Går i står og har svært ved at starte
- posh
- Indlæg: 1917
- Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: Går i står og har svært ved at starte
det lyder jo fint med pumpen, men men, jeg har været ude for en pumpe der rigtig nok kørte når tænding blev tilsluttet også når motoren hostede sig igang en stund, men desværre var den ganske kraftløs og gav alt for lidt føde til at bilen kunne køre, det er derfor jeg forslog du testede pumpen evne til at pumpe,
selvfølgelig kan helt døde tændrør også være et problem der giver endog rigtig dårlig motorgang så¨det er en god ide at pille dem ud, både for visuelt at se slid, men især nok om de er våde eller tørre, heg kan ikke huske størrelsen på toppen, men det er den lille størrelse af slagsen, og det skal jo være en lang top for at den kan nå ned over tændrøret
selvfølgelig kan helt døde tændrør også være et problem der giver endog rigtig dårlig motorgang så¨det er en god ide at pille dem ud, både for visuelt at se slid, men især nok om de er våde eller tørre, heg kan ikke huske størrelsen på toppen, men det er den lille størrelse af slagsen, og det skal jo være en lang top for at den kan nå ned over tændrøret
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
- Carsten S
- Site Admin
- Indlæg: 1765
- Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: Går i står og har svært ved at starte
Tændrørstoppen er en almindelig lang 16 mm top.
Når du har fat i motorstyringen, burde du kunne se parametre, bla. luft og vandtemp, bare for at nævne nogle få.
Kulfilteret/kanisterventilen sidder gemt bag forskærmen i venstre side, hvis jeg husker ret.
Når du har fat i motorstyringen, burde du kunne se parametre, bla. luft og vandtemp, bare for at nævne nogle få.
Kulfilteret/kanisterventilen sidder gemt bag forskærmen i venstre side, hvis jeg husker ret.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
- JensNo
- Indlæg: 358
- Tilmeldt: ons 23. maj 2018 14:41
- Geografisk sted: Hønefoss
- Diagbox: Ja
- Version: V5.29
- Kontakt:
Re: Går i står og har svært ved at starte
Du kan få tilgang til kanisterventilen hvis du afmontere venstre blinklys, men der er trangt :-)
Så vidt jeg husker, når du kører aktivator testen på kanisterventilen, kan du godt nå ud af bilen og så stikke hovedet ned i motorrummet ved venstre skærm og lytte, ventilen vil tikke 4 eller 6 gange jeg husker det ikke helt præcist.
Samtidig kan du også lokalisere slangen fra kanisteret til spjældhuset, tag slangen af og sug i den for og se om ventilen lukker tæt medens du køre aktivator testen
Så vidt jeg husker, når du kører aktivator testen på kanisterventilen, kan du godt nå ud af bilen og så stikke hovedet ned i motorrummet ved venstre skærm og lytte, ventilen vil tikke 4 eller 6 gange jeg husker det ikke helt præcist.
Samtidig kan du også lokalisere slangen fra kanisteret til spjældhuset, tag slangen af og sug i den for og se om ventilen lukker tæt medens du køre aktivator testen
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith
Hyundai Tucson
1.6 CRDI Hybrid 48V 4WD
Lexia V5.29 og VCDS NEtech
- Victor Lewis-Smith
Hyundai Tucson
1.6 CRDI Hybrid 48V 4WD
Lexia V5.29 og VCDS NEtech
-
- Indlæg: 74
- Tilmeldt: tors 2. mar 2017 17:05
- Geografisk sted: København K
- Diagbox: Ja
- Version: 7.62
- Kontakt:
Re: Går i står og har svært ved at starte
Nu fik jeg skiftet alle tændrør - ikke det smarteste design på en V6'er. Tændrørene var godt sodede til, men det kan måske også skyldes at jeg har prøvet at starte utallige gange. Men stadig samme resultat - har også tjekket om der kommer gnist - og det gør der. Vinkel-slangen på tomgangsregulatoren var utæt, men lukkede den med noget gaffa.
