamviewer.com/da/funktione ... 10QAvD_BwE

Mvh Mikael
mikhan = Mikael Hansen ;)
Xsara II 2.0 16 V Break EXCLUSIVE dec. 2001 ca. 252.000 km.. VF7N2RFN173308494 Skrottet.
Peugeot Partner 1,6 hdi 92 hk. 2007 ca 365.000 km. (Ex. kone bil) Skrottet.

Har fungerende Diagbox. PP 2000 og Lexia 3 (Rev C/ V8.55/9.68 m.fl) Skal du have en udlæsning så, send en besked ;)
Flash af gammelt rev B til det nyere rev C udføres online inkl. ny software..

Besvar