Jeg kan ikke se parametre på min Lexia, men jeg kan se temperatur RPM og alt muligt andet.
Ville kanister-ventilen gøre at den ikke vil starte?
Jeg må have testet pumpen i morgen - vil man virkelig kunne se at en pumpe er svag eller hvordan?
Jeg kan ikke se parametre på min Lexia, men jeg kan se temperatur RPM og alt muligt andet.
Ville kanister-ventilen gøre at den ikke vil starte?
Jeg må have testet pumpen i morgen - vil man virkelig kunne se at en pumpe er svag eller hvordan?
Daily driver: Citroën Xantia HDi Hydractive II 1999 og Citroën XM V6 Aut, 1996
Renoveringsprojekt: Citroën DS23, 1974
Diagbox/Lexia V 7.62, Hjørring
Mobil: 22 55 88 87
Renoveringsprojekt: Citroën DS23, 1974
Diagbox/Lexia V 7.62, Hjørring
Mobil: 22 55 88 87
- posh
- Indlæg: 1917
- Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: Går i står og har svært ved at starte
, ja du kan nemt tjekke pumpen tag slangen af i motor rummet, og tørn motoren mens du sætter en finger for slangen/røret, så kan du hurtigt konstatere om pumpen bare kører af gammel vane, eller om der er tryk på
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
- JensNo
- Indlæg: 358
- Tilmeldt: ons 23. maj 2018 14:41
- Geografisk sted: Hønefoss
- Diagbox: Ja
- Version: V5.29
- Kontakt:
Re: Går i står og har svært ved at starte
Jeg tror ikke kanisterventilen er problemet men der imod benzinpumpen som er færdig, når man ser på hvad du har gjort af fejlsøgning, stikket der går på pumpen vil for øvrigt meget gerne irre, men det har du sikkert set ;-)
Jeg sloges selv med benzinpumpen i Activaen tilbage i 2013 og måtte udskifte den. Den gang brugte jeg en hjemmelavet prøvelampe til fejlsøgning og til slut tog jeg pumpen op af tanken, det var lidt nemmere at jonglere med den i det fri.
Jeg sloges selv med benzinpumpen i Activaen tilbage i 2013 og måtte udskifte den. Den gang brugte jeg en hjemmelavet prøvelampe til fejlsøgning og til slut tog jeg pumpen op af tanken, det var lidt nemmere at jonglere med den i det fri.
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith
Hyundai Tucson
1.6 CRDI Hybrid 48V 4WD
Lexia V5.29 og VCDS NEtech
- Victor Lewis-Smith
Hyundai Tucson
1.6 CRDI Hybrid 48V 4WD
Lexia V5.29 og VCDS NEtech
-
- Indlæg: 74
- Tilmeldt: tors 2. mar 2017 17:05
- Geografisk sted: København K
- Diagbox: Ja
- Version: 7.62
- Kontakt:
Re: Går i står og har svært ved at starte
Så fik jeg tjekket benzinpumpen og der er godt med tryk på nede ved pumpen og ved slangen der sidder på dysebroen er trykket lidt mindre, måske det skyldes en større åbning. Jeg har fået bilen til at køre i dag i næsten 5 minutter, men så sætter den ud. Jeg har ikke noget manometer til at teste trykkket. Fik ikke tjekket med testeren mens den kørte. Jeg har haft batteriet frakoblet ca. 12 timer, da jeg fik den til at starte i dag. Kan det være batteriet der er dødt selvom det måler 12V?
Kan det være et indspøjningsrelæ?
Kan det være et indspøjningsrelæ?
Daily driver: Citroën Xantia HDi Hydractive II 1999 og Citroën XM V6 Aut, 1996
Renoveringsprojekt: Citroën DS23, 1974
Diagbox/Lexia V 7.62, Hjørring
Mobil: 22 55 88 87
Renoveringsprojekt: Citroën DS23, 1974
Diagbox/Lexia V 7.62, Hjørring
Mobil: 22 55 88 87
- posh
- Indlæg: 1917
- Tilmeldt: tirs 28. feb 2017 08:03
- Geografisk sted: kolding
- Kontakt:
Re: Går i står og har svært ved at starte
jeg tror nu du har lavet kontrol af benzintryk at du skal kigge på dyserne, noget kunne tyde på de ikke er stabile, tag et par tændrør op og se om de er våde eller knastørre, ser de ok ud så gå hver enkelt dyse stik efter, jeg er mest tilbøjelig til at tro at det er der fejlen er
Når motoren går i stå, virker det så som den dør af sult, eller bliver den kvalt i for megen føde???
Når motoren går i stå, virker det så som den dør af sult, eller bliver den kvalt i for megen føde???
C4 B7 1,6HDI 8V seduction 2012, nu 83000 km radio udskiftet til en god Android fra Kina med DAB+ GPS bakkamera og 10,5" skærm
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
nu fik den så en over næsen, pga et knækket spændebånd ved trækaksel og en knækket baqgfjeder må den til omsyn, men den kører og ser stadig ud som en ny bil ud og indvendig, ikke så ringe endda
de sværeste fejl at rette er dem der ikke er der
- Carsten S
- Site Admin
- Indlæg: 1765
- Tilmeldt: ons 8. feb 2017 20:33
- Geografisk sted: 8653 Them
- Diagbox: Ja
- Version: 8.xx
- Kontakt:
Re: Går i står og har svært ved at starte
Det er netop parametre - Stemmer temperaturen overens med den virkelige verden? Hvad viser MAP-sensor ved hhv. stoppet motor og i tomgang?Henrik Lützen skrev: ↑tors 24. maj 2018 19:47Jeg kan ikke se parametre på min Lexia, men jeg kan se temperatur RPM og alt muligt andet.
Benzinpumpen tror jeg ikke på, den er voldsomt overdimensioneret.
2001 Citroën C5 V6 Aut.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
2007 Citroën C5 V6 Aut.
Diagbox V8.xx, V9.xx original, VCDS, Ford/Mazda IDS, Actia MultiDiag 2018.
-
- Indlæg: 74
- Tilmeldt: tors 2. mar 2017 17:05
- Geografisk sted: København K
- Diagbox: Ja
- Version: 7.62
- Kontakt:
Re: Går i står og har svært ved at starte
Temperatur passer med den virkelig verden - har tjekket med tester. Jeg fik den igang i dag i ca. to minutter - prøvede at starte 3-4 gange og så kom den i gang, men fin jævn motorgang. Men efter to minutter så dør den bare. Jeg rengjorde inden MAP-sensor og sprøjtede lidt renser ind i indsugningsmanifolden. Fik ikke tjekket MAP-sensor i dag, da testeren løb tør for strøm. Kan det evt. være et vakuum-læk i indsugningsdelen? Vinkelslangen ved tomgangsregulatoren har jeg tætnet med gaffa da den var revnet.
Daily driver: Citroën Xantia HDi Hydractive II 1999 og Citroën XM V6 Aut, 1996
Renoveringsprojekt: Citroën DS23, 1974
Diagbox/Lexia V 7.62, Hjørring
Mobil: 22 55 88 87
Renoveringsprojekt: Citroën DS23, 1974
Diagbox/Lexia V 7.62, Hjørring
Mobil: 22 55 88 87
- JensNo
- Indlæg: 358
- Tilmeldt: ons 23. maj 2018 14:41
- Geografisk sted: Hønefoss
- Diagbox: Ja
- Version: V5.29
- Kontakt:
Re: Går i står og har svært ved at starte
Hvilken farve har den vand temperaturføler du har målt på? det er den grønne du skal gå efter.
Prøv at fjerne stikket fra føleren og så se om den vil starte.
Hvis der er vakuum problemer kan du med yderste forsigtighed bruge en gang dieselstart til og spraye rundt de forskellige vakuum og gummislanger og er der lækage vil motoren stige i omdr.
Prøv at fjerne stikket fra føleren og så se om den vil starte.
Hvis der er vakuum problemer kan du med yderste forsigtighed bruge en gang dieselstart til og spraye rundt de forskellige vakuum og gummislanger og er der lækage vil motoren stige i omdr.
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith
Hyundai Tucson
1.6 CRDI Hybrid 48V 4WD
Lexia V5.29 og VCDS NEtech
- Victor Lewis-Smith
Hyundai Tucson
1.6 CRDI Hybrid 48V 4WD
Lexia V5.29 og VCDS NEtech
-
- Indlæg: 74
- Tilmeldt: tors 2. mar 2017 17:05
- Geografisk sted: København K
- Diagbox: Ja
- Version: 7.62
- Kontakt:
Re: Går i står og har svært ved at starte
Motoren går i står som om den dør af sult.
Det er den grønne føler jeg har testet, både med tester og ohm-meter.
Kan det være nogle af de andre følere der ikke melder fejl med som på en eller anden måde ikke virker? Krank-sensor fx?
To do er at tjekke:
- MAP sensor med startet og slukket motor med tester
- fjerne stikket fra den grønne temperaturføler og se om den vil køre
- tjekke om tændrør er våde
- tjekke vakuum-lækager med dieselstart
Det er den grønne føler jeg har testet, både med tester og ohm-meter.
Kan det være nogle af de andre følere der ikke melder fejl med som på en eller anden måde ikke virker? Krank-sensor fx?
To do er at tjekke:
- MAP sensor med startet og slukket motor med tester
- fjerne stikket fra den grønne temperaturføler og se om den vil køre
- tjekke om tændrør er våde
- tjekke vakuum-lækager med dieselstart
Daily driver: Citroën Xantia HDi Hydractive II 1999 og Citroën XM V6 Aut, 1996
Renoveringsprojekt: Citroën DS23, 1974
Diagbox/Lexia V 7.62, Hjørring
Mobil: 22 55 88 87
Renoveringsprojekt: Citroën DS23, 1974
Diagbox/Lexia V 7.62, Hjørring
Mobil: 22 55 88 87
- JensNo
- Indlæg: 358
- Tilmeldt: ons 23. maj 2018 14:41
- Geografisk sted: Hønefoss
- Diagbox: Ja
- Version: V5.29
- Kontakt:
Re: Går i står og har svært ved at starte
Er der kommet liv i bilen
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith
Hyundai Tucson
1.6 CRDI Hybrid 48V 4WD
Lexia V5.29 og VCDS NEtech
- Victor Lewis-Smith
Hyundai Tucson
1.6 CRDI Hybrid 48V 4WD
Lexia V5.29 og VCDS NEtech
-
- Indlæg: 74
- Tilmeldt: tors 2. mar 2017 17:05
- Geografisk sted: København K
- Diagbox: Ja
- Version: 7.62
- Kontakt:
Re: Går i står og har svært ved at starte
Det var sgu benzinpumpe + relæ! Men jeg gav sgu op - havde brugt 14 dage on/off på at fejlfinde og jeg ikke ikke finde fejl på benzinpumpe (man skal vel måletryk osv.).
Så jeg sendte den til Franske Biler i Valby - de fandt fejlen og smed ny pumpe + relæ i.
Men tusind tak for alle jeres god råd - om ikke andet er jeg blevet klogere. Nu skal jeg have skiftet forhjulslejer - det burde være mere lige til en fejlfinding på en injection-motor :-)
Så jeg sendte den til Franske Biler i Valby - de fandt fejlen og smed ny pumpe + relæ i.
Men tusind tak for alle jeres god råd - om ikke andet er jeg blevet klogere. Nu skal jeg have skiftet forhjulslejer - det burde være mere lige til en fejlfinding på en injection-motor :-)
Daily driver: Citroën Xantia HDi Hydractive II 1999 og Citroën XM V6 Aut, 1996
Renoveringsprojekt: Citroën DS23, 1974
Diagbox/Lexia V 7.62, Hjørring
Mobil: 22 55 88 87
Renoveringsprojekt: Citroën DS23, 1974
Diagbox/Lexia V 7.62, Hjørring
Mobil: 22 55 88 87